Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Slováci preferujú značky pri mliečnych výrobkoch

Ilustračné foto SITA/AP BRATISLAVA 8. apríla (CME.sk z WEBNOVIN) - Z výrobkov bežnej spotreby je pre Slovákov a Slovenky značka výrobku dôležitejšia než jeho cena predovšetkým u mliečnych výrobkov, kávy a kávových špecialít, masiel a margarínov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa uskutočnil v januári na vzorke 1000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov. Na prvom mieste skončili mliečne výrobky, ktoré patria k najrozšírenejším kategóriám spomedzi rýchloobrátkových produktov. Kupujú ich takmer všetky slovenské domácnosti v priemere každý tretí deň. "Mliečne výrobky sú ale veľmi rozmanitou kategóriou. Zatiaľ čo pri trvanlivom mlieku tvoria menej prestížne privátne značky takmer až 80 percent celkovej spotreby, na druhej strane pri acidofilných mliekach, čerstvom mlieku a čerstvých syroch prevládajú značkové výrobky nad privátnymi značkami," uviedol Ladislav Csengeri zo spoločnosti GfK Slovakia. Ďalšou kategóriou, pri ktorej obyvatelia Slovenska najčastejšie prihliadajú na obľúbenú značku, je káva. "Stopercentná rozpustná káva sa nakupuje do domácnosti len päťkrát do roka, takže kupujúci si zrejme potrpia na osvedčený produkt,“ uviedol Csengeri. Do prvej desiatky tovarov sa ďalej dostali aj maslo a margaríny, produkty telovej a dentálnej hygieny, prípravky na starostlivosti o pokožku, šampóny a iné prípravky na starostlivosť o vlasy, pivo, minerálne a stolové vody, pracie prášky a gély. "Pri produktoch telovej hygieny ako sú napríklad deodoranty, vlasová kozmetika alebo krémy, sú pri nákupoch preferovanejšie značky, keďže v nákupoch týchto kategórií sú privátne značky podpriemerne zastúpené. Pri pracích práškoch dokonca posilnili na trhu prémiové značky," dodal Csengeri. Preferencie značkových tovarov sa však líšia aj od toho, či nakupujú muži alebo ženy. Pretože ženy sa starajú o väčšinu nákupov do domácnosti, oveľa viac ako muži si potrpia na značke pri olejoch a čistiacich prostriedkoch do domácnosti. Muži zase preferujú značky pri nealkoholických sýtených nápojoch a alkohole. Tento trend potvrdzujú aj medzinárodné prieskumy spoločnosti GfK, podľa ktorých si spotrebitelia vyberajú pivo, víno a iné druhy alkoholu v prvom rade podľa Agentúru SITA informovala Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia. SITA
Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať

Textová Inzercia

Silvestrovské MEGA pobyty v Dudinciach

Užite si posledné dni v roku 2016 v hoteli HVIEZDA***

Len jeden klik ku zdraviu

Vždy individuálny prístup k liečbe chorôb vášho tela. Fyzioterapia, rehabilitácia, vnútorné lekárstvo, rodinný lekár.

Získajte svoj červený hrnček

Pozrite si našu ponuku a do piatich dní ho máte doma.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Slováci preferujú značky pri mliečnych výrobkoch - ZDRAVIE.sk