Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Joga

i_likeJazz

Jóga má množstvo benefitov, ale samotná na chudnutie podľa mňa nie je dosť (sama ju cvičím).

Pri fáze chudnutia je to podľa v skvelý doplnok kardiocvičení (beh, korčule, ...) a zaradila by som to akokeby namiesto posilňovacích cvikov.

Pri fáze udržiavania (tam už bude človek aj trošku obratnejší a bude zvládať náročnejšie polohy) je podľa mňa dosť aj samotná joga.

Čo sa týka videjok ... skús na youtube vyhľadať:
- Taru Stiles a jej videostream, má veľa zaujímavých zostáv
- Michael Taylor - detto na youtube, ale aj www.mindbodygreen.com

skvelá stránka je www.mindbodygreen.com - ak si odmyslíš to vegánstvo :-)

Jessi_1111

Dobrý deň.
Na chudnutie je aj joga, ale aj iné druhy cvičení a tancov...

Niečo o joge...
Každý bežec bez váhania potvrdí známu vec: bez poriadnej rozcvičky a pravidelného strečingu sa behať nedá. Alebo aj dá, ale za akú cenu? Skrátené svaly a stuhnuté šľachy dolných končatín bránia v optimálnom pohybe, ochabnuté svalové partie hornej časti tela spôsobujú nesprávne držanie tela a nedovolia nám dosiahnuť pokroky v behu do kopca či z kopca, o nepríjemných pocitoch spojených so stuhnutou šijou či svalov a šliach v okolí členkov nehovoriac.
Zdá sa vám "klasická" rozcvička nezáživná? Ľahká pomoc, vyskúšajte niektoré z jogových pozícií pred behom a po ňom, zaraďte jednu hodinu jogy v oddychový deň (ak nie hodinu, trebárs aj smiešnych 15 minút). Na prvýkrát možno nie, ale postupne uvoľníme zablokované partie a ponaťahujeme sa tak, že sa nám možno bude zdať, že nohy bežia samé :).
Vôbec nevadí, že sme ako bežci v niektorých pozíciách nemotorní, v iných si to s prehľadom vynahradíme. Nikto predsa učený z neba nespadol a ja sa veľmi rada stotožním s tvrdením mojej najobľúbenejšej inštruktorky jogy (a tiež rekreačnej bežkyne, takže vie, o čom to je) Zuzky Plevovej: Nikdy nie cez bolesť a nikam sa neponáhľať, ak sa to nepodarí dnes, podarí sa to nabudúce, lebo nie je dôležité, kam až tú nohu dnes dáme, ale ako ju tam dáme. Telo si treba hýčkať a ono sa nám určite odmení. Či už zabehneme kilometer o pár vytúžených sekúnd rýchlejšie alebo sa zbavíme bolestí chrbta, ktoré nás prenasledujú po dlhšom behu.
Takže telovýchove a športu trikrát zdar a teším sa na stretnutie napríklad na Zuzkinej hodine. Ak budeme dobrí, určite nám spraví aj špeciálnu - bežeckú :).
www.jogavsade.sk
Jóga cviky
Chcete si vyzkoušet jógu , ale nechce se vám chodit cvičit do studia? Nevíte, jak na to? Není lehké sestavit univerzální sestavu cviků jógy. Každému vyhovuje něco jiného a některé pózy se mu cvičí lépe v jiném pořadí než ostatní. Také proto nejsou následující cviky sestavou, jde spíše o inspiraci, jak obohatit své dosavadní cvičení, nebo si vyzkoušet nové pozice. Dnes vám představuje těchto pět jógových ásán: Velbloud, Válečník, Orel, Triangl a Strom.

Pozice Velbloud
Jiné názvy: Ustrasana, Camel Pose

Účinky tohoto cviku
Protahuje přední část těla (hruď, břicho a čtyřhlavý sval stehenní) a zvyšuje ohebnost páteře.

Jak správně provést cvik
Klekněte si na kolena (pokud cvičíte na tvrdé podložce, klidně si pod ně dejte například polštářek, ať na ně zbytečně nevyvíjíte nepříjemný tlak).
Protahujte ruce podél těla tak, abyste začali otvírat a protahovat hruď.
Protáhněte ruce více dozadu a chyťte se za kotníky.
Tlačte boky dopředu, aby byly na úrovni kolen.
Spusťte hlavu dolů tak, abyste protahovali krk.

Pozice Válečník
Jiné názvy: Virabhadrasana, Warrior Pose

Účinky tohoto cviku
Protahuje nohy, hruď a ramena.

Jak správně provést cvik
Ze stoje spatného vykročte pravou nohou doprava a přeneste na ni váhu.
Rozevřete ruce tak, aby pravá byla mírně vpředu a levá mírně vzadu.
Pokrčte pravé koleno (pravá špička míří doprava, levá dopředu).
Zatáhněte břicho a kontolujte si, abyste měli ramena přesně nad boky.
Hlava je nejprve otočená doprava, díváte se za pravou rukou, před ukončením cviku se hlava vrací a váš pohled směřuje dopředu.
Stejný postup opakujte i na levou stranu.

Pozice Orel
Jiné názvy: Garudasana, Eagle Pose

Účinky tohoto cviku
Protahuje nohy, zlepšuje koordinaci a rovnováhu, protahuje ramena.

Jak správně provést cvik
Ze stoje spatného přeneste váhu na pravou nohu a lehce si podřepněte.
Zvedejte levou nohu a překřižte levé stehno přes pravé (pokud nemáte rovnováhu, můžete se zády opřít o stěnu).
Zahákněte si levé chodidlo o pravé lýtko.
Zamotejte pravou ruku kolem levé a dotýkejte se dlaněmi.
Zvedněte lokty, ale ramena spíše tlačte dolů.
Vydržte asi 5-10 dechů a opakujte na druhou stranu.

Pozice Triangl
Jiné názvy: Utthita Trikonasana, Triangle Pose

Účinky tohoto cviku
Protahuje nohy, třísla, kolenní šlachy, hruď a ramena.

Jak správně provést cvik
Stojíte ve stoji rozkročném, váha spočívá na obou nohách.
Natahujte levou ruku dolů dopředu až se dotknete kotníku nebo holeně, nebo pokud to zvládnete, můžete se dotknout země u levé nohy.
Zároveň vytáčíte hruď dopředu a natahujete pravou ruku nahoru nad rameno, rameno se snažte držet dole.
Vytočte hlavu nahoru a dívejte se za pravou rukou. Vytočte i boky.
Celý cvik opakujte i na druhou stranu.
Pozice Strom I a Strom II

Jiné názvy: Vrksasana, Tree Pose

Účinky tohoto cviku
Protahuje svaly a vylepšuje rovnováhu.

Jak správně provést cvik
Stojíte ve stoji spatném, váhu máte rozloženou na celá chodidla.
Dlaně tlačte proti sobě ve výši prsou (u pozice Strom II jsou ruce natažené nad hlavou).
Začněte přenášet váhu na pravou nohu a zároveň zvedejte levou nohu.
Pokrčte levé koleno a chodidlo dejte na pravé vnitřní stehno (pokud nezvládnete, můžete ho ze začátku dávat i na pravé koleno).
Tlačte chodidlem proti stehnu a naopak.
Snažte se nevytáčet boky a zaměřte se na jeden bod.
Opakujte stejný postup na druhou nohu.
Kde se dá jóga cvičit?
Pokud si chcete zacvičit s ostatními v kurzu, můžete si na stránkách Kdesportovat.cz najít, kde se cvičí jóga v Praze, jóga v Brně, nebo jóga v Ostravě.
Prepáčte za český jazyk, ale tak to tam bolo.
Obrázky cvikov a viac informácii na ocviceni.fitweb.cz

veľa šťastia:))

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Joga - Fórum - ZDRAVIE.sk