Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Robíte túto hlúpu chybu, keď cvičíte?

Pri fyzickej záťaži najviac namáhame váhonosné kĺby - kĺby členkov, kolien, bedrové kĺby, chrbticu. Ak sa o ne nestaráme správne, môžeme mať veľké bolesti.
unava po behani

Zdroj: Shutterstock.com

Kto z nás ešte nepočul tú známu vetu: „Športom k trvalej invalidite?“ Ak sa radi hýbete, športových aktivít sa asi nebudete chcieť vzdať, čo je aj správne. Predsa každý vie, že pohyb je zdraviu prospešný. Pôsobí proti obezite, osteoporóze i srdcovo-cievnym ochoreniam. Každá minca má však dve strany.

Preto by ste mali vedieť

Že pri fyzickej záťaži (cvičenie, práca v stoji...) dávame zvyčajne najviac zabrať váhonosným kĺbom- kĺby členkov, kolien, bedrové kĺby, chrbtica. Ak je o tieto kĺby nesprávne postarané, môžete mať veľký problém, čo sa prejaví bolesťami, poškodenou chrupavkou či nedostatkom maziva.

Aký kĺb je pri pravidelnom pohybe najčastejšie ohrozený?

Je to koleno. Najzložitejší kĺb na dolnej končatine. Tento kĺb je výrazne pohyblivý a vyznačuje sa aj výraznými stabilizačnými štruktúrami. Čím je kĺb zložitejší, tým väčšie je aj riziko jeho poškodenia. Len si predstavte koľkokrát počas dňa ho ohýbame- či už pri chôdzi, behu, drepoch, práci v záhrade a ďalších aktivitách.

Bolesti Vás môžu doslova odstaviť

Aj keď to môže znieť vtipne, bolesti kĺbov nie sú len o kĺboch. V skutočnosti sú o tom, že kvôli bolestiam nebudete môcť ďalej športovať, pri každom ďalšom behu môžete cítiť nepríjemný tlak, môžete mať problém zostať fyzicky fit alebo Vám budú bolesti brániť v pohybových aktivitách s Vašimi priateľmi, deťmi či vnúčatami.

bolest kolena

Zdroj: Shutterstock.com

Radšej sa vyhnite tejto chybe

Vo všeobecnosti platí, že ak sa chcete vyhnúť včas všetkým problémom či bolestiam, mali by ste dbať na prevenciu. Naše kĺby totiž pri väčšej fyzickej záťaži potrebujú komplexnú starostlivosť. A potrebujú ju aj všetci tí, ktorí prekročili hranicu 25 roku života. Prečo je tomu tak?

Ak viete o tomto, pravdepodobne ste vyhrali

S pribúdajúcim vekom v našom tele klesá aj tvorba kolagénu, ktorý sa nachádza v našich kĺboch, chrupavkách, ale aj vlasoch, nechtoch, atď. Preto je potrebné dopĺňať ho. Obzvlášť vtedy, keď Vaše telo často vystavujete fyzickej záťaži. Potom je potrebné dopĺňať aj ďalšie látky. Prečo by sme mali žiť v bolestiach a obmedzeniach, keď riešenie je také jednoduché? Šikovní Slováci pre naše kĺby namiešali všetko to, čo skutočne potrebujú.

Nemusíte sa vzdať toho, čo Vám robí radosť

Ak je to pohyb, práca v záhrade, posilňovňa, beh, športové aktivity s priateľmi, deťmi či vnúčatami, určite čítajte ďalej TU

O svoje kĺby sa pri športovaní starajú aj tieto krásne Slovenky

cvicenie

ORIN Slovakia, s. r. o. | Zdroj: súkr.archív

Klik-Klinik

Máte zdravotný problém?

Konzultujte ho so skutočnými odborníkmi

1. internetová klinika Klik-Klinik

Chcem konzultovať