Mozog hmyzu môže byť novým zdrojom antibiotík

Ilustračné foto Foto: BRATISLAVA 6. septembra (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - Britskí vedci z The University of Nottingham objavili v mozgu švábov a lúčnych koníkov antibiotiká, ktoré dokážu zabíjať takzvané superbacily, čiže baktérie odolné voči antibiotikám ako napríklad meticilín-rezistentný zlatý stafylokok (MRSA). Tie sú v súčasnosti vážnym problémom predovšetkým v nemocničných zariadeniach a preto by tento objav mohol pomôcť k vývoju nových liekov proti niektorým z týchto superbacilov. Odborníci na čele so Simonom Leem izolovali z mozgov švábov a lúčnych koníkov celkovo deväť chemických látok, pričom všetky z nich dokázali zabiť až 90 percent MRSA bez toho, aby poškodili ľudské bunky. Lee s kolegami predstavili svoj objav na stretnutí Society for General Microbiology, ktoré sa začalo dnes na pôde The University of Nottingham. "Nervový systém hmyzu musí mať určitý druh ochrany pred mikroorganizmami, pretože ak nervový systém napadne nejaká infekcia, hmyz zomiera. Práve preto, že sa šváby vyskytujú v prostredí s vysokým rizikom infekcie, ich mozog obsahuje tieto chemické látky," uviedol Lee, ktorý dúfa, že by sa tieto antibiotiká mohli využiť proti vysoko rezistentným baktériám ako sú napríklad MRSA alebo E. coli. Informácie zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk. SITA

Mozog hmyzu môže byť novým zdrojom antibiotík - ZDRAVIE.sk