Ahoj-maminky-mete mali ste takýto prípad?Moja dcéra je -hyperaktívna-dakujem :-)

Príspevok v téme: Ahoj-maminky-mete mali ste takýto prípad?Moja dcéra je -hyperaktívna-dakujem :-)
hrasok

Začala by som asi tým-že mám dcérku-4roky-ktorá je velmi hyperaktívne dieťa.Neviem si snou už rady.Myslím že už od narodenia-to bolo vydieť-neviem nevyznám sa vtom moc-no bolo to dieťa-urevané-nervozne-od malinkého bábätka-nechcela spinkáť-a trvá to až do dnes.Ako 1-2-ročnú sme ju museli-nosiť na rukách-hojdať na kolenách-spievať-alebo len tak ju nejak zabávať-aby sa unavyla-a konečne zaspinkala-to trvalo aj 2-3 4-hodiny-no ona ktomu ešte aj ked zaspávala-tak sa premáhala-a akoby nasilu -len aby nemusela buvať.Už ked aj zaspala-tak cez noc sa budiavala-a to dosť často.Zabudla som pripomenuť-že mi nechcela ani mliečko-len do vtedy kým som ju kojila-mlieko mi nepila asi tak do-2-rok..neskôr sa naučila aspon samá-(snami zaspávať v posteli-s fľašou čaju-a to je až do dnes-budí sa nadalej-píta si čajik..Oto by ani tak nešlo-no začala byť-nezvládnuteľná-nezastaví sa ani na chvýľočku-stále musí niečo robyť-musíme sa jéj vkuse venovať-začala byť priečna-všetko musí byť po jej,neposlúcha-aj dostane-a akoby si stoho robyla srandu-stále roby na protiven,je to dosť ťažké-pritom muž-je pri nej vyšťaveny-už odmala sa moc nanho naviazala-a ked dačo-tak len ocko,ocko-no už ani on ani ja si snou-nemôžme poradiť.Maminky ak máte podobný problém -prosím o radu ako ste to zvládali ,dakujem pekne :-)

hrasok

Ahojte!PRE:*** skarletka + bon ***.Ja vám obom dakujem-za vaše rady-určite každá-zvás-mi mala záujem len poradiť a pomôcť-(vážm si to)Len nechcem aby ste kvôli mne mali medzi sebou nejaké nezhody :-).Som rada že ste si to medzi sebou vysvetlili.Určite je pre mna velkéé (+)-ked sa vtom niekto vyzná viac ako ja-pravda je že moc otom neviem-a teraz vdaka vám-som očosi múdrejšia.Neviem a ani nebudem špekulovať-čí sa jedná -sto%hyperakt...no kedže -neurologička napisala do karty-že áno-tak tam určite nejaká pravda je.Ano je ešte malá-a možno sa to upravý-však niekedy to je lepšie niekedy horšie-je to moja dcérka-trápi ma to-ale určite preto chcem niečo urobyť-a vyhladam- psychologa-aby som si bolá ista a vedela na čom sme.Blo by iné-keby malá bola-problémová len teraz-no myslím že je to od mala-A KED SOM OTOM KOMUKOľVEK + LEKáRKE HOVORILA,TAK MI NATO LEN ODPOVEDALI-žE STOHO VYRASTIE A BUDE TO OK.Aprišlo mi aj divné že ked sme boli pri tej neurolog.tam mi povedala že čo tam robíme-ked malá je v poriadku-ale do karty bez nášho vedomia napísala-hyperaktívna-však keby bola taká správna -doktorka-asi by nám niečo otom povedala-(vysvetlila)-preto som na pochybách-čí to je alebo není-(hyperakt..)Na ukludnenie-jej dávame-SEDALIA-myslímže to pomáha tak uvydíme.(DAKUJEM -ZA KAZDU RADU-A POCHOPENIE)!!

notka

ahoj, necitala som prispevky do detailov, no je naozaj mozne, ze je tvoje dieta nadane
co sa tyka vychovy, mozno jej naozaj venujete az prilis vela pozornosti. ale zaujalo ma to, ze vsetko len ocko - z hladiska psychoanalyzy by to mozno mohol byt elektrin komplex (opak oidipovho)..to len tak moj nazor
ale ten psycholog to jednoznacne isti, na nazory Mudr by som sa v tomto pripade nespoliehala

bon

skarletka, ja som jej tiez napisala len svoju skusenost, a pisala som ti to preto, lebo vsetci ludia sa teraz ohanaju roznymi diagnozami a hladaju ich u svojich deti, len aby istym sposobom "ospravedlnili" ich spravanie...., ( toto mam od viacerych psychologov...), len som tym chcela povedat, ze netreba hned mysliet na nieco co je papierom podlozene, a ze je lepsie zajst za odbornikom, tentokrat uz psychologom a nespekulovat nad tym ako sa lekar pomylil....., ja som len chcela poradit, aby sa hrasok zbytocne nesdtresovala, zasla za psychologom popripade,ten jej poradi ako postupovat vo vychove a urcite bude dobre, lebo uz len tym ze sem hrasok napisala je vidiet ze ma zaujem pomoct svojmu dietatu a to je hlavne.....

skarletka

Bon, vdaka za vysvetlenie. Hrasok chcela nazor od niekoho, kto sa s tym stretol, tak som napisala. No ja nepotrebujem tvoje vycitky. Nakoniec sa to tu zvrtne na urcovanie diagnozy, to nebolo mojim cielom.
Hrasok, podla mna je dobre, ze si sem napisala, po nasich radach mas mozno teraz jasnejsie, ci o hyperaktivitu ide, alebo skor nie, lebo je to uz taky zauzivany vyraz, ze sa pouziva aj tam, kde netreba. Tvoja mala je este ozaj mala a ak je zivsia, verim, ze vas to s manzelom vycerpava, mozno by si sa mala zamysliet, alebo priamo opytat, ako to myslela ta neurologicka s tou zmenou pristupu vychovy. Nieco si uz naznacila, venovatat sa jej v kuse, nie na chvilku,na to si musis odpovedat sama. Mozno nie vkuse, to sa asi ani neda. Pises, ze mala nechce chodit do skolky, len s maminkou..., takze chodi tam, alebo nie? Ak si snou stale doma, tak uvidis ako sa bude prejavovat neskor v skolke. Prajem ti, aby sa hyperaktivita u vas nepotvrdila. Ak nema ine priznaky okrem toho zleho spania, tak sa skus este poradit s lekarkou, alebo niekde inde, ako by ste to mohli lepsie zvladat. Mna to zaujalo, lebo tak to bolo u nas a syn tiez nebol ziadny hlupak, bol sikovny, zaujimali ho rozne veci a tiez nemal vsetky symptomy ADHD do bodky, nieco mal nieco nie, nehadzal sa o zem, nebol agresivny, problemy zacali az v skole pri pisani, citanie bolo ok, matematika trochu horsie. Nemusis sa bat, ked som si znovu citala tu stranku, co som dala sem link, to co je tam popisane je dost odstrasujuce, tak sem dam pre porovnanie inu stranku www.radost.sk
Drzim palce, nech sa vam s malou dari.

jajka001_

tvoja mala ked je rozumovo popredu, tak je to zrejme nadane dieťa
ta zdanliva hyperaktivita patri k tomu
www.centrumnadania.sk

Charakteristika nadaných detí

Typické prejavy nadaných detí sú najmä odrazom ich predčasne, vysoko alebo kvalitatívne odlišných poznávacích schopností. Najčastejšie ide o tieto prejavy:

čulosť, vysoká hladina aktivity až hyperaktivita

schopnosť dlhodobej koncentrácie pozornosti pre oblasť, ktorá ich zaujíma

urýchlený rečový vývin, široká slovná zásoba (vzhľadom na vek), adekvátne používanie abstraktných pojmov

výborná pamäť

záujem o intelektuálne činnosti, vysoká vnútorná motivácia

zvedavosť, snaha objavovať, riešiť, zisťovať

rýchle chápanie a učenie

živá predstavivosť

záujem o písmená, čísla v útlom veku

osvojenie čítania, písania, počítania v predškolskom veku (dieťa sa naučí čítať, písať, počítať na základe vlastnej motivácie, bez cieleného vedenia dospelým)

zanietenie pre niektorú oblasť poznania (napr. živočíchy, zemepis, astronómia) - vyhľadávajú informácie, spracovávajú ich, pamätajú si mnohé podrobnosti presahujúce vedomosti bežného dospelého

výborné argumentačné schopnosti, kritické myslenie, zmysel pre zachytenie detailov v rečovej komunikácii

problematický postoj k autoritám (spochybňovanie direktívnych pravidiel a požiadaviek)

perfekcionizmus

Nadané deti sa dokážu neobyčajne dlho sústrediť na činnosť, ktorá ich zaujíma – napr. štúdium literatúry, kreslenie a popis informácií z oblasti astronómie, biológie, dopravy. Začínajú rozprávať skôr, ako ich rovesníci, rýchlo nadobúdajú širokú slovnú zásobu a aj abstraktné a cudzie slová dokážu vhodne použiť. Kladú dospelým otázky, ktorými pátrajú po podstate (koľko je na svete ľudí, čo je za hranicou vesmíru, kde sa končia čísla). Nové informácie si rýchlo osvoja, v oblasti svojho záujmu si pamätajú mnohé podrobnosti (napr. rôzne druhy žralokov, ich výzor, veľkosť, spôsob života). Zaujímajú sa o čísla, poznávajú ich, sami si vyvodia základné kalkulačné postupy (intuitívne dokážu spočítavať, odpočítavať). Rovnako sa zaujímajú o písmená, keď ich spoznajú, začínajú čítať, pričom dospelých touto samostatne získanou zručnosťou prekvapia. Nie sú ochotné prijať inštrukcie dospelých bez ich zvnútornenia, príkazy musia mať zdôvodnené, často uplatňujú protiargumentáciu (prečo by som mal ísť spať, keď sa mi nechce., prečo by som mal napísať postup, keď viem výsledok?). Majú zmysel pre presné vyjadrovanie, dospelých často chytajú za slovíčka a tieto nezrovnalosti využívajú vo svojej, najmä negatívnej argumentácii. Perfekcionizmus nadaných detí súvisí s ich vnútornou motiváciou – chcú podávať najlepšie výkony, a to bez ohľadu na ich skúsenosti a možnosti. Ťažko sa vyrovnávajú s prehrou a pociťujú zlyhanie, ak je ich výkon pod hranicou ich vlastných predstáv (pričom nepomáha ani podpora a pochvala zo strany dospelých). U malých detí sa táto nespokojnosť môže prejavovať veľmi expresívne – krikom, plačom, záchvatmi zúrivosti.

Samozrejme, všetky nadané deti neprejavujú všetky tieto charakteristiky, sú to len typické prejavy, ktoré sú v rannom vývine nadaných detí viac alebo menej výrazné.

Ďalšou typickou charakteristikou nadaných detí je asynchrónnosť ich vývinu. Nevyvíjajú sa vo všetkých oblastiach rovnako. Ich poznávací, intelektový vývin predbieha telesný vývin. Často za poznávacím vývinom zaostáva aj sociálny a emocionálny vývin (z toho plynie aj známe slovné spojenie „malý dospelý“ pre dieťa, ktoré je výrazne akcelerované v intelektovom vývine, ale pritom je z emocionálneho hľadiska stále malým dieťaťom).

Asynchrónnosť je typická aj v rámci schopností, zručností, súvisiacich s intelektovou oblasťou. Môže sa to prejavovať tak, že v škole je nadané dieťa vynikajúce v matematike, ale menej úspešné na slovenčine (hoci v oboch môže byť nadpriemerné). Alebo aj v rámci jednej oblasti – môže vynikajúco riešiť problémové úlohy a geometrické problémy, ale byť menej zručné v kalkulačných činnostiach (napr. v násobilke). Asynchrónnosť býva príčinou počudovania učiteľov alebo dospelých v okolí dieťaťa „Ako je možné, že je taký šikovný, múdry, ale nevie poriadne napísať slovo tak, aby sa to dalo čítať?“ alebo „Ako to, že nevie zniesť prehru?“ alebo „ Prečo sa nevie normálne zahrať s kamarátmi?“ alebo „Prečo mu všetko padá z rúk?“ Nie je preto reálne a ani férové od nadaných detí očakávať, aby boli rovnako vynikajúce vo všetkých oblastiach svojej činnosti.

hrasok

Ahoj-no ja som si prečítala-(ADHD-ADD)-No skoro nič-stoho čo som sa dočítala mi nesedelo-k dcérke-okrem toho že-nechce moc spinkať + stále sa musí zabávať -treba sa jej stále venovať-občas nervozna-(no nie tak žeby sa hádzala o zem-ktomu trieskala alebo ničila hračky atd..Určite to ADHD-nemá.Ačo sa týka tej hyperakt....tak už ani vtom som si není tak istá-však mala sa chce len hrať-chce aby sme sa zapájali do hry spolu snou-nepotrebuje stále niečo robyť s rukami nohami-není nepozorná-nevšímavá-skrátka len chce aby sa jej stále niekto venoval-viete teraz ma tak napadlo-nemáme velkú rodinu a moc sa snou nestýkame + malá je vlastne skoro stále len snami-málokedy s detmi-a ked aj bola s detmi vždy sa radšej vyhrala sama-pretože bola tak naučena-(sama,snami)-no teraz to je inač-ked sme z detmi-sama sa pripája-prihovorí-chce sa snimi hrať-vtedy nás nepotrebuje.Ale do škôlky-nechce-bud s maminkou alebo s ockom.PS:už som si není istá ani tou hyperat.....pretože tam otom píšu aj také veci čo naša malá nema ???

hrasok

ahoj-pekný dník.CHcela by som reagovať-na-(skarletka).Určite máš pravdu v tom -že nieje dobré-to podcenovať-a nebyť si na 100%istý-že sa nejedná o-ADHD.Dcérka nikdy neničila hračky ani nič iné-s hraním tiež nní problém-a sústrediťsa vie až príliš-dobre-Je tu aj to-že má 4.rok-no vyzerá na tých 5-rok-a rozumovo je tiež-popredu ako jej rovesníci-viem to s pozorovania-aj od neurolog.Pvedala nám že malá-je v úplnom poriadku-len je živšia-čiže hyperaktivná + ktomu nám povedala že treba len zmeniť prístup výchovy-(neviem čo stým chcela povedať-staráme a starali sme sa onu vždy velmi dobre-až prehnane-je jedíná-tak že sme prenu robili čo sa dalo-(možno je to problém-že až moc--má a mala.Ateraz už nevie čo od dobroty :-)Malá je velmi rozumná-dá si aj povedať a vysvetliť všetkému chápe-aj odpovedá-čiže som si istá-že nemá-ADHD.ona už od mala-sa vedela vždy všetko hned na prvý raz naučiť-stasčilo sa jej chvíľočku venovať-hned sa do všetkeho dostala-hoci kedy mi to bolo až čudné..MYslím že sa tu jedná-len o tu-hyperaktivytu-a všímavosť-(o nu)-vlastne-nestačí jej-že sa jej venujeme len na chvíľu-treba sa jej venovať-v kuse.....No určite vyhladám toho-psycologa-to určite áno.Dakujem všetkým-čo sa zapojili-k môjmu problému-ste super-dakujem :.-)

bon

skarletka, hrasok pisala ze boli u neurologa, a ten povedal ze ADHD nema, takze ho pravdepodobne nema, ADHD ti nevie urcit len psycholog.........je rozdiel medzi hyperaktivitou a ADHD......

skarletka

Ja by som to nepodcenovala, mat zive dieta je jedna vec, ale urcite by som sla k dobremu psychologovi, ci sa skutocne nejedna o ADHD. Tieto deti potom mavaju problemy najma v skole. Hlavne sa mi nepaci to vecerne zaspavanie. Najlepsie is, ak si das do googla ADHD a porovnas si, ci nema viac priznakov, ci nenici hracky, ci sa dokaze dlhsiu dobu hrat, sustredit sa atd. Mojho syna nik nediagnostikoval na hyperaktivitu, vtedy sa o tom este vela nevedelo, ked mu konecne stanovili diagnozu, bolo uz takmar neskoro, vyhodili ho zo strednej, my sme boli s nervami na dne, na ZS, kde dnes chodi jeho sestra si ho vsetci dobre pamataju, este aj upratovacky a kucharky. Ked som si zistovala veci o ADHD, jednoznacne obvinujem skolsku psychologicku, u ktorej bol niekolkokrat a nic nam nepovedala. U neho pravdepodobne doslo k poskodeniu pri porode, nakolko bol priduseny a celkom modry, ked sa narodil a nocne koncerty zacali hned po prichode z porodice. Do styroch rokov spaval s nami a aj potom chodil v noci k nam spavat asi do 8 rokov, vzdy chodil spavat velmi neskoro, jeho starsi brat spal od osmej a on este o pol desiatej bol najprv hladny a o pol jedenastej cerstvy ako rybicka. Takze radsej este navstiv dets. psychologa, ale ozaj dobreho, nie vsetci su odbornici. Ak ti tvoja detska lekarka povedala, ze dcera je normalna, nehovorim, ze sa myli, tieto deti su normalne, len pani Dr. tiez nemusi vediet vsetko. Nasa tiez ani nepripustila, ze by nieco nemalo byt v poriadku, ked som sa stazovala na to spanie-nespanie.