Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Dobrý jedálniček ??

Príspevok v téme: Dobrý jedálniček ??
Xííííí

Je to fajn ???
či ?

Pondelok

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom + podľa chuti 3 ryžové, kukuričné alebo pšeničné chlebíky s troma lyžičkami roztierateľného nízkotučného syra

Desiata: 150 g mliečnej ryže + pohár sýtenej minerálky

Obed: 150 g grilovaných kuracích pŕs so zeleninovo-ovocnou prílohou (nastrúhaná mrkva, zeler, jablko a hruška)

Olovrant: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom + 2 jogurtové alebo čokoládové ryžové chlebíky

Večera: tuniakový šalát (90 g tuniaka, 2 listy ľadového šalátu, 1 paradajka, 2 lyžičky nízkotučnej majonézy) + pol krajca celozrnného chleba

Utorok

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom alebo kakao + 2 tenké krajce celozrnného chleba s dvomi lyžičkami nízkotučnej marmelády

Desiata: 2 jogurtové alebo čokoládové ryžové chlebíky + pohár sýtenej minerálky

Obed: 2 cukety plnené mletým hovädzím alebo jahňacím mäsom + šalát z kapusty a paradajok + 1 ovocná želatína

Olovrant: 1 banán + šálka čaju

Večera: 200 g grilovanej ryby s petržlenom, cesnakom a dvoma uvarenými kolieskami tekvice + 100 ml vanilkový alebo čokoládový puding z nízkotučného mlieka

Streda

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom + 2 tenké krajce celozrnného chleba s dvoma plátkami hydinovej alebo morčacej šunky

Desiata: 1 cereálna tyčinka + 1 ks ovocia

Obed: Grilované mäso podľa chuti so špenátom a červenou kapustou + 1 jablko alebo hruška

Olovrant: 1 nízkotučný jogurt s cereáliami

Večera: 1 porcia zeleninovej torty + zeleninový šalát z čerstvej zeleniny + 1 ks jablkového koláča

Štvrtok

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom alebo kakao + 2 tenké krajce celozrnného chleba s tenkou vrstvou masla light a s dvomi lyžičkami medu

Desiata: 2 ks ovocia + šálka čaju

Obed: 1 paradajka plnená tuniakom posypaná pažítkou + 1 varená kukurica + 1 šálka na drobno nakrájaného ovocia

Olovrant: vodová zmrzlina

Večera: 100 g kuracieho mäsa pripraveného podľa chuti na olivovom oleji + zeleninový šalát z čerstvej zeleniny + 150 ml ochuteného acidofilného mlieka

Piatok

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom + 2 tenké krajce celozrnného chleba s dvomi plátkami tvrdého nízkotučného syra

Desiata: 1 nízkotučný ovocný jogurt

Obed: 4 uvarené a zapečené zemiaky v šupke, 2 lyžičky nízkotučnej majonézy, 2 broskyne

Olovrant: 125 g nízkotučný tvaroh posypaný škoricovým alebo vanilkovým cukrom + šálka čaju

Večera: Grilované kuracie stehno s fazuľkou a hráškom + 1 pomaranč

Sobota

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom alebo kakao + 2 tenké krajce celozrnného chleba s dvomi lyžičkami nízkotučnej marmelády

Desiata: 1 balík Bebe Dobré ráno + šálka čaju

Obed: 2 hrste celozrnných cestovín s hráškom, brokolicou, špargľou, kukuricou a dresingom (1 polievková lyžica bieleho nízkotučného jogurtu, 1 lyžička olivového oleja, štipka soli, pažítka) + 2 kolieska ananásu

Olovrant: 2 kolieska ananásu + šálka čaju

Večera: 2 trojuholníky pizze + 1 porcia vodovej zmrzliny

Nedeľa

Raňajky: Čaj alebo káva s nízkotučným mliekom a umelým sladidlom + 2 tenké krajce celozrnného chleba s dvoma plátkami hydinovej alebo morčacej šunky

Desiata: 1 cereálna tyčinka + šálka čaju

Obed: 90 g kuracieho alebo morčacieho mäsa alebo 100 g ryby, ½ šálky celozrnnej ryže, 2 šálky varenej zeleniny + 1 kivi

Olovrant: 1 jogurtový rez so želatínou + šálka čaju

Večera: Zeleninový mix pripravený na pare + 2 mandarínky

PaSi

O tom ovoci sa to tu pise stale dookola, ze nie je vhodne ho pozivat s inymi potravinami, pretoze potom kvasi v zaludku. Cize ovocie len do prazdneho bruska.

A to sladidlo tiez ee, fuj, brekeke...

orol

-prečo stále nízkotučné mlieko???
-ovocie by som konzumoval len jeden druh - ( napr. pri desiate nekonzumoval rôzne druhy ovocia dokopy! )
-tiež na čo dokopy konzumovať štyri druhy rôznej zeleniny naraz???
-prečo umelé sladidlá???
-šunka??? Väčšinou viac éčiek, resp. nežiadúcich "prímesí" ( sk. 3-4 )
-celozrnný chlieb? Áno, ale pre kúpou si prečítaj zloženie !
-veľa malých chlebov pečú aj v tescu atď atď... pozor na zloženie!
-tiež pozor na tie roztierateľní syry v Tvojom jedálničku ( sledovať zloženie ).

Maoam

to vy zijete zo vzduchu? vsak tie mnozstva aj skladba su uplne ok...

troska miesa ovocie so zeleninou a ok, ten jablkovy kolac tam drbnut nemusela, ale inak....absolutne to nie je vela a fakt sa snazi o to, aby mala plnohodnotnu stravu a pestry jedalnicek..

vy jete asi knäckebroty a chrumete mrkvu, inak nic, tak mi to tu pride

olivka30

este som si vsimla za obedom nejaky puding alebo ovocie? alebo po veceri este ochutene acidko? tak to tiez velmi nie. ja mam ovocie, puding alebo acidko ako samostatny chod. puding napriklad na ranajky a acidko (neochutene) na olovrant. ovocie na desiatu.

olivka30

mne sa nepaci na veceru a olovrant sladke ako pises zmrzlina, ovocie, jogurtovy rez, jablkovy kolac a nejake cokoladove chlebiky a vyhrady mam este k sytenej mineralke. taktiez kombinacia zeleniny a ovocia je nevhodna napriklad dat si kiwi za obedom. inak fajn, strava ma byt pestra. aj ked ja by som toho tak vela zjest nezvladla :)

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Dobrý jedálniček ?? - Fórum - ZDRAVIE.sk