Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Podnikanie

Príspevok v téme: Podnikanie
bella1988

Som studentka vysokej skoly, mam 21 rokov a stale castejsie si kladiem otazku, co bude ked dokoncim skolu, ake zamestnanie si dokazem najst a ci nieco v zivote dosiahnem....V poslednej dobe mi v hlave stale beha napad, preco neskusit podnikat. Viem ake rozne rizika a starosti podnikanie obnasa, ale ako sa hovori risk je zisk.
Preto som sa chcela spytat Vas, ktori podnikate, ake boli Vase zaciatky, ako sa Vam dari teraz, v com podnikate, a ci vobec ludom, ktori o podnikani uvazuju, odporucate sa do toho pustat?

cukrarnicka

dakujem veľmi pekne, ale ešte by som chcela vedieť kde do majetku mam zaradiť logo firmy, myslim pri finančnom pláne... DHM......

david_24

1, urči si, či budeš mať cukráreň, kde budete a/ len predávať zákusky, ktoré budete mať od odberateľov
b/ budete aj vyrábať aj predávať na svojej prevádzke
c/ budete aj vyrábať aj predávať, aj dodávať iným (iné cukrárne, supermarkety)
2, predpokladané tržby vypočítaš ako cena surovín na jeden plech(líši sa od receptúr) + marža (nie pevne stanovená, ale na základe dopytu, konkurencie, zložitosti na výrobu, know how receptu..) + neskôr DPH
existuje veľa metód tvorby cien, ale zásadne by si okrem cien surovín mala brať do úvahy aj cenu práce a opotrebovania strojov, ceny za nájom a energie.
3, Predpokladané náklady