Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

ÚDZS evidoval takmer 1 200 podnetov na poskytovateľov

BRATISLAVA 4. decembra (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) evidoval za prvých desať mesiacov tohto roku 1 174 podnetov v oblasti dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Ako ďalej informoval riaditeľ sekcie dohľadu nad správne poskytovanou zdravotnou starostlivosťou Roman Benedik, ku koncu októbra bolo z tohto počtu ukončených takmer 80 %. Viac ako 600 z nich sa pritom týkalo správneho poskytovania zdravotnej starostlivosti a necelých 20 % bolo podľa úradu aj opodstatnených. Tak ako po predchádzajúce roky aj teraz dominovala nespokojnosť pacientov s postupom pri liečbe, za ňou nasledovali podnety v súvislosti s úmrtím, neetický prístup zdravotníkov k pacientom a organizácia práce. Najviac podnetov ÚDZS zaznamenal v rámci chirurgie, časté však boli aj podnety v odbore všeobecného a vnútorného lekárstva a gynekológie. Predseda úradu Richard Demovič v tejto súvislosti pripomenul, že v súčasnosti je veľkým problémom nedostatočná informovanosť pacientov o rozsahu a podmienkach poskytovanej zdravotnej starostlivosti. Množstvo podnetov, ktoré na úrad prišli, totiž podľa neho neboli o pochybeniach poskytovateľov, ale o zlej, či nedostatočnej komunikácii medzi nimi a pacientmi. Zároveň dodal, že cieľom ÚDZS nie je sankcionovať lekárov, či nemocnice a že by si želal, aby poskytovatelia sami chodili na úrad a oboznamovali ho so svojimi pochybeniami, no zároveň aj s nápravnými krokmi, ktoré prijali a s kontrolnými opatreniami, ktoré zaviedli. "Ide o beh na dlhé trate, keďže na Slovensku nie je štandardné, hovoriť o svojich neúspechoch," podotkol Demovič. Úrad pre dohľad zverejnil aj prehľad podaní v súvislosti s nákupom zdravotnej starostlivosti. Od januára do októbra tohto roku prijal v tejto veci 311 podaní, z toho on sám riešil 253 a ku koncu desiateho mesiaca ukončil 148. Iba niečo cez 7 % z nich však bolo opodstatnených. Väčšinou sa podnety týkali poplatkov, zmlúv medzi zdravotnými poisťovňami a poskytovateľmi, kúpeľnej liečby a zdravotných výkonov. ÚDZS však z vlastnej iniciatívy vykonal aj systémové dohľady. Jeden sa týkal zverejnených výhod pre poistencov v rámci reklamnej kampane a druhý uzatvárania zmlúv medzi zdravotnými poisťovňami a poskytovateľmi z pohľadu časovej kontinuity. V oboch prípadoch podľa riaditeľky sekcie dohľadu nad nákupom zdravotnej starostlivosti Soni Kešjarovej nezistili pochybenia. SITA
Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať

Textová Inzercia

Silvestrovské MEGA pobyty v Dudinciach

Užite si posledné dni v roku 2016 v hoteli HVIEZDA***

Len jeden klik ku zdraviu

Vždy individuálny prístup k liečbe chorôb vášho tela. Fyzioterapia, rehabilitácia, vnútorné lekárstvo, rodinný lekár.

Získajte svoj červený hrnček

Pozrite si našu ponuku a do piatich dní ho máte doma.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

ÚDZS evidoval takmer 1 200 podnetov na poskytovateľov - ZDRAVIE.sk