Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Ako si správne zvoliť?

Príspevok v téme: Ako si správne zvoliť?
Lukaš M.

Ahoj, čoskoro budem končiť strednú školu a neviem sa sa rozhodnúť čo ďalej. Isť "do sveta" a hľadať si prácu alebo pokračovať ďalej na školu? Reči a skúsenosti ostatných sú rôznorodé. Jedny hovoria že tá a tá škola je nanič, tam sa neuplatníš, choď radšej študovať toto ma to budúcnosť a pod., druhý zase že bez vysokej školy si nič každý s tebou bude zametať, tretí zase že študovali to a tamto a aj tak robia skladníka a pod.

Z toho celého mám mišung a som ešte viac zmätený. Študujem obor príbuzný zo stavebníctvom a ekonomikou. Nejaké to uplatnenie v obore je napriek všetkým tým sľubom ktoré sme počúvali v 1 ročníku mizivé. Ponuku práce v tom obore som 1 krát videl 2 roky dozadu a aj tam vyžadovali nejakú tu prax a pod., platovo to bolo na úrovní toho čo dostávajú operátori výroby niekde na západnom Slovensku. Takže šance že si nájdem prácu v obore ktorý študujem ak skončím na strednej škole sú mizivé.

Potom môžem isť študovať na vysokú školu, pokračovať v obore, alebo čokoľvek príbuzne čisto s ekonomikou prípadne stavebníctvom.

Voľnočasové aktivity nie sú ničím také zaujímave, vcelku dosť čítam knižky, z rôznych žánrov ako fantasy, detektívky, príbehy zo života a sem tam niečo odborné z encyklopédií o vesmíre, prírode dejinách a pod. . Do toho si sem tam zahrám nejaké hry. Na šport, kreslenie, tanec, ručné práce, hudba a pod. veľmi nie som.

Dá sa povedať že aj podľa toho mi vyšiel IQ/Profesný test ktorý sme minulý rok na škole robili. Musím povedať že ten test bol asi riadne starý, kedže tam po nás chceli rozmer nejakej československej bankovky. No vyšla mi tam dvojmiestna hodnota IQ, a zameranie na nejaký technicky a literárny smer. Vcelku mi to nejako extra nepomohlo.

Teda voľby mám približne nasledovné.