Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Výživa pri cvičení

Veronidlo

Ahoj, pri silovom tréningu je naozaj dobrý Weider Gold Whey srvátkový proťák, je to topka, kvalitka, vysoko percentný s dobrou dávkou BCAA. Avšak nezabúdaj, každé užívanie proťáku je z medicínskeho hľadiska nie veľmi dobré, človek by mal prijať také množstvo bielkovín v gramoch, aká je jeho váha, t.j. 1g na kilogram váhy a to v strave. To je pre orgány a pečeň fajn, každý prídem navyše zaťažuje orgány, ktoré to musia spracovať.
Avšak ak chceš naberať svaly, musíš pri cvičení prijímať viac, pretože ten základ telo potrebuje na iné procesy a to, čo si ty dodáš navyše, budú využívať svaly.
Ak chceš však byť len zdravý, cítiť sa dobre, byť aktívny, odporúčam ti začať s intervalovým tréningom - silový, cardio, crossfit. Zostav si plán tak, aby si nejakú dobu robil všetko a striedaj to, budeš sa cítiť vo forme, je to makačka a pecka :) Ja osobne preferujem názor, že mať zameraný tréning len jedným smerom je blbosť! silový tréning je náročný na kĺby, pracuješ s váhami, zdvíhaš umelo niečo. Taký crossfit je cvičenie s vlasnou váhou a povedala by som, že to je náročnejšie, nejde len o silu, ale toto ti robí kondíciu, zatiaľ čo silový nie. Dala by som niekoho v posilke zabehnúť, tak by mrel... :) najlepšie je pre zdravie kombinovaný tréningový plán... A najväčším základom je samozrejme strava. Neviem, ako na tom si, ale to je to najhlavnejšie, bez stravy nezmôžeš nič v ničom. Keďže už makáš, tak predpokladám, že vieš, ako by si sa mal stravovať a koľko. Aký je tvoj stav (koľko tuku na sebe nosíš, koľko svalov na sebe nosíš, máš cieľ a primeraný výpočet a predstavu, aký máš mať príjem a výdaj (kvalitatívne a aj kvantitatívne) :) toto si premysli a ak sa rozhodneš len čisto pre silový tréning - kúp si ten weider, ten je naozaj top :)

paulina64

ja odporucam Plantforce Synergy Protein , je to prirodny ryzovy protein, bez lepku a laktozy nezatazuje travenie

Gima

Stačí jedálniček obohatiť jogurtmi, rybami, orechmi, šošovicou, vajíčkami, paradajkami a kefírovým mliekom.
Počas cvičenia je dobry dostatočný pitný režim a energiu dodá aj banán alebo kiwi. Odporučala by som aj banánovy nápoj - mlieko banán + škorica. Jednoducho skúšať komu, čo vyhovuje.
Podobne sa mixuje aj zelenina a ovocie, ktore dodaju telu dostatok živín.
Bližšie informácie v kníhkupectve Phanta rei pod názvom Smoothie nápoje.

creoonZA

No ja odporucam kvalitne hovadzie proteíny dobre sa vstrebavaju a nexatazuju tak zaludok ako srvátkové. Napr

-odkaz odstránený-

aminos1

pandorica,
vždy boli - pred nástupom steroidov - a stále sú najlepšie tzv. celostné doplnky, čiže potraviny. Keď som upravoval jedálniček niektorým kulturistom, ktorí pôsobili na európskej úrovni, prestali užívať namiešané prášky a popri strave, ušitej na mieru podľa metabolického typu, užívajú už odo mňa iba zelenú pšenicu, macu a sumu.
Okrem iného už nepoznajú niečo také ako naberacia a zhadzovacia fáza.
Keďže syn má 16 rokov, odporúčal by som mu mierniť sa pri tréningu - na všetko má čas.

NEnormalna

Z aminokyselín sú výhodné preparáty BCAA hneď po tréningu. Proteiny sú rôzneho pôvodu a rýchlosti vstrebania. Hneď po tréningu by si mal dať srvátkový (tá sa strávi do hodiny), ostatné (napr. kazeín v tvarohu) sa strávi dlho (je dobrý na noc alebo na čas, kedy bude dlhšie ako 2-3h bez možnosti najesť sa)a uvoľňuje sa postupne. Na nete je kopec stránok, tie by si mal naštudovať :) všetko je tam pekne a zrozumiteľne popísané.. ja som si kúpila 4zložkový proteín, ktorý obsahuje srvátku, vaječný albumín, mliečny proteín a kazeín. Záleží koľko chce do toho človek investovať a aký častý a intenzívny má tréning/ciele.

odpovedam

Proteiny maju akurat roznu vstrebatelnost, ale v tomto sa velmi nevyznam. Vraj srvatkovy je bezproblemovy, najkvalitnejsi, to mi odporucil znamy. Co sa tyka stravy, treba prijat 2g bielkovin na 1 kg vahy, pre tvojho syna s vahou 80 kg je to teda 160g bielkovin na den. Ak si kupi protein v prasku, tak by mal skonzumovat 3 odmerky denne - rano, po treningu a pred spanim. cize uz len z toho bude mat 60g bielkovin.

Textová Inzercia

Zľavnené pobyty v Bardejovských kúpeľoch

Využite zľavy v mesiacoch január – marec na liečebné a relaxačné pobyty až do výšky 25%.

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

Výživa pri cvičení - Fórum - ZDRAVIE.sk