Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Delena strava

dadaajakub

Ja ti poradím. Ozvi sa mi na mail a poradím ti s veľmi dobrym chudnutím.betka.ballova@gmail.com a hlavne to nie je žiadna drastická dieta.Chudnutie bez jojo efektu.

DP

Fakt neviem, či sa sem môžu dávať linky, ale tak max. mi to vymažú. Tu je perfektne vysvetlený princíp delenej stravy.

www.szs.edu.sk

a tu je druhý princíp s popisom jedál:

Produkty zo skupiny bielkovín
- Všetky druhy tepelne upraveného mäsa. (Dr. Hay neodporúča bravčové mäso, čo zdôvodňuje masovým chovom. Na začiatku storočia nemohol tušiť, že podobne sa začnú chovať aj ostatné domáce zvieratá.) Mäso by malo pochádzať zo zdravých domácich chovov.
- Vajcia, bielky.
- Mlieko.
- Zrelý syr do 45 % t. v s. (tuku v sušine).
- Väčšina čerstvého ovocia okrem čučoriedok, sladkých jabĺk, fíg, datlí a banánov.

Produkty zo skupiny cukrov
- Obilie a obilné (celozrnné a bezvaječné) výrobky, cestoviny, strúhanka.
- Ryža (natural).
- Zemiaky.
- Sladké sypké jablká, figy, datle a banány.
- Sušené ovocie.
- Prírodný cukor, med, ovocné šťavy, javorový sirup.
- Pivo, kvas.
Produkty neutrálnej skupiny
- Zelenina (okrem zemiakov, kelu).
- Bylinky, huby, výhonky, klíčky.
- Všetky okyslené mliečne výrobky (jogurt, kyslá smotana, cmar), čerstvý syr, smotanové syry, šľahačka, hustá pochúťková smotana.
- Semiačka, jadierka a orechy.
- Tuky aj oleje, maslo, margaríny.
- Žĺtky, majonéza, remuláda (pripravené doma).
- Surové mäso (okrem bravčového).
- Vysokopercentné liehoviny (len v malých množstvách).
- Zeleninové šťavy, minerálne vody, bylinkový čaj.

Diéty sa zhodujú v tom, že je pre náš organizmus lepšie nemiešať isté potraviny dohromady. Nech už si teda vyberiete takú alebo onakú delenú stravu, určite sa váš zdravotný stav i postava upraví k lepšiemu.

evik1

JJ,ale nie je to placebo ja verím v kyseliny a zásady v žalúdku,tak prečo mu to neuľahčiť?a čo tie jogurty a tvaroh? neviete,niekde je to neutrál,inde bielkovina.tiež nejem maso a tak by som si to dala k zemiakom,k ryži.lebo len dusenú zeleninu...ved kníh je kopec,ktorú odporúčate?a na nanič mame je to ale chcem si listovať v posteli.

Weva

S tou disciplinou suhlasim - ze cloveka to nasmeruje a povie si, ze tak si teda vyberiem a jeden den si uzijem nejake chude masko ale nedoprajem si k tomu zemiak a inokedy si dam zapekane zemiaky a neplesnem si k tomu i udenu sunku, ci klobasku :)
a travi sa to asi i lahsie ked je to prekladane zeleninou :)

Ale ako vravis, treba chciet zmenit stravovanie dlhodobo, ako dieta to nefunguje - ked sa clovek kontroluje docasne.

Dik DP za prehlad - bolo to prehladne a urcite to pomoze :)

DP

Weva inak určite máš pravdu, veľa ľudí hovorí, že z delenej stravy sa chudne vlastne iba preto, že si dávame pozor na jedálniček, jeme zdravé veci a to by sme chudli aj keby sme to jedli dokopy, ale mňa osobne to naučilo disciplíne, a...no schudla som, nepribrala som, nepovažujem to za diétu, keďže to robím už 7 rokov, vyhovuje mi to, nemám pocit, že mi niečo chýba, žiadny problém nemám ani v reštaurácií alebo keď mám chuť na sladké. Každý si asi musí nájsť svoj spôsob

DP

Ono je to vysvetlené tým, že bielkoviny a uhlohydráty sú spolu ťažšie stráviteľné, ale nie som lekárka, takže ja len tak neodborne z vlastnej skúsenosti. Sú dva druhy delenej stravy.

V jednej sa delia živočíšne produkty jeden deň a rastlinné produkty druhý deň. S týmto odporúčam začať, lebo je to strašne jednoduché na pochopenie pre každého. Jednoducho každý vie, čo je rastlinné a čo živočíšne. Treba si akurát trošku naštudovať neutrálnu skupinu, tá sa môže kombinovať s oboma skupinami. Existuje aj prísnejšia forma, kde sa v jeden deň nemôže jesť dokopy ovocie a zelenina, ale to ja ignorujem. Ovocie a zeleninu jem v jeden deň.

No a druhá forma je oddelovanie uhlohydrátov a bielkovín. V tejto variante patria mliečne výrobky okrem mlieka do neutrálnej skupiny. Teda jogurty, kyslé výrobky, syry nad 45% tuku v sušine a podobne. Patria sem aj niektoré druhy salámy, ale ja som vegetarián, takže to presne neviem aké, ale viem, že napríklad šunka a saláma je neutrálna, ale tiež len určité druhy.
veľký rozdiel je aj čo sa týka sóje. v prvej variante patrí k rastlinným produktom, v tej druhej zasa k bielkovinám. Dúfam, že som to napísala aspoň trošku zrozumitelne

Weva

mne to niekedy pride, ze v kazdej tej skupine su kaloricke veci - ak si das aj maso a aj zemiaky, je to viac i kaloricky ako oddelene (len maso a zelenina alebo len zelenina a zemiaky)... proste mam pocit, ze tym ze nejes viac kalorickych veci spolu prijimas v jednej porcii menej energie...

To delenie mi pride umele. A ci to skustocne pomaha na travenie a ulahcuje pracu zaludku? Ludia pisu ze ano, u mna sa to nepotvrdilo...

Komovaa - A ze by bola delena strava nevyvazena??? Preco? Ak si nenaordinujes LEN MASOVE dni a naopak mozes predsa jest vsetko, tak ake prvky Ti budu chybat???

evik1

Pravda rovnica výdaj vyšší ako príjem platí furt a strava,či deliť,alebo jesť viac zeleniny MIESTO iných nezdravých vecí to len podčiarkne,DP prosím ako je to s cottage chese a tvarohom?

DP

A naozaj mi nedá nereagovať na príspevok od komovaa. Naozaj to neodporúčam vrážať peniaze do takýchto vecí. To si radšej nakúpim plno chutnej a čerstvej zeleniny a ovocia a nie do tabletiek a práškov, ktoré aj tak neúčinkujú. podobne fičal pred časom aj Colonix, DrNatura a vieme ako to dopadlo :-/

DP

Ja som pomocou delenej stravy po pôrode schudla 25 kíl. Nech si hovorí kto chce, čo chce, ak tomu venujete trošku pozornosti, tak je to vyvážená strava, v ktorej organizmu nič nechýba. Nie je to žiadna diéta ale životný štýl. Ak sa chcete na niečo opýtať, rada poradím. Existujú dve hlavné metódy delenia, tam vznikla aj tá vaša nezhoda so syrom, tvarohom a podobne. Veľmi dobre poznám obe, najlepšia kamarátka sa stravuje jednou metódou už 10 rokov a ja tou druhou, tak si stačí iba vybrať :-)