Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Strečing: Najlepšie cviky, aby vás nebolel chrbát

Bolesť chrbta je dnes kvôli sedavému životnému štýlu a nedostatku pohybu trápením mnohých ľudí. Aby chrbát nebolel, je dôležité jednak správne držanie tela, ale aj preťahovanie a posilňovanie chrbtových svalov.

Pozícia mačky Zdroj foto: Shutterstock.com

Zacvičte si tieto naťahovacie cviky aspoň niekoľkokrát týždenne a uvidíte, že sa vášmu chrbtu uľaví. Snažte sa vždy pretiahnuť všetky svalové skupiny chrbta.

Bedrá:

Cvik č.1
Kľaknite si na kolená na zem. Kolená majte od seba približne na šírku vašich bedier, spojte palce na nohách. Dosadnite na päty, oprite sa čelom o podložku, ruky položte voľne pozdĺž tela. Tejto pozícii sa hovorí "pozícia dieťaťa" a vychádza z jogových cvičení. Dýchajte tak, aby ste cítili, ako sa pri každom nádychu dostane brucho medzi stehná, a ako sa uvoľňujú svaly pozdĺž bedrovej chrbtice, vnímajte uvoľnenie spodnej časti chrbta. Dýchajte pomaly a vnímajte, ako s každým výdychom odchádza napätie z vašich bedier.

Cvik č.2
Ľahnite si na brucho na podložku. Dlane položte vedľa vašich rebier a s nádychom sa vytiahnite za temenom hlavy smerom k stropu. Dávajte pozor, aby ste neviseli v ramenách, zapojte svaly na pažiach. Chvíľku v tejto pozícii vydržte, potom sa vráťte späť do pozície dieťaťa.

Stredná časť chrbta:

Cvik č.1
Kľaknite si na kolená, oprite dlane o podložku. Zarovnajte bedrá nad vaše kolená a ramená nad zápästia. S výdychom vyhrbte chrbticu nahor k stropu do "pozície mačky", s výdychom chrbát prehnite a pretlačte k stropu kostrč a temeno hlavy. Tento pohyb zopakujte aspoň 5x, v tempe vášho dychu. Pretiahnete svaly pozdĺž celej chrbtice.

Cvik č.2
Ľahnite si na chrbát, pokrčte obe kolená a pritiahnite kolená k hrudníku. S výdychom pomaly pretáčajte obe kolená na jednu stranu k zemi, hlavou sa pozrite na stranu opačnú, kam tiež upažte ruku. V krajnej polohe chvíľku vydržte, pretiahnete tým svaly pozdĺž chrbtice v strednej časti chrbta.


Prečítajte si aj:


Hrudná chrbtica:

Cvik č.1
Kľaknite si na kolená, ruky položte na zem asi meter od kolien. S výdychom zatlačte dlane a predlaktia do podložky, pritlačte ramená k zemi a asi 15 sekúnd vydržte. Týmto cvikom pretiahnete svaly hornej časti chrbta a hrudnej chrbtice, ale aj svaly okolo ramenných kĺbov.

Cvik č.2
Zostaňte kľačať na podložke s rukami opretými asi meter od vašich kolien. Podsuňte pravú ruku pod ľavú a s výdychom pritlačte pravé rameno dole k zemi. Pretiahnete ramená, ale hlavne svaly medzi lopatkami. Cvik zopakujte aj na opačnú stranu.

Cvik č.3
Postavte sa čelom k stene. Vzpažte obe ruky a oprite dlane o stenu. S výdychom jemne tlačte ramená proti stene tak, aby ste cítili pretiahnutie chrbta v oblasti hrudnej chrbtice. Vydržte niekoľko sekúnd a potom uvoľnite. Cvik zopakujte aspoň 5x.


Cvičenia pre štíhlu postavu nájdete v sekcii šport a cvičenie a na www.fithall.sk.

Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať

Textová Inzercia

Fresh - pre zdravie zamestnancov.

Služba pre firmy, ktorým záleží na zdraví svojich zamestnancov. Objednajte hneď!

Máte problém s erekciou?

Erexus vyrieši váš problém! Náhrada liekov založená na prírodnej receptúre bez lekárskeho predpisu s extra silou!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Strečing: Najlepšie cviky, aby vás nebolel chrbát - ZDRAVIE.sk