Zlé známky - zlá budúcnosť?

Príspevok v téme: Zlé známky - zlá budúcnosť?
zleznamky

Môj problém je, že vôbec sa mi na strednej škole nedarí tak ako by som chcela, nebaví ma a aj keď sa učím dlho dostanem zlú známku :( Veľmi ma to trápi pretože by som chcela ísť na vysokú školu a bojím sa, že kvôli mojím známkam sa tam nedostanem, alebo nakoniec ju ani nespravím. Jednoducho mi škola nejde :(

Čo mám robiť?

ANGEL-DEMON

človek reálne využije len to že sa na základnej naučil písať a čítať, ostatné veci mu netreba,.. napríklad v šade kde pride človek do novej práce všade je to o niečom inom a všetko sa učí od začiatku,.. pokiel niekto nie je vyučený časník a po strednej robí časníka..
škola človeka nenaučí absolutne ničomu,... človek sa musí učiť sám, vie čítať, písať, takže informácie ktoré potrebuje si vie vygoogliť,.. a väčšinou su to doležite veci ktore potrebuje ale v škole ho nenaučili...
to je život..

Filip TT

Voloďa so Seriožom opravujú verejnú kanalizáciu. Voloďa vliezol do kanálu, stojí tam po pás v žumpe, nadýchne sa, ponorí a niečo uťahuje na dne. Keď sa vynorí kričí na Seriožu: Podaj osemnástku!, Serioža podá 18tku kľúč, Voloďa sa ponorí a uťahuje. Voloďa má svoju prácu rád, keď skončia sadnú si spokojne do trávy, zapália si .... Voloďa hovorí Seriožovi: No vidíš Serioža, keby si sa lepšie učil, nemusel si mi len kľúče podávať.....

NechapemTo

V skole sa ucime same hovadiny a len tak 2% co potrebujeme do zivota. Naco je dejepis? Naco sa vrtat a vracat do minulosti ked minulost by sa uz riesit nemala? Samozrejme o vojnach sa je ucit dobre lebo tie priat este mozu ale na co sa ucime o Rimanoch Keltoch atd.. Na slovencine sa ucime to co na dejepise, vacsinou, dnes sme konecne preberali nieco co nam bude do zivota- zivotopis. Ja skolu nenavidim je to strata casu

ANGEL-DEMON

a na čo chceš ist na vš? len koli titulu ktory ti ej an nič ako pisali niššie.. tiez poznam ludi s vš ktorí pracuju na poziciach ako ludia ktori maju iba sš.... iba čo si prideš o nervy s tymto sposobom, kedze ako pišeš si si vedoma toho, že učenie ti ani nejde...

zivavoda

ono su to vsetko krasne reci o studiu na vs a rozvoji vedomosti a neviem co vsetko ale na Slovensku treba mat na dobre miesto znamosti strasne tazko sa dostanete na naozaj dobre miesto poznam vela mladych ludi co si tu nevedeli najst robotu a tak isli do zahranicia pracovat . Taktiez poznam mnozstvo ludi s vs ktori robia v automobilkach na smeny alebo predavacov v obchodoch casnicky,upratovacky a pod. Treba sa na ten svet pozerat troska realisticky bez ruzovych okuliaroch mat skolu neznamena ze vas vsade cakaju s otvorenou narucou a ze mate otvorene moznosti. Kto chce samozrejme nech studuje ale chcela som len povedat ze pravy zivot zacina po studiu a tam sa ukaze co clovek dokaze.

R.123

Samozrejme dôležité je stanoviť si cieľ . Vysoká škola? Zahraničie? Práca v zahraničí? Štúdium v zahraničí (aspoň len v ČR)? Ak štúdium, aký odbor? Ak prijímačky na VŠ, z akých predmetov? Dalo by sa s danou VŠ (na ktorú chceš ísť) aj uplatniť? Nebude to strata času zhadzovaním sa na podradnej škole pochybného zamerania, ktorú študujú prevažne talentovo podpriemerní, bez možnosti reálneho uplatnenia sa v praxi, lebo uvažujeme o totálnej flákarine, nakoľko sa nám nechce učiť (sociálna práca - Slovensko), ale len užívať si študentský život a o 5 rokov dlhšie vyciciavať rodičov z peňazí a robiť im tým len samé starosti? Čo by ťa bavilo? S čím z toho, čo by ťa bavilo, je šanca sa uplatniť? Keď si položíš tieto otázky a stanovíš si cieľ, potom už vieš, na ktoré predmety sa máš zamerať. Najmä na tie prijímačkové. A tým venovať dostatok času, možno aj na úkor tých iných, ktoré fakt stačí odfláknuť na trojky. Ak chceš ísť napríklad študovať medicínu, tak makaj na biológii, fyzike a chémii, švihaj podať prihlášku do ČR a pracuj na týchto troch predmetoch aj na úkor dejepisu, z ktorého ti môže stačiť aj trojka na vysvedčku a svet sa nezrúti. Alebo chceš študovať učiteľstvo AJ - NJ? Tak makaj na angličtine a nemčine hoci aj na úkor nejakej blbej fyziky a biológie, z ktorých ti môže v pohode stačiť aj trojka. Aj tak sa dá. Tomu ja hovorím rozumne zadelený čas. Že nemáš čisté jednotky, to nech ťa netrápi. Na VŠ sa môžeš dostať aj napriek nejakým tým trojkám, to mi ver! To ešte len uvidíš, ako bude závistlivá susedka majúca dcéru debilnú ničomu nerozumejúcu bifľošku - čistú jednotkárku, pozerať jak vyoraná myš, keď ty sa dostaneš na jednu z tých lepších a na úrovni VŠ a jej debilné decko sa tam nedostane! Hneď sa o tebe rozšíri po meste intriga, že ste podplatili dekana, ale keď sa rozšíri, razom budeš vedieť, odkiaľ vietor fúka :) :) :)

R.123

Známky na vysvedčení (najmä na 4-ročných SŠ s maturitou, kde sa skúša len raz za pol roka z celého polročného, ktoré ale treba veľmi podrobne, takmer naspamäť vedieť a nikto nemá viac ako jednu, dve známky za polrok z daného predmetu) nesvedčia o skutočnej inteligencii, o sktutočných vedomostiach toho-ktorého žiaka a už vôbec nie o talentových predpokladoch. Takéto typy škôl s takýmto systémom skúšania sú dobré akurát tak na to, aby sa šikovní, talentovaní a naozaj múdri ľudia učiaci sa radi veci tak, aby im rozumeli a neznášajúci bifľovanie, totálne zakomplexovali a čudovali, prečo im to zrazu nejde, keď na ZŠ boli najlepší, prečo majú zrazu trojky, štvorky na vysvedčku, keď na ZŠ neurobili za celých 9 rokov v diktáte ani jednu chybu... a ešte, že prečo mal štvorkár a päťkár zo ZŠ zrazu na akejsi učňovke čisté jednotky a je vychvaľovaný za najlepšieho na praxi... No na druhej strane takýto typ skúšania na našich slovenských SŠ maximálne vyhovuje bifľošom, ktorí nepotrebujú a s najväčšou pravdepodobnosťou ani nechcú ničomu rozumieť, iba sa nabifliť za pár týždňov, mesiacov, či dní, či za jeden večer (podpriemerné IQ s fotografickou pamäťou) od slova doslova polovicu knihy naspamäť bez toho, aby čo i len šajnu mali, o čom to je a akýmsi zázrakom sa dokážu nabifliť ešte aj všetky príklady z matematiky naspamäť, obrázky z fyziky a z biológie, dokonca aj cudzie jazyky, čo už teda človek ozaj nechápe, ale bifľoši vedia, že všetko sa dá. Jedna taká má vyštudovala hnojarinu v Nitre a povinnosťou každého študenta jej odboru (niečo s regionálnym rozvojom a E. úniou...) bolo urobiť si v neviem, ktorom ročníku štátnicu z AJ a v inom, ďalšom ročníku štátnicu z NJ. Ona dala obe štátnice vďaka nabifleniu sa jazyka naspamäť, ale dodnes nedokáže povedať v angličtine/nemčine jednu jedinú gramaticky správne vlastným mozgom utvorenú súvislú vetu a žlčovito závidí tým, ktorí si v zahraničí tvrdou a ťažkou prácou zarábajú slušné prachy, lebo ona by tú odvahu v živote nemala, pán boh aj všetci svätí stáli pri nej, že si našla po známosti robotu za minimálku na Slovensku v kancelárii... Od toho ja sa mám lepšie, hoci aj VŠ nemám. A štátnica z nemčiny ma nespasí, lebo skutočnú nemčinu sa človek naučí až v nemecky hovoriacej krajine, nie na nejakom prípravnom kurze. Poviem, nevymenila by som si s ňou svoj život. A áno, trojky, štvorky na takomto type školy s takýmto debilným systémom skúšania môžeš mať aj napriek vysoko nadpriemernému IQ a akejsi polo-fotografickej pamäti, šikovnosti a schopnosti rýchlo sa učiť. Čiže aj napriek talentu. Rovnako, ako čisté jednotky na takomto type školy môže mať človek bez talentu, lebo ich má vydreté zbytočnou stratou kopy vzácneho času nezmyselným bifľovaním sa niečoho, čomu nikdy rozumieť nechcel, nechce a ani nebude chcieť a ani nebude rozumieť. Od toho lepšie je naučiť sa toho menej, ale tak, aby si danej látke rozumela. A ako ti už radili, zamilovať si aspoň niektoré predmety, v ktorých budeš vynikať. Mňa mali napríklad za trojkárku, ale vynikala som v nemčine a ako pekná štíhla baba aj v telesnej. A talentovo som mala toho nadeleného od prírody oveľa, oveľa viac ako prevažná väčšina čistých jednotkárov - bifľošov, ktorí ničomu nerozumeli. Dnes majú vyštudované vysoké školy (chodila som na gympel) a po známosti si museli nájsť robotu v kanceláriách za minimálku, iní robia poisťovacích agentov. Ľutujem ich, nevymenila by som si s nimi svoj život za nič na svete. Väčšina z nich vyštudovala právo, ale smutné je, že oni si ani len to svoje právo nerobia.

vebe

Ono je to tak so znamkami v skole. Samotne znamky nehovoria nic o tom ako sa clovek v zivote uplatni. Musis sa naucict rozmyslat a pouzivat v realnom zivote informacie, ktore ziskavas a hlavne nachadzat riesenia. To bohuzial nase stredne skoly neucia. Ak chces ist studovat, musis si vyjasnit co by si chcela studovat a ake predpoklady na to musis splnit. Su skoly, kde vezmu kazdeho kto sa prihlasi a su skoly, kde treba splnit urcite predpoklady. To si musis vyjasnit a podla toho korigovat svoje znamky. No a ta diskusia o zmysluplnosti a nezmyselnosti vysokych skol, na to mam vyjasneny nazor. Nie kazdy musi studovat. Dolezite je nasjt si svoju polohu na tomto svete a identifikovat svoj ciel v dalsich rokoch. Pre cloveka, ktory ma svoj ciel vyssie umoznuje vyskoskoskolske vzdelanie ist za tym vyssim cielom. Vysoskoskolske vzdelnie nie je len vec diplomu, je to hlavne o tom, ze by sa tam mal clovek naucit rozmyslat, spajat spravne nadobudnute vedomosti a mal by byt schopny nachadzat nove riesenia. Bohuzial vysoke skoly na SK su v strasnom stave a tak, ak chce niekto ziskat skutocne dobre vzdelanie, ktore mu umozni v buducnosti sa dobre uplatnit, musi ist do zahranicia. Moje obe deti studuju v zahranici a musim povedat, ze su objaja niekde uplne inde ako vacsina vysokoskolakov na beznych slovenskych VS. Mozno je lakave vo veku 20 rokov mat vlastny zarobok, lenze moze sa stat, ze ten co je vo veku 20 samostatny, zaraba svoje peniazky a ma pocit, ze vysoka skola by bola len draha strata casu, bude o 20 presne tam kde je teraz.. Clovek s dobrym vzdelanim ma sancu, cely zivot sa posuvat dalej, ci uz vzdelanostne, alebo sluzobne, karierne a aj financne to nie je na zahodenie. A tom som skutocne aj presvedcena.

UnderMySkin

Ja ti poviem z vlastnej skusenosti. Nenavidim vsetky predmety okrem anglictiny a spanielciny. Su to jedine predmety z ktorych budem mat jednotku. Ostatbe trojky a dve stvorky. Skus si aj ty zamilovat nejaky predmet a zdokonalovat sa v nom. Napriklad tebe moze ist matematika a fyzika...
Moja spoluziacka mala vzdy na vysvedcku same jednotky a aj teraz bude mat. Ale to ju nerobi mudrou.. Hrali sme taku primitivnu hru a bola tam najlahsia otazka kde je Pariz a ona nevedela a este aj tipla ze v Amerike.. Napriklad anglictinu sa vzdy bifli na testy ale ked som sa jej spytala ako by povedala po anglicky ''nebudem sa zajtra ucit'' nevedela, pretoze ona sa len bifli, takze si nemysli ze jednotkari su vzdy mudri.

Aj sam Einstein povedal ze nieje dolezite co dokazes v skole, ale co dokazes v zivote.
No bolo by dobre sa rozvijat aspon v jazykoch lebo tie su velmi ziadane.