Vedci vytvorili molekulárnu návnadu na rakovinové bunky

BRATISLAVA 15. februára (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Francúzskym vedcom sa podarilo vytvoriť molekulárnu návnadu, ktorá vedie rakovinové bunky k samodeštrukcii. Autorka štúdie publikovanej v americkom odbornom časopise Clinical Cancer Marie Dutreix verí, že objav dopomôže pri liečbe v lepšej kooperácii s konvenčnými terapiami. Chemoterapie a rádioterapia totiž málokedy dostatočne zničia rakovinové bunky v oblasti nádoru, neraz poškodia aj tie zdravé. "Naša technológia v podstate 'presvedčí' bunky, že sú oveľa viac zničené než v skutočnosti sú a preto sa zničia samé," uviedla doktora Dutreix. Experiment sa im už podarilo úspešne aplikovať na hlodavcoch. Dodala, že ak všetko pôjde podľa plánu testy na dobrovoľníkoch by sa mohli začať už okolo roku 2010. Efektivita procedúry sa pritom pohybuje medzi 75 až 100 percentným odstránením rakovinových buniek, kým pri konvenčných metódach je to medzi 30 a 50 percentným odstránením. Pacient by preto nemusel byť v prípade rádioterapie vystavený obrovskej dávke žiarenia, ktoré by mohlo poškodiť zdravé bunky. SITA/AFP

Vedci vytvorili molekulárnu návnadu na rakovinové bunky - ZDRAVIE.sk