operacia oci laserom

Petoo67

ja som operaciu EPI-LASIK uz absolvoval v Ruzomberku pred 3 mesiacmi. Avsak mam problemy s ktorymi by som sa chcel poradit.

Mam 44 rokov a operater ma presvedcil na monovison. Pred operaciou som mal dioptrie -6 a -7. Som grafik a fotograf. Pred zakrokom som dost dlhu dobu s operaterom skusal rozne moznosti korekcie do dialky. Napokon sme sa rozhodli, ze neurobi uplnu korekciu do dialky, zvlast preto, aby som videl na blizko, kedze robim za PC a fotim (cez hladacik fotoaparatu sa divam na blizko - na hodnoty na displeji a do dialky na samotny objekt). Podla operatera by som s tym nemal mat problem.

Teraz 3 mesiace po zakroku vidim na prave oko do dialky o trochu lepsie ako som videl s okuliarmi. Tu mala zostat zostatkova dioptria -1, je tu vsak +1. Aby som videl na PC pravym okom a ako tak na mobil, tak som si musel niekolkonasobne zvacsit font. Lave oko je na tom horsie. Tu nemala byt ziadna zostatkova dioptria. Do dialky nevidim dobre, navyse zdvojene. Na blizko lavym nevidim vobec. Mam + 2.5 dioptrie.  Navyse nemozem od zakroku fotografovat, co je velmi sklucujuce, pretoze je to moja praca. V noci a v sere vidim kruhy okolo svetiel, tzv halo efekt.  Cez den pri vacsom kontraste vidim okolo objektov akoby hmlu - podobny efekt ako ked dlhsie plavate v bazene s otvorenymi ocami.

Uz som bol niekolkokrat na vynutenej kontrole. Jedine co mi povedali je cakat, resp. odporucili mi okuliare na blizko (ktore mi ani nemohli predpisat). Okuliare som si dal spravit, ale ked ich dlhsie nosim pri praci, tak ma z nich boli hlava a ked ich zlozim, tak mam vyrazne zhorseny zrak na blizko ako ked som ich nenosil.  Momentalne mam uz problem precitat bez okuliarov pristrojovy panel v aute. Navyse s okuliarmi neprecitam popis na produktoch v obchode. Pred operaciou som s tym nemal vobec problem.
Nie som si vsak isty ci je spravne aby som nosil okuliare na blizko, ked to este nie je uplne zahojene.

bijo