OCD

Príspevok v téme: OCD
DAVIS

Dobrý deň. Chcem Vás poprosiť o radu. Mám 29 rokov a trpím OCD, ktoré mi veľmi často znepriemňujú život. Moje OCD sa týkajú v podstate všetkého - nadmerná čistota, kontrolovanie plynu, vody, zámkov, výčitky kvoli minulosti, zlé myšlienky na svojich najbližších.
Viete – myslím, že to spustilo to, že vo veku 12 - 16 rokov som trochu sexuálne experimentoval. Od malička som bol sexuálne nadmerne aktívny. Taktiež som sa v minulosti (možno tak do 23 roku života)správal veľmi škaredo k rodičom, hoci viem že aj vtedy by som za nich dal život a to si neviem odpustiť. Prvé vážné OCD sa u mňa objavili v približne 18 rokoch keď som pochyboval o svojej sexuálnej orientácií - navštívil som odborníka a pomohol mi. Avšak akoby som sa cítil nečistý, začal som si umývať ruky po kontakte s akoukoľvek vecou. Moja minulosť ma veľmi ťaží a akosi sa s ňou neviem vyrovnať. Taktiež mám veľký problém nadviazať vážny vzťah. Začiatky sú pekné, ale potom, keď mi začne na dievčati viac záležať ma začnú prenasledovať vtieravé myšlienky (o priateľke), ktoré sa týkajú naozaj čohokoľvek. No a samozrejme, takáto nepohoda žiadnemu vzťahu neprospieva. Keď sa k tomu pridajú ešte aj výčitky z minulosti, tak je to naozaj neveselé. Navštevoval som psychologičku, ktorá mi dosť pomohla, no v poslednej dobe som to akosi podcenil. S myšlienkami sa snažím pracovať tak, že ich banalizujem – niečo ako „viem o vás, ste tu (myšlienky) ale pre mňa nie ste dôležité. Takto sa však dokážem vysporiadať s 1 myšlienkou, ale sú obdobia, ked ma nemierne ťaží 1 vec – vysporiadam sa s ňou a príde 2, potom 3, 4 …... a vtedy nastáva problém. Najhoršie je, že o nich strašne rozmýšlam v tom zmysle: čo keď to čo ma napadá aj myslím vážne, čo ak som naozaj taký zlý a podobne. Máte aj vy podobné problémy – ako ich riešite? Ďakujem za odpovede a všetkým vám prajem všetko, všetko dobré v Novom roku.

jajaja1