Dávka v hmotnej núdzi pre študenta

Príspevok v téme: Dávka v hmotnej núdzi pre študenta
geller

Dobrý deň,
nebývam s rodičmi, bývam v dome so starou mamou pričom vlastním polovicu domu. Študujem na VŠ (denné štúdium, takže nepracujem), otec sa mi štúdium snaží financovať, ale vôbec mi to nestačí, pretože má dosť slabý plat. Mama je nezamestnaná a nemá nárok ani na žiadne dávky. Rozvrh v škole a potom aj množstvo učenia a príprav do školy mi fakt nenecháva voľnú chvíľu na nejaké brigády, možno občas, ale bohužiaľ jesť a platiť dopravu a ubytovanie treba pravidelne, nie len občas.. Dostávala som sociálne štipendium, ale po nejakých zmenách od našej úžasnej vlády sa s ním už môžem rozlúčiť..vzhľadom na otcov plat naň nemám nárok, som v takej blbej situácii- nevychádza mi štipendium ale ani peniaze na štúdium. Mohla by som dostávať dávku v hmotnej núdzi, prípadne aj príspevok na bývanie? Ďakujem

Teri24

Ak nebyvate s rodičmi to nieje dovod aby ste dostavali štipko (všetci si mozu zmenit trvaly a cakat looove)... Ale ak predsa chcete nejake štipko mat tak si treba zmenit trvaly pobyt, urobit si sudom určenu vyživovaciu povinnost od rodicov (lebo tí su povinní ta živiť kym si nie schopny sa sam živit !!!nieje to ohranicene vekom!!! ), toto všetko musis urobiť pred prvym zapisom na VŠ študium t.j. na strednej škole. Pokial to urobíš az na výške nemaš narok. Iba ak by si preukazal cca 5144 eur rocny prijem na danovom. Píšem to z vlastnej skusnosti a viem že to tak je.Prešla som si tymito opletačkami. Teraz žiadam o davku v hmotnej nudzi kedže žijem sama a studujem a mam vyzivne určene. Snad mi nieco vyjde a ked nie, tak asi nie som dostatočne čierna na to!!! :(

winki

Kdežto na dennom som mala nárok na sociálne a to bolo 245 euro každý mesiac...to už je iné kafe a áno z toho sa už dá vyžiť, keď sa študent uskromní a rodič niečo prispeje.
Bohužiaľ teraz sa už asi podmienky na sociálne trochu sprísnili.

winki