Vedci objavili príčinu zdravotného rizika pri obezite

BRATISLAVA 13. júla (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Obezita sa spája s celou škálou zdravotných problémov. Vedci sa domnievajú, že sa im podarilo objasniť kľúčový dôvod, prečo u obéznych ľudí vzniká zvýšené riziko zdravotných komplikácií, ako je napríklad cukrovka 2. typu. Podľa ich názoru, za všetko môže špecifický proteín, pigment epithelium-derived factor (PEDF), ktorý vylučujú tukové bunky. Austrálske a americké výskumy na myšiach naznačujú, že blokovanie istých akcií proteínových PEDF buniek, môže zvrátiť niektoré komplikácie, čím sa zvyšujú nádeje na nové spôsoby liečby. Štúdie publikovali v časopise Cell Keďže proteín PEDF produkujú tukové bunky, ľudia s obezitou majú v krvnom obehu viac proteínov. Posledný výskum naznačuje, že proteín vysiela signál iným tkanivám v tele, čím sa spúšťa inzulínová rezistencia, čo často vedie k cukrovke 2. typu, vo svaloch a pečeni. Zvýšená hladina PEDF sa takisto spája s uvoľňovaním tukov do krvného obehu, čím sa však zvyšuje riziko komplikácií ako sú srdcové ochorenia. Tukové bunky hrajú dôležitú úlohu pri regulácii metabolizmu, pretože uvoľňujú hormóny a iné chemikálie. Výskumníci sa zaujímali predovšetkým o PEDF, pretože už bolo známe, že hladina tohto proteínu bola vyššia u ľudí s cukrovkou 2. typu a metabolickým syndrómom. Poukázali na to, že hladina PEDF u obéznych myší klesla, keď schudli, či už prostredníctvom diéty alebo liečiv. Keď štíhlym myšiam vstrekli injekciu s PEDF, tieto vykazovali znaky rozvíjania inzulínovej rezistencie a podráždenia svalov a pečene. Z dlhodobého hľadiska, PEDF zvýšilo hladinu tukov v zvieracej krvi. Tuky sa dopravili do svalov a pečene, kde sa nahromadili, čím sa riziko inzulínovej rezistencie zvýšilo ešte "Ak vychádzame z našich výskumov, predpokladáme, že blokovanie PEDF zlepší niektoré komplikácie súvisiace s obezitou," uviedol doktor Matthew Watt z Monash University v Austrálii. Podľa jeho slov si však na nové lieky počkáme ešte aspoň päť rokov. Informáciu zverejnil internetový portál news.bbc.co.uk. SITA

Zapper | Fscan - revolučné prístroje

Rieši príčinu väčšiny zdravotných problémov. Záruka kvality a profesionálna podpora zdarma. Môžete ho mať doma aj vy!

Investujte do svojho zdravia

Frekvenčná metóda - rýchla pomoc ku zdraviu! Na všetky vírusy, baktérie, pliesne a parazitov.

Fresh - pre zdravie zamestnancov.

Služba pre firmy, ktorým záleží na zdraví svojich zamestnancov. Objednajte hneď!

Máte problém s erekciou?

Erexus vyrieši váš problém! Náhrada liekov založená na prírodnej receptúre bez lekárskeho predpisu s extra silou!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.

Vedci objavili príčinu zdravotného rizika pri obezite - ZDRAVIE.sk