Výživa a životospráva

  • Upečte si doma svoj vlastný chlieb

    Upečte si doma svoj vlastný chlieb

    Vieme, že celozrnný chlieb a celozrnné pečivo majú tvoriť základ našej výživy, pretože nás chránia pred obezitou a chorobami, na ktoré sa dnes zomiera tak ako v stredoveku na mor.

    Autor: MUDr. Igor Bukovský, PhD., výživa človeka
    Zdroj: www.akv.sk

  • VIDEO: Ste sacharidový typ?

    VIDEO: Ste sacharidový typ?

    Celý život ste v tom, že ste tzv. „sacharidový“ typ a robia vám dobre sladké raňajky? Odhaľte pravdu v našom videu.

    Autor: MUDr. Boris Bajer, odborník na výživu, osobný tréner, konzultant jedálničkov a stravovania

  • VIDEO: Sladké raňajky - toto spôsobia vo vašom tele!

    VIDEO: Sladké raňajky - toto spôsobia vo vašom tele!

    Dlhé roky nám vštepujú do hlavy najideálnejší štart dňa – ovsené vločky, orechy, med, sušené ovocie a pod. Keď si uštedríme takéto raňajky, budeme zdraví, krásni a hlavne štíhli! Je to naozaj tak?

    Autor: MUDr. Boris Bajer, odborník na výživu, osobný tréner, konzultant jedálničkov a stravovania

  • Surová alebo varená? Ako najlepšie uchovať vitamíny v zelenine?

    Surová alebo varená? Ako najlepšie uchovať vitamíny v zelenine?

    Zelenina je neoddeliteľnou súčasťou zdravej výživy, no aj napriek tomu je veľa ľudí, ktorí hľadia na zeleninu „cez prsty“. Ako keby sa ju jednoducho nenaučili jesť. Pri správnej príprave a kombináciách jej však odolá len málokto.

    Autor: Mgr. Anna Čunderlíková

  • Žiadna nová diéta na obzore? Vyskúšajte návrat k prírode.

    Žiadna nová diéta na obzore? Vyskúšajte návrat k prírode.

    V minulosti trpeli obezitou najmä králi a veľmoži, pretože ich strava obsahovala bielu múku, cukor a mastné jedlá. Dnes sa „kráľovsky“ stravujeme takmer všetci, aj preto je namieste vrátiť sa ku koreňom našich predkov. Ich spôsob života a návyky v stravovaní boli odjakživa v súlade s prírodou.

    Autor: Mgr. Anna Čunderlíková

  • Zdravé maškrty, ktorým neodoláte

    Zdravé maškrty, ktorým neodoláte

    Pripravte si domáce pamlsky, z ktorých nepriberiete a budete sa po nich oblizovať.

    Autor: Veronika Staňková
    Zdroj: www.fithall.sk

  • Surová strava by mala byť prvou voľbou

    Surová strava by mala byť prvou voľbou

    Čo sa deje s jedlom keď sa varí? V prvom rade neuveriteľne rozvoniava a jeho tepelnou úpravou sa mení chuť aj jeho konzistencia. no najdôležitejšia je jeho nutričná zmena.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk
    Zdroj: www.vitarian.sk

  • Trikrát STOP týmto potravinám!

    Trikrát STOP týmto potravinám!

    Sú chutné, sú takmer všade a len ťažko sa im odoláva. Biela múka, margarín a umelé sladidlá však patria do skupiny potravín, ktorým by sme sa radšej mali oblúkom vyhnúť. Nenechajte si však zájsť chuť! Existujú totiž zdravé a rovnako chutné alternatívy.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk
    Zdroj: www.vitarian.sk

  • Aby bolo hrubé črevo zdravé

    Aby bolo hrubé črevo zdravé

    To, čo prijímame dnu, odrazí sa aj na samom konci tráviaceho traktu – v hrubom čreve a vo vyprázdňovaní. Problémy s trávením trápia mnohých ľudí. Najľahšou cestou ako im predchádzať je prevencia. K tomu neoddeliteľne patrí úprava stravy.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk

  • Hrozí vám nákaza rakovinou?

    Hrozí vám nákaza rakovinou?

    Rakovina hrubého čreva a konečníka patrí celosvetovo medzi 5 najčastejšie sa vyskytujúcich typov rakoviny. Vzniká aj u pôvodne zdravých ľudí pri dlhodobo rizikovej výžive a životospráve.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk

  • Mení stravovanie náladu?

    Mení stravovanie náladu?

    Konzumácia jedla, z ktorého máme pôžitok, nás môže povzbudiť a vyvolať pocit spokojnosti a oddychu. Naopak, konzumácia obľúbených jedál môže niekedy viesť k negatívnym pocitom, napríklad k pocitu viny a ľútosti.

    Zdroj: The European Food Information Council (EUFIC)

  • Potrebujete sa rýchlo a zdravo najesť? Vieme, čo si pripraviť!

    Potrebujete sa rýchlo a zdravo najesť? Vieme, čo si pripraviť!

    Veľmi často končia všetky diétne pokusy a snahy o zdravšie stravovanie po návrate z práce a pri pohľade do prázdnej chladničky. Po celodennej práci sa určite nevrhnete s radosťou do prípravy zložitého a zdravého menu, ktorého tvorba by trvala prinajmenšom hodinu.

    Autor: Veronika Staňková
    Zdroj: www.fithall.sk

  • Ako zdravo a chutne pripraviť mäso?

    Ako zdravo a chutne pripraviť mäso?

    Mäso dodáva nášmu telu bielkoviny a dokáže zasýtiť na veľmi dlhý čas. Odporúča sa ho konzumovať najmä pri naberaní svalovej hmoty a nemalo by chýbať na stole aspoň 2x do týždňa. Ako ho však správne pripraviť?

    Autor: prevzatý článok

  • Zázračná cvikla

    Zázračná cvikla

    Uzdravujúce účinky červenej repy poznáme už z detstva. Aj vy patríte medzi ľudí čo majú voči nej predsudky? Pozrite si v akej podobe je chutná, ako ju treba pripravovať, a tiež aké zázračné účinky môže mať na telo.

    Autor: RNDr. Andrej Gajdoš, CSc., genetická toxikológia a prevencia rakoviny

  • S prílohou či bez?

    S prílohou či bez?

    Pol ryže, pol hranoliek a ku krémovej polievke chlebík alebo krutónky? Tak na to zabudnite. Pokiaľ nechcete, aby ručička na váhe každým dňom stúpala, rozmýšľajte o tom, čo si ako prílohu k jedlu priložíte.

    Autor: Veronika Staňková
    Zdroj: www.fithall.sk

  • Ako sa orientovať v potravinách- tuky časť III.

    Ako sa orientovať v potravinách- tuky časť III.

    Tukov sa netreba báť. Musíme si len zvoliť tie správne potraviny. Pre život sú veľmi dôležité a nenahraditeľné. Rozpúšťajú sa v nich dôležité vitamíny a funguje vďaka ním mozog. Avšak. . . .

    Autor: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., hygienik, epidemiológ

  • Ako sa orientovať v potravinách- cholesterol IV. časť

    Ako sa orientovať v potravinách- cholesterol IV. časť

    Cholesterol sa v zrelom veku stáva strašiakom. Smutné je, že veková hranica ľudí, ktorí majú zvýšený zlý cholesterol neustále klesá. Nie je výnimkou, že zlé výsledky majú už deti, alebo mladí ľudia. Ktorý cholesterol nám škodí a kde sa nachádza?

    Autor: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., hygienik, epidemiológ

  • Ako sa orientovať v potravinách- sacharidy II. časť

    Ako sa orientovať v potravinách- sacharidy II. časť

    Ak máte zmätok v tom, ktoré cukry sú dobré a ktoré naopak škodia, nezúfajte Prinášame vám pokračovanie článku, v ktorom nájdete odpovede na všetky svoje otázky, vďaka doktorke Rimárovej.

    Autor: doc. MUDr. Kvetoslava Rimárová, CSc., hygienik, epidemiológ

  • SUPERPOTRAVINY, ktoré možno nepoznáte

    SUPERPOTRAVINY, ktoré možno nepoznáte

    Quinoa, noni, chia. Zoznámte sa s novodobými SUPERPOTRAVINAMI a zaraďte ich do svojho jedálnička. Budete prekvapení z ich blahodarných účinkov s komplexnými živinami.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk

  • Top 10 potravín na detoxikáciu pleti!

    Top 10 potravín na detoxikáciu pleti!

    Je dokázané, že strava má obrovský vplyv na stav nášho tela. Správne zvolené jedlo nám môže dopomôcť k zdravým nechtom, vlasom a pleti. Pozrite sa, ktoré potraviny Vám pomôžu k vysnívanej a krásnej pokožke.

    Autor: Redakcia ZDRAVIE.sk
    Zdroj: www.detoxdietinformation.com

Článok dňa

Inzercia

Hotel Partizán**** – Tále, Nízke Tatry

Hotel Partizán**** – Tále, Nízke Tatry

Spoznajte krásy nízkotatranskej prírody v Hoteli Partizán**** na južnej strane Chopku.

Chiropraxia-Akupunktúra

Chiropraxia-Akupunktúra

Alternatívne riešenie bolestí chrbtice a kĺbov. Seknutie- protrúzia- hernia- koxartróza+ migréna+ orgány...Úspešnosť viac ako 90%.

100% BIO argánový olej z Maroka

100% BIO argánový olej z Maroka

Teraz s 10% wallet zľavou. Argánový olej = elixír mladosti.

PectaSol-C® - je jedinečný, patentovaný a vysoko efektívny Modifikovaným Citrus Pektín (MCP).

PectaSol-C® - je jedinečný, patentovaný a vysoko efektívny Modifikovaným Citrus Pektín (MCP).

Je vedecky dokázané, že má bezpečné, jemné a vysoko efektívne vlastnosti.

5% zľava na luxusné obliečky Kylie Minogue

5% zľava na luxusné obliečky Kylie Minogue

Využite 5% zľavu s wallet.sk a majte luxusný spánok každý deň.

^ Späť na vrch