Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

posilka

majkaaa

Ja som bola v posilke naposledy pred dvoma rokmi. Bola som na operácii (varixy) a to sa s cvičením v posilke akosi nezlučuje. Ale v mnohom sa riadim tým,čo si tu napísal,hoci tých prehreškov mám tiež dosť. Ale už nepriberám, aj toho pohybu mám dosť. Teraz je to hlavne svižná chôdza a bicykel.Stravujem sa celkom zdravo.A máš pravdu,kto chce,ten spôsob nájde. Je mi často smutno ak tu čítam,ako chcú mladé dievčatá schudnúť. Anorexia,bulímia,hladovky,však je to des. A pri hladovkách sa v podstate ani nechudne.Vždy sa potom dostaví jojo efekt,spomaľuje sa metabolizmus. Kto chce správne chudnúť,nesmie hladovať,naopak,musí jedávať a pravidelne.Len treba zvážiť čo jesť. A vypísal si to tu jasne a zreteľne. Najväčším zabijakom sú sladkosti,sladké nápoje,mastné jedlá.

Martin_242

Ja som prestal cvičiť, pretože sa objavili isté zdravotné problémy, potom som navyše začal jesť absolútne kalorické jedlá, aj tesne pred spánkom, takže postupne sa z pekných 80cm v páse stalo celkom nepekných 92. Ja v podstate schudnúť nepotrebujem ani kilogram, mám BMI 25 (193cm/93kg), ide mi o vytvarovanie postavy, kedže sa blíži leto a mužom sa tuk ukladá hlavne na bruchu.

Takže poradím vám jednoducho, tento spôsob na mne funguje, najdôležitejšia je tu pevná vôľa, netreba na to veľa peňazí ani času:

1. okamžite prestať používať pri príprave potravy akýkoľvek tuk (olej)
2. nejesť vôbec žiadne sladkosti (bežná kyčinka obsahuje 10 - 20g tuku a približne 1000 kJ), ani med (je tukotvorný)
3. ovocie jesť len ráno, pretože obsahuje fruktózu (ovocný cukor) v tele veľmi rýchlo premenený a uložený vo forme tuku
4. syry, jogurty a mliečne výrobky všeobecne kupovať len nízkotučné
5. ak máte peniaze tak kupujte chlieb a pečivo celozrnné
6. konzumovať viac výrobkov zo sóje, obsahujú polovicu tuku (navyše rastlinného) ako mäsové paštéty a nátierky a sú zdravé
7. nepiť žiadne sladené (ani umelými sladidlami) nápoje, jedine čisté minerálky (maximálne jednu denne, vhodné sú s vysokým obsahom vápnika a horčíka), vodu, alebo nesladený čaj - niekoľko litrov denne
8. nesoliť, poprípade obmedziť solenie, dostatok soli je v potravinách, soľ sa totiž ukladá v podkoží ako aj tuk, na nesolené jedlá si zvyknete behom pár týždňov. Ak solíme, zásadne používame morskú soľ či diétnu soľ
9. jesť 5 krát denne každé 3 hodiny maličké porcie - naštartujete a zrýchlite tak metabolizmus
10. zásadne nejesť po 18:00, kto odpadáva od hladu, môže zjesť hrsť orechov alebo oklamať žalúdok vodou
11. jesť veľa zeleniny, ideálne surovú, obsahuje dôležité minerály, vitamíny a vlákninu
12. mäso konzumovať jedine biele, hydinové (ideálne takmer beztukové prsia - kožu odstrániť!) a ryby (nie údené), napríklad tuniak (vo vlastnej šťave)
13. vajíčka jesť len občasne, jedno obsahuje 5g tuku a veľa cholesterolu
14. nejesť salámy, klobásy a podobné dobroty, vymeňte ich za nízkotučnú šunku
15. ak máte pocit, že strava nieje dostatočne výdatná po stránke obsahu vitamínov a minerálov, používajte doplnky výživy, opdorúčam prírodné a kvalitné od RNG
16. zásadne nekonzumovať alkohol, je kalorický
17. dopriať si dostatok spánku (približne 7 hodín), naopak prebytok spánku spôsobuje spomaľovanie metabolizmu, priberanie a lenivosť

Takýmto spôsobom je moja strava chudobnejšia o približne 10 000 kJ (2500 kcal) na deň a verte, že takáto zmena sa prejaví v znižovaní telesného tuku, teda aj hmotnosti (verte mi, mám to odskúšané).

Kto má čas navštevovať posilňovňu, má vyhrané, ženám odporúčam pol hodinu kruhový tréning s činkami a na strojoch s malými váhami a veľa opakovaniami bez prestávok, nasledujúcich 20 minút stacionárny bicykel, mužom klasický tréning na vybudovanie svalov (mohutnejšie svaly spaľujú energiu, teda aj tuk) a na koniec tréningu 40 minút stacionárny bicykel - 4-krát do týždňa pre obe pohlavia. Ide o to, aby sa z vás počas celého pobytu v posilňovni lial pot. Takto zdvojnásobíte účinok diéty.

Kto čas/chuť/možnosť navštevovať posilňovňu nemá, odporúčam akýkoľvek pohyb len nesedieť doma na zadku a kysnúť, kto nešportuje, pomôžu aj hodinové prechádzky v rýchlom tempe v lese 4-krát týždenne.
Vhodné je časté bicyklovanie, beh, plávanie, sex :) možností je mnoho, skrátka ide o čo najväčší možný výdaj energie...

"Spáliť viac energie, než sme v potrave prijali znamená prirodzený nutný úbytok váhy"

Kto nehľadá cestu, ako schudnúť a vyzerať lepšie, ale len hľadá dôvody, prečo to proste nejde, tak ten je u mňa slabý kus bez pevnej vôle.
Dúfam, že som sa vyjadril dosť jasne.

Martin_242

Toto aj mne hrozne vadí, keď mi cvičebný plán narušia kecálkovia, čo si zo strojov spravia barové stoličky a kecajú aj hodinu o nákupoch, kozmetike...
Ale robia to aj chlapi, čo majú čas stráviť v posilke pol dňa.
25 kíl, to je nevídaný úspech, gratulujem!

majkaaa

Moja skúsenosť je aj taká,že štíhla priviedla tučnú na cvičenie.A práve tá tučná chodila za tou štíhlou,ktorá by rada cvičila a stále do nej hučala.Často som mala chuť jej povedať,že vykecať sa môže v krčme a vyšlo by ju to lacnejšie,že zbytočne blokujú stroje.Mala som taký svoj cvičebný plán a veľmi ma rozčuľovalo,ak boli stroje obsadené klebetiacimi babami. A tiež veľmi záleží od personálu v posilke,ako dokážu poradiť a usmerniť.Na toto som mala ja obrovské šťastie.Cvičila som pri slovenskej kulturistickej špičke.A môžem povedať,že sa mi tam cvičilo úžasne.Nechala som im tam na pamiatku 25 kíl.

amy389

treba aerobnu cinnost jednznacne nic nepomaha viac troch sa zapriet a zapotita popritom moze byt par cvikov s velmi lahkym zavazim a viac opakovani, pit viac vody, jest mensie porcie a viac krat za den a pojde to ale ta aerobna cinnost je zaklad na spalovanie dieta nestaci

Martin_242

Veru, ja som v posilke sledoval pár naozaj obéznych žien, ktoré ale neuveriteľne makali, po roku sa ich postavy zmenili na nepoznanie.
Boli z nich totiž šťíhle ženy.
Predpokladám, že dali dolu každá okolo 20 kg.
Ja sám by som sa tak prekonať, ako ony asi nevedel.
Vôbec nedebatovali, len sa z nich lial pot.
Tie, ktoré sa tam chodili vyrozprávať a čítať si časopisi ostali na vlas rovnaké.
Vidíš majkaaa, si živým dôkazom toho, že kto hľadá cestu a nie výhovorky, svoj cieľ dosiahne.

majkaaa

Martin...pevnú vôľu...prvé tri týždne som chodila z posilky takmer s plačom.Tričko som mohla žmýkať,makala som tam ako idiot a nič.A potom to začalo.A mňa to tak chytilo a bavilo,že to bola moja radosť,na ktorú som sa tešila. Už to nebolo o pevnej vôli,mňa to bavilo.A veľkú poklonu som dostala od mladého muža, keď sa posilka presťahovala a ja som znovu začala chodiť cvičiť.Dlho po mne pozeral a potom sa mi prihovoril,či som nechodila aj do starých priestorov,keď som povedala,že áno,vypleštil oči a zložil mi poklonu,čo som so sebou urobila.To bol môj diplom z posilky.

majkaaa

Určite treba upraviť aj stravu,to je snáď samozrejmosť. Sladkosťami a hranolkami či čipsami sa nechudne.Treba viac zeleniny,bielkovín,výbroný je tuniak vo vlastnej šťave,hydinové mäso,snaž sa bez kože,nemyslím tým husacinu či kačacinu,nie vyprážané,ale jesť pestro.A v posilke menšie záťaže a viac opakovaní.Ja som cvičievala tak 20x v troch sériach.Mne sa to osvedčilo. Roznožky a znožky som si dávala aj 100 x v troch sériách.To sa cvičí dobre.A tam som si dávala aj väčšiu záťaž.

Martin_242

Tak tak osamote máš viac šancí sústrediť sa a ako píše majkaaa, treba makať tak, že sa z teba leje pot.
To kecanie je u žien bežná prax.
Česť výnimkám, ako majkaaa.
Naozaj to v súčinnosti so správnou stravou funguje, samozrejme záleží od metabolizmu konkrétneho jedinca, ale pokiaľ nemáš chorú štítnu žľazu, schudneš, len to chce pevnú (naozaj pevnú) vôľu.