Uplatnenie v odbore

vladenas.

ahoj ja som studovala socialnu pracu aj na strednej aj na vysokej a na strednej skole som mala viac praxe ako na vysokej kde sme sa len chodili pozerat po roznych zariadeniach soc. sluzieb....

0vecka

lol ze gymnazium je tazke....akoze nevim ja som sa nikdy neucil doma max cez prestavky tasku som si nechaval v satni aby ma to nepokusalo a spravil som uplne v pohode. Este som mal na maturite 2 jednotky.

Si myslim ze ak na to ma tak by mala ist urcite na gymnasium. Aj ked jej to bude naprd co sa tam nauci tak minimalne bude mat oproti ostatnym vyhodu na vyske.

inak toto nutenie a nenutenie. Ja mam jednu znamu co isla na pedagogiku. Vstci ju odhovarali ale ona isla aj tak. A teraz sa stale stazuje ze nic nezarobi a ake nizke platy a neviem co.

ono je Pravda ze rodicia sa za nu ucit nebudu a tiez si myslim ze dieta by sa malo same rozhodnut ale ak robi uplnu hovadinu tak rodicia musia zasiahnut.

ôôôôô

Angel demon, v 22 hypotéku? Klobúk dolu, že si už v tak mladom veku rozmýšľala ako dospelá a nie ako decko, lebo "tí dnešní" v takom veku sa ešte považujú za deti, čo študujú, aby mohli byť rodičom na krku. Kde by si tí brali hypotéky, aby bývať mohli? Si ich zoberú asi najskôr až v 32 :) Čo tam po hypotéke, však sa raz splatí, lebo ten svätý pokoj od rodičov za to stojí. Majú, čo chceli - zadĺženú dcéru preč z domu, ale zato šikovnú, čo sa vie o seba finančne postarať aj sama, ktorá odišla, lebo jej ublížili.

ôôôôô

Veru, smutné, keď rodičia dokafrú vlastným deťom život. To je taký rodič, ktorý sa potrebuje pýšiť, že čo on vychoval a že vychoval gymnazistu. Aby ľudia povedali to a hento, lebo mienka ľudí mu je prednejšia ako šťastie vlastných detí. Nie raz sa stane, že sú dvaja súrodenci a obaja idú na gympel - tak tam nabetón úradujú rodičia a decko nemá na výber, nielen, že školu mu vyberú, ale aj známky si u svojho decka "vyberú z jeho katalógovej ponuky". Rodič si vyberie čisté jednotky s vyhrážkou, že keď nebudú čisté, nebude diskotéka, nebude frajer, nebude počítačovanie a internetovanie, nebude motorka, nebude benzín, nebude v 15tich púšťanie na chatu s 20 ročnými feťákmi, nebude v 15tich rokoch 22ročný frajer, nebude rockový koncert Bon Joviho vo Viedni a ani koncert Justina Biebera v Budapešti, nebudú peniaze na cigarety a na alkohol, nebude vreckové, bude už iba domáce väzenie, ale keď decko čisté jednotky donesie, tak rodič sa ho sám opýta, aké fajčí a keď povie, že Petry, tak mu kúpi Petry a nezabudne sa opýtať, čo pije a keď povie, že Absint, tak mu kúpi Absint, lebo čisté jednotky donieslo. Takto vychovávajú svoje deti boháči a tie deti na gympel jednoducho musia, inú možnosť nemajú. Či majú hlavu alebo nie, musia na gympel a musia nosiť čisté jednotky a keď zapištia, že nerozumejú matike, tak sa im zaplatí doučko, ale musia doniesť jednotku a ešte aj vysoká škola sa im vyberie. Keď sú napríklad obaja rodičia zubári, vyberie sa mu zubné aj sa mu zaplatí, aby sa dostalo, ale jeho to nebaví.... A ako to potom dopadne? No však vidíte, akých máte zubárov a doktorov a kto z nich si školu a povolanie vybral dobrovoľnne? K tomu gympláckemu kolektívu, že tam obyčajný bežný smrteľník ani nezapadne, lebo gymple sú elitné školy, kde najlepšie zapadnú do kolektívu iba deti z nóbl spoločnosti, zatiaľ, čo tí majetkovo priemerní až chudobnejší sú outsideri a šťastný je každý, čo tam má aspoň len jedného kamaráta. Tá baba, čo som o nej nižšie písal, si gympel vybrala sama iba preto, lebo bol na tej ulici, kde bývala a nechcelo sa jej ráno vstávať a chodiť ďaleko, mala ružové okuliare a myslela si, že tam bude taký systém skúšania ako na základnej, že na každej asi tretej hodine ústna odpoveď ale len z nového a keď písomka, tak tiež len z nového a že tam bude mať čisté jednotky tiež bez učenia sa doma ako na základnej a takto potom dopadla, preto povedala, keby o tom vie, o tom debilnom systéme skúšania tam, tak tam ani nejde, dokonca chcela pred koncom prvého ročníka prestúpiť na obchodnú akadémiu, ale tam jej povedali, že aj síce ju bez problémov vezmú, ale jedine do prvého ročníka. Tak si to potom rozmyslela, lebo nechcela stratiť rok a zostala na gympli do konca. Toto vychovávajú gymnáziá z našich géniov? Zakomplexovancov, ktorí bez vysokej školy rakúskym babkám rite utierajú a plienky vymieňajú a ona ešte zatrepe, že však ju opatrovateľstvo baví, mám dosť :O :O :O :O

sudo

Tiež som chcel ísť na odbornú školu, odbor zdravotnícky asistent, ale foter ma doslova "dokopal" na gymnázium. Chcel aby som potom šiel na VŠ strojníckeho zamerania, lebo aj on bol Ing. so strojníckym zameraním. Ani ja som nemal k strojom ďaleko, no nechcel som sa s tým dennodenne živiť. Nikdy som na gympeľ nechcel ísť, preto som už na ZŠ v deviatej triede taktizoval, a robil isté opatrenia. Potreboval som také výsledky, aby ma na gympeľ nevzali, ale na zdravotnícku školu áno. To sa mi aj podarilo. Ale bolo mi to prd platné, lebo keď sa foter dozvedel že na gympeľ ma nevzali, tak aj tak urobil všetko pre to aby to zvrátil, asi tam niekoho podplatil, a za krátku dobu mi odtiaľ prišiel list, že sa prehodnotili výsledky a prijímajú ma. Tak som do prvého ročníka nastúpil na gympeľ. Odchodil som tam len rok. Je to už viac než 10 rokov dozadu, ale stále som toho názoru že nič horšie som v živote nezažil. Doslova som prišiel o rok života, neprajem to nikomu. Nič ma tam nebavilo, väčšina predmetov ma nezaujímala, a nezapadol som ani do kolektívu. Potom som vymyslel spôsob ako sa z toho dostať. Tento plán mi vyšiel, ale ani ja nie som génius, lebo som to nedomyslel, odišiel v nevhodný čas a prestúpiť sa dalo len na druhú školu na odbor kde bolo voľné miesto. Tak som vychodil maturitný odbor, so zameraním na IT. Tiež to nebolo najšťastnejšie riešenie, lebo ma to veľmi nebavilo a navyše mám zrakový problém pre ktorý nemôžem dlhodobo hľadieť na monitor ani čítať text. Ale tam som sa nemusel bifľovať, jedine literatúru, tá bola rovnako ťažká ako na gympli. S odbornými predmetmi som problém nemal lebo stačilo používať logiku a všetko bolo bez problémov. Takže som si to výrazne uľahčil. Na VŠ som po maturite nešiel, ani v tomto odbore nepracujem. Nie je to pre mňa, nebaví ma to. Už dlhší čas uvažujem že vrátim tú minulosť späť a externe si tú zdravotnícku školu urobím, lebo tento odbor by ma určite bavil, mám rád prácu s ľuďmi. Ale už to neviem zosúladiť časovo.

Michaela15

Dobrý deň ja študujem tiež na pedagogickej a sociálnej akadémii ale odbor učiteľstvo a vychovávateľstvo...
Tí čo študujú sociálnu majú síce podľa mňa lepšie predmety (zaujímavejšie) ale po škole niektorí hovoria, že sa môžu ísť rovno postaviť do radu na urad práce pretože ich skončí strašne veľa a nie je práca a tiež skôr zamestnajú študenta, absolventa VŠ ako len zo strednej... takže neviem, tiež som sa na začiatku rozhodovala či ísť na učitel. alebo soc. ale nakoniec som sa myslím rozhodla správne. A vysoké školy sú na to také napr. Špeciálny pedagog, Socialny pracovník a z každej strednej školy s maturitou može ísť na hociaku vysokú myslím.

ôôôôô

Ešte k tej babe čo som sa s ňou o tom bavil, v akej si psychologickopedagogickej poradni či kde to jej namerali IQ genius a nadpriemerné pamäťové schopnosti, typológiu architekt, vraj nech ide študovať architektúru alebo informatiku podľa typu osobnosti ale že je všestranne nadaná a podľa talentu by mohla hocičo a všetko by zvládla. Ju to tak prekvapilo, že nemohla uveriť!!! Na ZŠ mala všetky diktáty bez jedinej chyby a v živote so žiadnym predmetom problém a učila sa samozrejme cez prestávky v škole, na ZŠ čisté jednotky, občas aj dvojka nejaká na vysvedčení, ale prevažne jednotky mala. Má talent tvoriť humor a satiru, píše básničky, na ktorých by sa rehotalo celé Slovensko keby ide do TV s nimi, ale to ona nechce a robí podradné roboty, kvoli ktorým sa kade tade po zahraničí túla, utiera zasraté rite rakúskym babkám a také všeličo za nízke sebavedomie, čo jej gympel dodrbal život.

ôôôôô

Ešte vysvetlím aby sme si rozumeli, čo som myslel pod pojmom ...talentovaný s IQ génius s trojkami a štvorkami... Že proste vysoko talentovaní ľudia majú v detskom veku na základnej čisté jednotky bez učenia a bez námahy, stačí im, že si niečo prečítajú, lebo sa skúša len z nového. Napríklad taký prírodopis na základnej: preberá sa obehová sústava, potom sa preberá pohlavná sústava a tá pohlavná sústava je napríklad nové učivo. Učka vyvolá desiatich a každý dostane pohlavnú, lebo to je nové. Nikto sa neopýta na obehovú a už vôbec nie na veci, čo boli preberané pol roka predtým. Talentovaný si to cez prestávku raz prečítal, vystúpi pred tabuľu, lebo ho vyvolali a dostane pravdaže jednotku. Prirodopis na gympli: Talentovaný zistí, že sa priebežne cez prestávky učiť netreba, tak sa neučí, však načo, keď skúšať sa aj tak nebude, nie? No potom keď už je polročné učivo prebraté, tak príde profka, že deti na budúcu hodinu si napíšeme písomku. Každý dostane asi 4 otázky ale každý iné aby sa nemohlo odpisovať. Jeden dostane 1.ňobrúčkavce, 2.)cicavce, 3.)šťuku a kapra a 4.)obehovú sústavu - každé aspoň na A4 popísať dopodrobna doslova naspamäť, druhý dostane 1.)pohlavnú sústavu, 2.)bunku, 3.)dvojročné rastliny a 4.)fotosyntézu... Horor, ten talentovaný si cez prestávku aj knihu otvoril, ale tých 10 minút mu nestačilo, aby si to celé prečítal, lebo je toho veľké množstvo, preto dostane v lepšom prípade 3 a v horšom 4 a všetci ho majú za blbca. Prečo sa vlastne doma neučil? Lebo si taký zvyk nevypestoval na ZŠ, lebo tam aj bez učenia vedel mať čisté jednotky, čo si cez prestávku raz prečítal, lebo tam sa skúšalo z malého množstva a veľmi často. Po hororovom prírodopise 10 min prestávka, po nej dejepis a tiež písomka, že jeden dostane 1.)antické grécko, 2.)obchodovanie v stredoveku, 3.) Ako žili Etruskovia 4.)Medzivojnové obdobie, druhý dostane 1.)Matúš Čák Trenčiansky 2.)Studená vojna, 3.)Staroveký Egypt, 4.) Veľká Morava... Okrem toho pár dní pred písomkou mal každý jednu ústnu odpoveď, na ktorej bolo jeho povinnosťou vysypať z rukáva učivo, ktoré dala profka a mohlo to byť hociktoré z celého polroka. Desí ma predstava, že by som na takú školu chodil ja. Tak ma majte za blbca ak chcete, ale gympel nemám a chvalabohu asi zato som ani raz neprepadol na strednej :)

ôôôôô

Veru tak, dobre píšete, nech ide na školu, ktorá ju baví. Gympel je škola, ktorá deti doslova šikanuje s tým debilným systémom skúšania. Pol roka sa preberá učivo, neskúša sa vôbec a potom asi tri týždne pred konferenciou, teda pre žiaka raz za pol roka jedna ústna odpoveď, že žiak môže dostať ktorékoľvek z učív, aj staré z pred pol roka a musí ho povedať dopodrobna naspamäť, potom jedna písomka, kde dostane každý asi 4 otázky, pričom jedna otázka je jedno učivo, treba rozobrať dopodrobna aspoň na A4 popísať naspamäť, kto chce jednotku + nával všetkých predmetov naraz. V živote by som svoje decko na gympel nedal a bol by som rád, keby si vybralo inú školu. Hocijakú, len nie gympel. Však gympel je len pre bifľošov, ktorí sa radi učia všetko napamäť bez toho, aby tomu rozumeli. Tam sa nevyžaduje rozumieť danej látke, tam sa vyžaduje bifľovanie. Tam často ľudia s IQ génius majú trojky a štvorky a polodebil čisté jednotky iba preto, lebo sa nabiflil. Talentovanému so štvorkami a trojkami tam tak klesne sebavedomie, že sa ešte aj 10 rokov po odchode z tej školy bude považovať za najväčšieho blbca na svete. Jednej babe raz niektorý z pedagógov na gympli na otázku, že prečo je taký systém skúšania odpovedal že zvykajte si, lebo aj na vysokej to tak bude. Paráda, takto trápiť deti, ktoré sú práve v najcitlivejšom veku??? Kde je tam logika a kde je tam rozum? Neviem či je to na každom gympli tak, ale rozprávala mi jedna baba, čo na gympel chodila, že to tam tak mali a keby o tom vie, tak by na gympel v živote nešla, čo si ani za 10 rokov po odchode z gympla nevedela dať sebavedomie dokopy, tak ju to tam zdeptalo a osprostilo.