strach z ludi

Príspevok v téme: strach z ludi
Sarah22

Prosim poradte, ako sa zbavit fobii? mam strach z ludi..bojim sa chodit medzi ludi, pretoze mam pocit,ze sa strapnim..Ked mam niekde ist, tak si to predstavim a uz vidim rozne katastroficke scenare.. niekedy mam pocit, ze by som potrebovala psychologa, lebo neraz som rozmyslala, ako by sa stalo na balkone z druhej strany..avsak som student a nemam peniaze aby som si sukromneho platila a mam strach,resp. sa hanbim si ist po papierik ku lekarke..:( pochadzam z rodiny, kde alkohol a nasilie boli na dennom poriadku, teraz to je uz ako tak..ako by som sa mohla zbavit strachu a zacat uzivat zivot, ktory mam len vysnivany???

bella12

mitina,
potrebuješ sa vrátiť späť k okamihom, ktoré spustili Tvoj terajší stav, objektívne ich rozobrať a správne spracovať. Píšeš, že sa Ti v tej reštaurácii páčilo, bol tam však jeden z nadriadených, ktorý Ťa ponižoval, vytvoril v Tebe pocit, že za nič nestojíš a Ty si tomu uverila. Je to však ozajstná pravda o Tebe - teda, že si nanič?

Skús sa v pokoji zamyslieť nad tým, ako to vlastne bolo. Práca sa Ti páčila, predpokladám, že aj kolektív (okrem toho jedného človeka) bol v poriadku. Vzrástlo Ti sebavedomie, čiže sama si hodnotila svoj výkon pozitívne. To znamená, že keď si sa porovnávala napr. s kolegyňami v práci, mala si pocit, že to vcelku zvládaš a veľmi za nimi nezaostávaš. Vzhľadom na to, že si pracovala v zahraničí po prvýkrát (predpokladám), musela si sa vyrovnať s viacerými novými vecami - iná kultúra, iný jazyk, nová práca... Keby nebolo toho jedného človeka, hodnotila by si svoje pôsobenie v práci ako úspech, však?