SM-skleroza multiplex

Príspevok v téme: SM-skleroza multiplex
minciGL

Prave som sa dozvedel, ze ma SM. Nikdy predtym som sa o tuto chorobu nejako nezaujimal, nakolko som nemal ani najmesi dovod. Prosim o akekolvek info a s cim mozem do zivota ratat. Aka je zivotnost pacientov s tymto ochorenim a pravdepodobnost, ze skoncim na voziku.
Pracujem ako obchodny manager, cize stres, dlhe cesty autom, jednania. Je realne aby som v tejto praci pokracoval. A nejake rady ako to vsetko po psychyckej stranke zvladnut - co pomaha lebo momentalne som na dne - nebavi ma zit...........

dorkaa

A cvičiť som zabudla. Nemusíš veľa, stačí sa každý deň aspoň ponaťahovať. Ja cvičím silové cvičenia, s kilovými činkami na ruky, bicyklujem.

dorkaa

Ahoj! Hlavne sa neboj, nie je to také strašné ako sa na prvý pohľad zdá, alebo nemusí. Ja mám SM 5 rokov a som zdravšia, mám menej bolestí a viac vládzem ako moji "zdraví" kamaráti a známi. Choroba sa ma zatiaľ vôbec nedotkla. Starám sa o seba, veľa spím, nestresujem, Bvit., Cvit.,semienka, pracujem normálne. Treba si hlavne dávať pozor na vyčerpanie. Akonáhle viac pracuješ a vyčerpáš sa, treba to hneď dospať a zrelaxovať sa, nie ísť do úplnej únavy. Je to veľmi individuálne, u niekoho to ide rýchlejšie, u niekoho sa to nemusí prejaviť celý život. Ja napr. nechodím ani na Sm - fóra, lebo tam si nemám s nikým čo povedať, väčšinou tam sú už pokročilejšie stavy a ja fungujem zatiaľ absolútne normálne. Neviem že mám nejakú diagnózu. Lieky neberiem vôbec žiadne, iba potravinové doplnky, snažím sa čo najčistejšie bez pridaných látok a konzervantov. Brala som 2 roky interferóny, ale nerobilo mi to dobre, teraz sa cítim lepšie. Využívam alternatívnu medicínu, dávaj si pozror na plesne. Ja pijem čaj Lapacho, probiotiká každý večer.

Aduliena

Ahoj Minci,