externisti mozu brigadovat?!

Príspevok v téme: externisti mozu brigadovat?!
Laurin

Ahojte,

som externa studentka, ale popritom nepracujem, som evidovana na urade prace. Je mozne, aby som v lete mohla ist brigadovat, ked som tam evidovana?! Alebo jednoducho externisti nemozu mat brigadu, nevie mi niekto poradit?
Uz som pocula aj to, ze kedze som externistka, nie som studentka takze nemozem a zas popri UP neviem, ako by sa dalo. Mozno by som tam ani nemusela zaniest nejaky papier, nemusia tam predsa vediet, ze brigadujem. Ale neviem, ako je to s tym externym studium. Musi byt predsa nejaka moznost, ako ist pracovat, a nesediet doma. Normalnu pracu som, bohuzial, nestihala, bolo to nonsense, bud skola, alebo praca, takze som si vybrala, ale zas doma sediet nechcem. Blizi sa leto a co dalej? vie mi to niekto vysvetlit?:(

saskia.

Civa515
a ten papier čo si zaniesla do zdravotnej poisťovni maš zo školy? Že si študentka? Či odkiaľ? Na socialke ti ho dali, ktorý si mala zaniesť do zdravotnej poisťovni?
Ja tiež chcem isť študovať externe a to sa musim nahlasiť na urad prace, či iba na socialku? Keď chcem popri študiu iba brigadovať. Či ako to je prosím?

civa515

Laurin neviem ci ti uz niekto odpovedal necitala som si ostatne odpovede...ja som tiez externistka...na UP niesom registrovana (lebo nemusim) zdravotnu za teba plati stat len treba doniest papier do zdravotnej poistovni....akurat ide o socialku ze ti tam nic nebezi... brigady mam stale kedze mam taku formu studia kde musim byt tyzden v mesiaci v skole tak ma na full time nikde nechcu...

Laurin

Siska., myslim, ze od urciteho roka je uz kazda spoplatnena! (ci nie?) Napriklad viem, ze ked sme nastupovali my, tak spoplatnene este neboli, nemali narok pytat od nas peniaze, ale beztak ich tlcu, inac si to student "vypije" (to ti takto doslova povedia). Takze nieco zaplatit aj tak musis, aspon cast.