Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Zoznámte sa bližšie s Fit loptou a Bosu

Všetci občas zápasíme s nedostatkom pevnej vôle vo vzťahu k cvičeniu. Vieme, že je zdravé, že po ňom budeme krásne a sexy, že sa budeme skvele cítiť. Na druhú stranu si hneď uvedomíme, že ak má byť účinné, tak je namáhavé, časovo náročné a bolestivé. Aj vy to tak mávate?
bosu, balancna podlozka

Zdroj: Shutterstock.com

Existuje však celý rad vymožeností, ako si cvičenie spríjemniť a spraviť si z neho skvelú zábavu. Tieto pomôcky tiež pomáhajú spaľovať viac kalórií. Na to, aby ste sa cítili fit nepotrebujete drahé permanentky do fitka či telocvične. Výber správneho vybavenia na domáce cvičenie maximalizuje vaše úsilie, takže zhodíte a zosilniete. Dnes si povieme o dvoch jednoduchých nástrojoch, s ktorými môžete začať. A výsledky určite nenechajú na seba dlho čakať.

FIT LOPTA

Ide o veľkú pružnú gymnastickú loptu na cvičenie, ktorú môžete využiť samostatne pri tréningoch, pri cvikoch na zlepšenie stability, pri strečingu, alebo doplnenú o malé činky ako balančnú lavičku. Keď sedíte alebo ležíte na Fit lopte, zapájate všetky svaly stredu tela, aby ste sa na nej udržali. Správne cvičenie s Fit loptou vám pomôže na ceste k pevnejšiemu a krajšiemu telu. A to nie je všetko. Dosiahnete aj zlepšenie držania vrchnej časti tela a ozdravenie chrbtice vrátane eliminácie jej bolesti.

Pri výbere veľkosti Fit lopty sa riaďte výškou vašej postavy. Fit lopta sa predáva vo veľkostiach od 45 do 85 cm v rôznych prevedeniach.

fit lopta

Zdroj foto: inSPORTline

Možno sa pýtate, ako sa s takou Fit loptou vlastne cvičí. Medzi najobľúbenejšie cviky patria:

  1. DREPY: Fit loptu umiestnite medzi stenu a váš chrbát. Loptu majte medzi plecami a bokmi. Nohy majte mierne pred sebou a pomaly rolujte loptu smerom nadol, kým nemáte stehná vodorovne s podlahou. Vydržte pár sekúnd a opakujte.
  2. ZDVÍHAČKY: Oprite sa o vystreté ruky čelom k podlahe a nohy v úrovni priehlavku položte na Fit loptu. Choďte po rukách dozadu, chrbticu držte vystretú a lopte dovoľte gúľať sa až pod vaše píšťaly. Vydržte a opakujte.
  3. MOSTÍKY: Ľahnite si na chrbát, ruky majte na zemi pozdĺž tela, dlaňami nadol. Pokrčte nohy a päty položte na Fit loptu. Zatlačte päty do Fit lopty a zdvíhajte zadok až kým nebude vaše telo od ramien po päty v jednej rovine.

Zdroj: inSPORTline

BOSU – balančná podložka

Bosu ste už asi videli – vyzerá ako polovica Fit lopty s plošinou. Má rôzne využitie. Je to univerzálna pomôcka na zvýšenie sily a zlepšenie flexibility celého tela. Môžete na nej stáť, sedieť, kľačať a/alebo ležať z jednej i druhej strany, zapájajúc celý stred tela, aby ste udržali rovnováhu na nestabilnom povrchu. Nielenže si tým spevníte svaly stredu tela, ale rozvíjate ich spôsobom, ktorý podporuje správne držanie tela.

bose, balancna podlozka

Zdroj foto: inSPORTline

Chcete sa rýchlo rozohriať s Bosu? Položte Bosu na plochú stranu. Postavte sa 5-10 cm za loptu, rázne zaklopte prstami na nohách po strede kupoly, nohu dajte dozadu a opäť dopredu pre ďalšie zaklopanie. Opakujte jednu minútu na každú nohu.

Dýchate už pravidelne? Super! Teraz položte Bosu pred niečo, čoho sa môžete držať. Na pevný povrch postavte Bosu na jej oblú stranu (kupolu). Postavte sa na Bosu s chodidlami rozkročenými na šírku ramien a pomaly klesajte do drepu. Možno sa vám budú chvieť nohy. To je úplne normálne – keď sa dostanete do rytmu a zlepšíte celkovú rovnováhu, chvenie zmizne. Spravte 15 drepov.

Existujú rôzne prevedenia Bosu, stačí navštíviť internetový obchod či jednu z predajní inSPORTline a vybrať si.

Zdroj: inSPORTline

Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať