Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Zdravé a lacné stravovanie

Príspevok v téme: Zdravé a lacné stravovanie
tinkuska

Má niekto nápady ako sa zdravo stravovať ale pritom neminúť majland? Lebo to ma odrádza najviac.. Chcela by som zmeniť životosprávu, jesť zdravšie, hlavne by som chcela odkysliť organizmus, podporiť trávenie a trochu detoxikovať organizmus.. Našla som kadečo, ale všetky prípravky stoja velke peniaze, nemam predstavu ake jedlá si pripravovať. Jeden den zacnem, ale na druhý uz mi dochadza fantázia a zas siahnem po obycajnom chlebe s maslom a salámou :(( má niekto nejaké nápady z vlastnej skúsenosti?

tinkuska

fire mas pravdu, som sa nejasne vyjadrila, samozrejme ze ide o kyslost v zaludku, ktora mi vsak casto stúpa hore, ako tzv. kyselnia alebo záha.. a inak to je dobry napad s tym harmančekom a šipkovym cajom. Ja pijem teraz hlavne alchemilkovy čaj, to je na ženské veci, taká dvojtyzdnova kura..plus repíkovy čaj, k tomu cistu vodu, odstatu alebo s trochou citronu..ovocne caje si uz nerobievam, aj z tych mam pocit, ze mam kyselinu v zaludku

FireCold

tinuska citis kyslost organizmu alebo kyslost v zaludku? to je totiz velky rozdiel, ostatne si ani neviem predstavit ako niekto citi kyslost organizmu, ak mas problem pri traveni niektorych potravin tak sa mozes citit blbo ale nie koli nejakej kyslosti organizmu ... a ak mas naozaj nejaky citlivy zaludok tak skus vela pit a priprav si do dzbanu harmancek so sipkovym cajom, harmancek je proti zapalom, sipkovy na imunitu, spolu chutia celkom dobre, ich skombinovanim aj zabranis enzymatickemu hnednutiu harmanceku a teda nie je taky horky

Helus

tinkuska ani ja nejem salamy,sunky,a Veto uz vobec nie,chuti ako nafta.Obycajne maslo,ked uz.Ale jogurty a acidko milujem,ale len ciste.Musis skusat a pomaly prides na to,co ti robi dobre na zazivanie.Ale nebolo by odveci navstivit GASTROLOGICKU AMBULANCIU.Aj ja som bola pred 2 rokmi,a mala som zapal nasadili mi lieky,a upravilo sa to.Ale zmenila som aj stravu.Aj teraz ked zjem nieco nevhodne,tak mam problem,ale to zistim,az ked to mam v zaludku.Tazobu,a grganie.

tinkuska

Helus, ja mám B negatív, takze uplne nieco ine..a vidis. Take iste alebo podobne problemy. Nieco robim zle, nemam to az tak odsledovane dopodrobna co presne mi robi zle, ale urcite uz nezjem len tak biele pecivo, salamu a sunku, paštéty, párky, jogurty, ani jablko, pri pohlade na tieto veci, je mi na vracanie a to radsej budem hladovat ako to zjest. Ak maslo ako Veto, ci Rama, mi sposobuju kyselniu, dokonca mi aj kyslo chutia..takze sa vraciam k obycajnemu maslu ale v malych vrstvach..

Helus

Tinkuska aku mas krvnu skupinu,ja mam A a dost sa v tych zazivacich tazkostiach vidim.Ja som uplne zmenila jedalnicek,a tazkosti ustupili.Strukoviny mozem kazdy den,len mliecne a maso mi robia zle,tak som ich bud vyradila,alebo obmedzila na minimum.

tinkuska

a zabudla som na strukoviny, tie planujem zaradit do jedálnicka, poviem pravdu, taku šošovicovú alebo fazulkovu ci hrachovu polievku alebo prívarok som nejedla ani nepamatám, a ked si ich predstavím, az mi slinky tečú :)

tinkuska

Jesi dakujem za rozsiahly príspevok, nieco z toho si urcite zoberiem..ja sa vsak chcem snazit co najviac eliminovat potraviny, ktore prekysluju organizmus..ja uz to citim par dni,ze chlieb a pecivo z bielej muky plus maslo a nejaka sunka,mi robia pocit kyslosti v organizme.
Mas pravdu, je to proble, ked clovek zije v meste,z tohto hladiska,ale zijem v meste cely zivot,takze som na to zvyknuta,aj ked teraz si zacnem vsimat aj akuzeleninu vlastne jem,a je na čase skočiť na trh a poobzerat sa tam,aj ked neviem teraz v zime :)
S tou zeleninou je to pravda, vsetka zelenina mi chutí,ovocie len maloktore, jablko mi robi kyselinu,hrusky mam rada ale najviac asi banany,aj ked tie su dost sladke..takze s ovocim je to horsie.
A k tvojmu jedalnicku: ja neviem,ja mam asi nejake horie travenie alebo čo, ale ja keby si dam na obed aj polievku,aj druhé aj dezert,tak prasknem..nehovorim,aj ja som to doteraz tak robila,ale organizmus mi zrazu hovori STACILO,HALÓ! :) jogurty som poredtym milovala,teraz uz len pri pohlade na ne mám kyselinu. Tak isto aj taveny syr. Zameriam sa na tu zeleninu hlavne, mozno sem tam nejake cestoviny, zemiaky, ryza..na zaciatok,nechcem zacat zhurta a nepremyslene,lebo po 2 dnoch skoncim tam kde predtym..A uz pár dni pijem striedavo bylinkove čaje, rozne, citrónovu vodu alebo čistú. A mozem povedat ze mi je o trochu lepsie, aspon trošku. Aj tie sladene minerálky co som niekedy pila, alebo bublinkove, fuj.

Jessi_1111

Dobrý deň.

Stravovanie s ovocím a zeleninou je už detoxikácia. Jeden deň pred začatím zdravého životného štýlu by som radila ten jeden deň jesť len jablká, alebo ovocie alebo zeleninu. Neodporúčam jesť spolu, kvôli menším tráviacim ťažkostiam. A zdravá strava nie je drahá ak bývate na dedine. Ak bývate v meste, strava bude stáť o čosi viac. Lebo na dedine sa pestuje zelenina: mrkva, uhorky, petržlen, karfiol, paradajky, papriky, kapusta, ... Ovocie: JABLKÁ, hrušky, marhule, maliny, jahody, broskyne, ríbezle (čierne, červené...).

A v meste len málokto. A jogurty, citrusy a brokolica sa aj na dedine väčšinou kupujú v obchode. Takže hlavné, jesť 5 krát denne v menších porciách a to ako: raňajky, desiata, obed, olovrant večera. Najlepšie 2-3 hodinovými prestávkami. Najlepšie Raňajky: 7:00 alebo ešte pred siedmou, desiata 9:30 Obed 12-13:00 Olovrant: 15:00 A večera okolo piatej, kto má pod váhu a je chudokrvný môže aj okolo šiestej, siedmej večer. Ale kto chce schudnúť, nemal by už takto neskoro večer papať. Ja osobne sa stravujem takto:
3-5x denne ovocie a zelenina
ryby - s nimi je to ťažšie aj keď ich mám rada 2-x do týždňa sa snažím (ak nie, pomôže aj vitamín omega-3 od Generici)
vajíčka: 2-3 krát do týždňa
Mliečne výrobky: 2-3 krát za DEŇ.
Pečivo: by malo pozostávať aspoň z troch denných jedál: 3-4x denne v malej porcií schované napr. v omáčke nejakej...
A môj jedálny lístok vyzerá asi takto nejako:

Raňajky: celozrnné pečivo s taveným syrom alebo rastlinným tukom. Môžme ozdobiť šunkou a/alebo syrom. Pridáme zeleninu. A pohár mlieka.
Desiata: jogurt a/alebo ovocie.
Obed: Polievka zeleninová. Kura so zemiakmi. Ovocný šalát.
Olovrant: zeleninový šalát (POZOR S VARENOU ZELENINOU)
Večera: zelený čaj, alebo zelenina. Väčšinou v piatok ryba. Zavináč s kyslou kapustou a mrkvou.

Huby, hríby sú síce zdravé no večer by sme ich nemali. Len cez deň asi 1x do 2 mesiacov. Čipsy by sme nemali papať, len výnimočne a párky tiež. Je to veľmi chutné ale aj veľmi nezdravé...

No tak dúfam že som ti pomohla a zaradíš niektoré z týchto potravín do svojho jedálnička. Môže sa raz za čas aj biele pečivo.

Veľa šťastia prajem aj všetkým!!! A nezabudnite chrániť a pomáhať prírode, zvieratkám a ľuďom!!!

Dovidenia. :-)
Dovidenia.

Milky

Zdravo a lacno?
Skus si precitat, ako sa stravovali ludia v tvojom regione pred viac rokmi..
Skus typicky slovensku stravu..
Bude to lacne.
Telo si za to po case same zvykne, lebo to ma v sebe zakodovane ako prirodzene..
A ziadne pripravky..

Textová Inzercia

Máte problém s erekciou?

Erexus vyrieši váš problém! Náhrada liekov založená na prírodnej receptúre bez lekárskeho predpisu s extra silou!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Zdravé a lacné stravovanie - Fórum - ZDRAVIE.sk