Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

VITAMIN C - A DAVKOVANIE

Príspevok v téme: VITAMIN C - A DAVKOVANIE
bingham

Vitaminy a stopove prvky su velmi dolezite pre zdravy chod ludskeho organizmu v primeranych davkach (rad by som upozornil na slovo v primeranych), ktore si clovek zabezpeci ak ma dostatocny privod RACIONALNEJ VYZIVY

Vitamin C (kyselina askorbova) patri do skupiny vo vode rozpustnych, posilnuje imunitny system, pomaha pri vyvoji zubov, kosti, podporuje vstrebavanie zeleza, pomaha udrzat zdravu kozu

DENNA ODPORUCANA DAVKA JE pre dospelych 100mg a pre deti starsie ako 3 roky 45mg

Samozrejme ze davka sa moze aj zvysit podla potreby - horna hranica je 1000mg

HYPERVITAMINOZA sa prejavuje narusenym vstrebavanim medi a selenu, sposobuje zaludocne problemy ako hnacka, nafukovanie a u vnimavych jedincov aj oblickove kamene( najma u ludi ktori maju sklony k tvorbe oxalatovych kamenov), poruchy spanku, bolesti hlavy, velmi vysoke davky by sa nemali podavat tarchavym zenam

Na zaver by som rad povedal ze som sa umyselne zameral najma na vedlajsie ucinky, vzhladom na niekorych prispievatelov ktory uvadzaju davky az 80g - co je zatial cista hypoteza ktora sa zaklada na experimentovani a jej vysledky o uspesnosti(ak vobec budu) sa ukazu az v buducnosti
------------------
www.zdravie.sk Vitamín C a megaskorbická liečba - zabudnutý poklad

acdar

Kazdz clovek si vie precitat, ze davkovanie je zavisle od mnohych okolnosti. Mnohi tu chcu na vitamine C ryzovat a zvysovat prijmy farmaceutickych spolocnosti vyrabajucich na na tomto vitamine. Ludia teda vedia byt poriadne spiny, ked chcu zarabat na chorobe a nestasti ostatnych.

kaciatko7

mna len zaraza, ako sa im napriklad v roznych studiach a clankoch ta maximalna davka vit C denne znacne lisi. tak ked je take nebezpecne prekracovat ODD, preco je niekde uvedene 60mg, niekde 100mg, niekde 200mg a dokonca aj 45mg...tie udaje si vyslovene protirecia a zavadzaju ludi. vsak podla jednej studie je bezpecne uzivat aj 100mg, pri inej uz nad 45mg zacnete mat zdrav. problemy. je ocividne, ze je to zavadzanie, kedze si takto protirecia.
a to este neuvadzaju, kolko pomarancov alebo citronov ma clovek popri ODD este prijat, aby sa nedajboze nepredavkoval. je to poriadny blub, no ale na hluposti ludi sa dobre zaraba.
este som chcela uviest, ze napr. aj taky vit A a vit E sa vyraba aj v emulznej forme, ktora napr. obchadza pecen a tym padom si pacient moze dovolit prijat vyssiu davku bez rizika, a je dokonca velmi prospesny pri rakovinach.

Peto T

A do očí mi udrela istá schizofrénia. Upozorňujú na riziká vitamínu K, čo je jena z mála skutočne závažných informácií z toho článku, a pritom ho vo vysokých dávkach dávajú novorodencom, ktorí ho v drvivej väčšine nepotrebujú a môže im uškodiť.

Najväčšie mýty sa týkajú asi vitamínu C. Zastrašovanie pred "tisícovým céčkom" a núkanie skorbutickej dávky 60mg, alebo "trojnásobku pri chrípke" je skutočne úbohé. 180mg pri chrípke je v podstate homeopatická dávka, lebo telo vtedy potrebuje aj 1000-násobne viac.

A veľmi zvláštne je, že zaradili aj fluór, čo je v podstate jed.

Peto T

acdar: Bezpochyby. Ale všimni si, že ten článok je založený na polopravdách a neúplných informáciách.

Na jednej strane strašia vedľajšími účinkami vitamínov, na druhej strane nepovedia, aké dávky sú škodlivé, a ako východisko ponúkajú dodržiavanie "odporúčaných" dávok, ktoré (čo už ale nepovedia) neboli nikdy určené k dobrému zdraviu, ale len ako prevencia základného nedostatku. Čiže ľudia, držte sa svojich minimálych dávok a nikdy sa neodvážte užiť efektívne dávky, ktoré by vám mohli pomôcť.

Keby chceli byť féroví, museli by povedať aj druhú časť pravdy, čiže hranicu bezpečnosti, a tá je v skutočnosti tak vysoko, že si ťažko predstaviť, ako by ju mohol niekto prekročiť.

Niektoré uvádzané vedľajšie účinky sú len nedokázanými mýtmi.

Nakoniec, vitamíny môžu mať viacero foriem, a dajú sa užiť tak, aby nežiadúce účinky nenastávali, ale to tiež pre istotu nepovedia. Napríklad vitamín A sa dá bezpečne získať z betakaroténu, a ten je prakticky neškodný.
Vitamín B3, ktorý je skutočným liekom na akútnu schizofréniu, psychózu a na cholesterol, sa v súčasnosti užíva vo forme niacínamidu, ktorý pečeň nezaťažuje, na rozdiel od niacínu, ale ani niacín nebol zďaleka taký zlý k pečeni ako mnohé bežné lieky, a nemal žiadne nepriaznivé vplyvy, ak sa dávky zvyšovali postupne.

ojka

ak vám to urobí radosť aj ma môžte urážať od rána do večera ako to tu niekededy niektorí robia, ale neviem aký bude efekt, či sa v tom vyžívate, ked do ľudí takto rypete.Myslím, ale ked sa niekto sprava tak ako sa tu niektorí spravaju, tak to je už pod úroveň. Netvrdím,že su tu všetci takí, niektorí su fakt milí a pomôžu,odborne poradia a takých si nesmierne važim a cením... ale niekedy čo je moc to je moc a tí iní prispievatelia tu píšu len za účelom vyprovokovania.Niekedy by nebolo naškodu si najprv premyslieť, to čo človek napíše a ked to už napíše, čo to spôsobí s ľuďmi naokolo.
No a nakoniec sa chcem ospravedlniť, že som sa tu už tak riadne rozpísala ale jednoducho nedalo mi to zareagovať na to, čo sa tu predchvilkou stalo a z čoho som ostala mierne v šoku.

Peto T

vitamíny 14:07 - Veľa FUDu (rozosievanie strachu, nejasnosti, pochybností), veľa mýtov, málo faktov, a žiadne referencie. Príspevok na úrovni bulváru. Bubu, neužívajte vitamíny, lebo priveľa škodí, a nepovieme vám, koľko škodí, lebo by ste zistili, že tak veľa aj tak užívať nebudete. Ešte by ste sa náhodou prestali báť vitamínov a boli zdravší.

ojka

fajn, inak, sa to už asi nedalo,momentalne už akosi nenachadzam slov, netvrdím,že ma musí mať každý rád, ved to sa ani nedá,ved ani ja neprechovávam ku každému sympatie, ale ja sa snažím neutočit na nikoho, nikoho neuražať, ked sa dá, rada pomôžem, rada sa porozpravam. Ked mam pravdu povedať, ani neviem či som z tohto všetkého smutná, alebo sklamaná ): alebo čo,momentalne mi je aj tak dosť na figu, tak ďakujem,že ste ma aspon dorazili.Myslela som si, že je to tu iné. Niekto tu má rád čierny humor, fajn, tak sa teda zabavajte. Ja si na to zvykam celý živoť.

vitamíny

VŠETKÉHO S MIEROU

„Užívať priveľa vitamínových prípravkov je škodlivé. Opatrnosť je namieste najmä pri vitamínoch A, D, K, ktoré sa môžu hromadiť v tele,“ pokračuje lekárka. Ak už niečo beriete, nemyslite si, že ak zjete päť tabletiek, hoci návod odporúča nanajvýš dve, bude vám lepšie. Vitamíny a minerály navzájom spolupôsobia a vo vysokých dávkach narúšajú rovnováhu v tele. Vitamín A síce zabraňuje vzniku šeroslepoty, posilňuje imunitu, ale ak ho dlhodobo užívate príliš veľa, začnú vám vypadávať vlasy, potrápia vás bolesti hlavy, kostí, nepravidelná menštruácia a dopracovať sa môžete aj k poruchám pečene. Keby takto postupovala tehotná žena, riskuje, že sa jej narodí poškodené bábätko. A ešte niečo. Starším ženám, ktoré denne skonzumujú viac ako dvetisíc mikrogramov vitamínu A, hrozí nebezpečná zlomenina krčka stehennej kosti dvakrát častejšie ako dámam, ktoré ho majú v strave primerane. Nadmerné množstvo áčka znehodnocuje vitamín D, čo si odskáču kosti. Vďaka nedostatku déčka sa totiž horšie vstrebáva vápnik, ktorý zabezpečuje dostatočnú pevnosť kostí. V prípade, že by ste to dlhodobo preháňali s vitamínom K, ktorý sa odporúča pri častom krvácaní z nosa, môže to vyústiť do poškodenia pečene. Megadávky káčka ničia červené krvinky, čo má za následok anémiu. Veľmi opatrne si ordinujte vitamín D, hoci deti chráni pred krivicou a dospelých pred osteoporózou. Jeho priveľké dávky sú schopné vyprovokovať žalúdočnú nevoľnosť, vracanie, bolesti hlavy a depresie.

NIE JE PRAVDA, ŽE PREBYTOK VYMOČÍTE

O vitamíne B1, tiamíne, možno viete, že pomáha zvládať stres, morskú chorobu a zmierňuje bolesti pri zubnom vyšetrení. Ak ho užívate oveľa viac, ako navrhuje príbalový leták, nečudujte sa, že nemôžete spať, ste podráždení. Vitamín B3, čiže niacín, vás možno zaujal tým, že funguje ako prevencia schizofrénie, migrény a znižuje krvný tlak, ale neodporúča sa pacientom s glaukómom, so žalúdočným vredom a diabetikom. Vitamín totiž zvyšuje hladinu krvného cukru. Dlhodobé nadmerné dávky vedú i k poruchám pečene. Kyselina listová čiastočne zažehnáva aj riziko, že sa vám narodí bábätko s rázštepom chrbtice. Keď si však odporúčanú dávku svojvoľne výrazne zvýšite, lekár nemusí odhaliť, že trpíte nedostatkom vitamínu B12, čo sa môže skončiť anémiou. Nadbytok kyseliny listovej totiž vie tento vitamínový deficit zamaskovať. Možno si myslíte, že čím viac vitamínu C, tým lepšie, veď jeho nadbytok sa vylúči močom. Nie je to pravda. Odporúčaná denná dávka je šesťdesiat miligramov, iba pri nádche alebo chrípke si môžete dovoliť aj trojnásobnú dávku. Na „tisíckové céčko“ radšej zabudnite. Nadmerný príjem vitamínu môže u náchylných jedincov vyvolať vznik obličkových kameňov a žalúdočné ťažkosti.

POZOR AJ NA NIEKTORÉ MINERÁLY

Veľkému záujmu sa tešia aj minerálne prípravky. V prípade, že si občas obstaráte tabletkový vápnik, horčík, zinok či železo, neužívajte ich veľmi dlho a v zbytočne veľkých dávkach. Odborníci dokonca hovoria, aby ste brali iba polovicu z odporúčanej dávky, pretože i strava obsahuje stopové prvky. Ak dlhodobo konzumujete viac ako dvetisícmiligramové dávky vápnika, môžete sa dopracovať k zvýšenej hladine vápnika v krvi, čo neprospieva srdcu. Za malý zázrak možno považujete horčík, veď vám pomáha zvládať stres, kŕče v lýtkach a kupujete si ho aj preto, že vylepšuje náladu. Neosoží však ľuďom s chorobami obličiek a ani jedincom s nízkym krvným tlakom, magnézium vám ho zníži ešte väčšmi.

SELÉN NA VEČNÚ MLADOSŤ, ZINOK NA PLODNOSŤ

Selén zlepšuje kondíciu, podporuje sexuálnu túžbu a chráni pred rakovinou. Pri zbytočne veľkom príjme sa však hromadí v organizme a vyvoláva žalúdočné a črevné ťažkosti. Obľúbený zinok posilňuje imunitu, zlepšuje pleť, zabraňuje vypadávaniu vlasov a prospieva mužskému libidu, no pri veľkých dávkach riskujete, že si znížite hladinu železa v tele a privodíte si vracanie a hnačky. Jódové tablety máte na poličke preto, aby vás obišli choroby štítnej žľazy a aby vám doslova vydezinfikovali organizmus. Vysokým dávkam jódu sa však môžete poďakovať, ak sa vám objavilo alebo zhoršilo akné. Pol miliarde ľudí na svete, hlavne ženám, chýba železo, čo môže vyústiť do anémie. Je však omyl myslieť si, že ho môžete brať do ľubovôle. Na deň potrebujete iba pätnásť miligramov. Nadbytok železa podporuje tvorbu voľných radikálov, čo zvyšuje riziko vzniku niektorých druhov rakoviny, reumatizmu a koledujete si tým aj o rýchlejšie zostarnutie. Opatrne aj s toľko ospevovaným fluórom. Ochráni vás síce pred zubným kazom, osteoporózou a jeho zásluhou pravdepodobne lepšie zvládnete menopauzu. Keď to s ním však preženiete, nech vás neprekvapia škvrnité zuby a nechutenstvo.

Textová Inzercia

Fresh - pre zdravie zamestnancov.

Služba pre firmy, ktorým záleží na zdraví svojich zamestnancov. Objednajte hneď!

Máte problém s erekciou?

Erexus vyrieši váš problém! Náhrada liekov založená na prírodnej receptúre bez lekárskeho predpisu s extra silou!

Správca siete - SANDING

Správa firemných počitačov. Bratislava a okolie.

Zaujalo Ťa niečo? Zostaňme v kontakte!

Registruj sa na fóre a dostávaj emaily o nových príspevkoch v témach, ktoré Ťa zaujímajú.

Chcem sa registrovať

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov

VITAMIN C - A DAVKOVANIE - Fórum - ZDRAVIE.sk