známkovanie 1 alebo 5

Príspevok v téme: známkovanie 1 alebo 5
slavkad

Zdravím.
Syn piatak priniesol zo školy 5ku.
Na geografii mali vypočítať čas na určitej zemepisnej dĺžke. Výsledok príkladu dobre=1, zle=5.
Je to predmet, kde majú maximálne 3 známky za pol rok.
Čo si myslíte o takomto spôsobe známkovania?
Podľa mňa, keď máme 5 stupňov, musí byť písomka postavená tak, aby sa tých 5 stupňov dalo dosiahnuť.
Bola by som rada, keby prispeli názorom aj učitelia.
Ďakujem.

bingham

sad...neni to uplne normalne podla mna...lebo potom som robil komisionalne skusky...a veruze tam bolo 50% hodnotenych ako 3...

sad2

bingham: na strednej skole je to uplne normalne,ze 50 percent je na 5, a na vyske je to casto aj 70 percent, ktore je hodnotene ako nedostatocne, ale na zakladnej by s apredsa len malo uplatnovat vsetkych 5 stupnov odstupnovanych od nuly..

bingham

to hodnotenie je niekedy zvlastne...napr..na strednej sme mali take hodnotenie...ze ten kto mal z testu 50% dostal 5...(co je podla mna sprostost kedze mal polovicu testu spravne...a mala to byt 3)...

slavkad

Ďakujem za príspevky, dúfala som, že mi potvrdíte môj dojem, že nie je v poriadku takého hodnotenie. Ide o ZŠ a pokiaľ viem, správny výsledok bola 1 nesprávny 5 bez ohľadu na čiastkové úspechy.
Samozrejme, že podobný príklad v škole riešili, mali to aj na domácu úlohu a hoci syn má hlavu na matiku a ani s geografiou nemal doteraz problém, s týmto sa potrápil.
Bolo vraj pár jednotiek a ostatné 5.Deti sa pýtali, či si to budú môcť opraviť. Vraj nie je čas.
Nuž, uvidím, čo sa dozviem u pani učiteľky.

ivanečenka

učila som, vzdala som to:) ale keďže to bolo ešte nedávno, tak si niečo pamätám:) k veci: písomka musí byť zadaná tak, že decká vedia, koľko bodov za čo získajú a musí tam byť aj stupnica. Existuje aj metodický pokyn na známkovanie, kde je presne dané, čo má žiak vedieť na danú známku - najnovší je tento Metodický pokyn č. 22/2011.

smajliQa

ak by sa jednalo o zakladnu skolu, rozhodne by som protestovala...

ale mam pocit ze ide o strednu skolu, kedze hovoris o GEOGRAFII....

v tom pripade ako na vacsine skolach, aj u nas to tak fungovalo... VIES NEVIES...

lost

No ja by som sa spytal, ci existuje nejaka smernica, pravidlo, zakon na to, ako moze ucitel znamkovat..

I ked u nas to bolo aj takto, na hodine slovenciny a literatury:

"ziak 56374" podte odpovedat. ziak odmietol, dostal 5.
"ziak 09817" podte odpovedat. ziak odmietol, dostal 5.
"ziak 86512" podte odpovedat. ziak odmietol, dostal 5.
"ziak 97643" podte odpovedat. ziak odmietol, dostal 5.

a na konci polroku mali aj cez 30 znamok :)

ale to bola zo strany ziakov prakticky ticha anarchia, ucitelka bola proste taka, ze si nechala skakat na hlavu..

vypocet

ale je mozne ze ked pojdes za ucitelkou dozvies sa aj veci, ktore ti tvoje dieta zamlcalo. Napr. mozno rovnaky priklad robili na hodine a bolo im povedane ze to bude na pisomke. Vtedy by hodnotenie 1 alebo 5 nebolo az take nespravodlive. Popripade nieco podobne, lebo deticky nie vzdy hovoria to co ich vykresli v negativnom svetle :-)
Chod do skoly a zistis co je vo veci :-)

vypocet

v podstate aj pri jednom priklade mohla vypracovat stupnicu, napr. bod za to ze ziak nasiel mapu casovych pasien :-), ze v registri nasiel zadane miesta, ze vedel ze kazde casove pasmo ma jednu hodinu, ze spravne odratal alebo priratal cas smerom na vychod zapad, ze vedel ako mal zmenit datum. Toto ale mohla uplatnit pri ustnej odpovedi, pretoze si neviem predstavit ako by ziaci napisali postup do pisomky. Kazdopadne sa jej mozes spytat ci brala do uvahy aj to ze ziak vedel vyssie uvedene veci, minimalne ze dokazal najst zadane miesta na mape :-)

vypocet

ak bol priklad iba jeden, tak by som rozhodne sla do skoly a pouzila argumenty ktore som napisala v prvom prispevku. Ako riesenie by som navrhla opravnu pisomku pre celu triedu, s tym ze bude viac prikladov a riadne vypracovana stupnica. Samozrejme ze jej spomenies ze po napisani pisomky budes chciet vidiet stupnicu aj zadania :-) . Pokial nebude vyucujuca konstruktivna tak by som to riesila s vedenim skoly.
Kazdopadne vsak komunikovat slusne, lebo agresivitou sa nic nevyriesi :-)