Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

O imunitu sa treba vždy starať

Ilustračné foto Foto: SITA BRATISLAVA 7. okóbra (ZDRAVIE.sk z WEBNOVIN) - O imunitu sa treba starať. A to nielen na jeseň a v zime. Imunitný systém človeka je veľmi dôležitou súčasťou zdravého fungovania organizmu, je jeho ochranca. Jesenné a zimné mesiace prezradia silu imunity, podľa toho či človek podľahne vírusu, baktérii alebo prežije aj zimné obdobie bez choroby a prechladnutia. Ako a na koľko je váš imunitný systém odolný voči rôznym ochoreniam? Ako sa oň starať a ako ho posilňovať? Pre dobré fungovanie imunitného systému je dôležité preň niečo urobiť. Netreba sa spoliehať len na prirodzenú imunitu, teda takú, ktorá je daná človeku geneticky. Treba posilňovať aj jej druhú zložku, čiže získanú imunitu. Najmä v chladných mesiacoch ľudský organizmus nemusí tolerovať studený vzduch a vlhké počasie, imunita sa oslabí a výsledkom je prechladnutie, nádcha a v horších prípadoch i chrípka. Vhodnou profylaxiou je prijímanie primeraného množstva vitamínov v strave, otužovanie organizmu, telesná aktivita a vyhýbanie sa stresu . Dobrá imunita ochraňuje človeka pred choroboplodnými organizmami ale aj pred nádormi a rakovinou. Stravou na silnú imunitu Strava je nevyhnutnou súčasťou zabezpečenia dobrej imunity. Ak ľudský organizmus dlhodobo nemá k dispozícii nejaký vitamín, stavebný prvok alebo minerál, môže výrazne imunitu oslabiť. Imunitu aktivujú najmä vitamíny C, E a A vyskytujúce sa v citrusovom ovocí a v zelenine, bránia totiž tvorbe voľných radikálov kyslíka v tele. V racionálnej strave by nemal preto chýbať kel, paprika či brokolica a z ovocia pomaranče, citróny, kiwi alebo jablká. Bohatým zdrojom vitamínu E sú ovsené vločky, orechy, rastlinné oleje, vajíčka aj kapusta. Železo je ďalším dôležitým prvkom pre správne fungovanie imunity. Jeho nedostatok môže spôsobiť zvýšenú náchylnosť na infekcie. Preto by v jedálničku nemali chýbať strukoviny. Teda fazuľa, šošovica a cícer, vysoký obsah železa tiež majú aj ryby a celozrnné pečivo. Aj ďalšie prvky ako zinok a selén nesmú telu chýbať. Ich nedostatok sa prejavuje zdĺhavým hojením rán, zlou imunitnou odpoveďou pri infekciách. Prvok selén je nevyhnutný pre dobrý zrak, vlasy, udržanie zdravej pokožky a celkový rast organizmu. Zdraviu prospešné sú aj mliečne výrobky obsahujúce probiotické kultúry. Tie udržujú črevnú imunitu. V zdravom tele zdravý duch Primeraná a pravidelná telesná aktivita pomáha dobrej kondícii imunitného systému. Nezáleží na tom, akému športu sa venujeme, dôležitá je jeho pravidelnosť. Pravidelný pohyb zlepšuje výkonnosť imunitného systému. Teplo či zima Otužovanie a naopak, aj saunovanie posilňujú imunitný systém. Otužovanie vedie k celkovej odolnosti organizmu, pretože pomáha telu prispôsobiť sa nepriaznivým vplyvom zvonka. Pravidelné saunovanie odbúrava psychickú aj fyzickú únavu a takisto prispieva k zvýšeniu imunity. Očkovanie Je ďalší spôsob posilnenia imunity a ochrany pred mnohými aj život ohrozujúcimi infekčnými chorobami. Očkovanie je vpravenie konkrétneho antigénu do organizmu za účelom tvorby protilátok proti konkrétnej vírusovej alebo baktériovej infekcii. Už mnoho rokov znižuje chorobnosť infekčných chorôb a zachraňuje milióny životov na všetkých kontinentoch. Očkovaním je možné zabezpečiť dlhodobú až celoživotnú ochranu podľa druhu očkovania.
Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať

Textová Inzercia

Silvestrovské MEGA pobyty v Dudinciach

Užite si posledné dni v roku 2016 v hoteli HVIEZDA***

Len jeden klik ku zdraviu

Vždy individuálny prístup k liečbe chorôb vášho tela. Fyzioterapia, rehabilitácia, vnútorné lekárstvo, rodinný lekár.

Získajte svoj červený hrnček

Pozrite si našu ponuku a do piatich dní ho máte doma.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

O imunitu sa treba vždy starať - ZDRAVIE.sk