Uzkostna porucha, agorafobia, tetania ...

Príspevok v téme: Uzkostna porucha, agorafobia, tetania ...
Kus kus

Ahojte, som 20 rocny chalan, este pred cca pol rokom som bol priemerny student, az jedneho dna, zaciatkom novembra 2014, po opici, pocas cesty vo vlaku som dostal prvy panicky/tetanicky zachvat - tep asi 200, palpitacie, krce, strasny tlak na hrudi/bruchu - myslel som ze mam nieco so srdcom alebo som bol otraveny (prisla po mna sanitka).

Odvtedy mi stav kolise (dobre dni, zle dni..). Absolutne som obmedzil alkohol, nikotin, kofein (vyvolavac anxiety). Tyzden po incidente som navstivil psychiatra, uzavrel to ako "panicka epizoda po alkoholovom excese" a predpisal SSRI (Citalopram) a klonazepam. Po prvej 1/2 tab. AD som sa citil zle, fyzicky utlm - nizky tep, nepohodlie atd. tak som ich nebral. O 2 dni som navstivil neurologa - prvy krat som pocul diagnozu "uzkost", na EMG "test na tetaniu vyrazne pozitivny".

Teda lieky som nebral, jedine magnezium co som zacal brat hned po incidente a berem vlastne az doteraz.
- Do konca novembra sa mi stav zlepsil (dovtedy som bol len doma, vacsinu casu som travil v posteli pozeranim serialov, nebol som schopny nikam sam ist, ani vydrzat sediet dlhsie ako par minut). Citil som sa lepsie, aj ked ani zdaleka nie 100%-ne. Medzicasom som ale ukoncil studiou. Koncom januara 2015 som si nasiel dobre platenu, jednoduchu pracu aj ubytovanie v BA, jedinou nevyhodou bol pracovny cas od 16.00. Prve 3-4 tyzdne vsetko v poriadku. Potom som sa zacal opat citit nekludne, az jedneho dna, viac-menej naraz, sa mi to vratilo v trochu odlisnej, este horsej podobe. Nebol som schopny spravit nic - osprchovat sa, vydrzat na nohach viac ako par minut, plan ist do obchodu alebo ist si po obed do miestnej restiky padol po chvili stravenej von - ledva som dosiel domov. 2 dni som stravil na private iba lezanim na posteli, pozeranim serialov, jedenim suchej stravy, potom po mna prisli rodicia autom.