Mentalita slovakov

Príspevok v téme: Mentalita slovakov
Slovacisko

Stale viac a viac ma udivuje mentalita slovakov-nechcem hadzat vsetkych do jedneho vreca, cest vynimkam. Ale zila som v zahranici, kde som sa slovakom radsej vyhybala. Prahnu za peniazmi, a stale riesia kto ma viac, chvalia sa jeden pred druhym len aby mu zavideli. A este k tomu, slovak ohovara slovaka, iba kvoli tomu, ze je z inej casti Slovenska. Tak toto mi uz pripada fakt chore a niekedy sa hanbim, ze som sa tu vobec narodila.Ved sme preboha jeden narod a ked nebudeme drzat spolu, tak to potom tak aj dopadne.Dufam, ze aspon pri tom hokeji sa narod aspon na par dni zjednoti.

mimisek

Tiez Slovakov nevyhladavam... Len na tomto fore:)
Co sa tyka auta, tak nase auta chodime umyvat do umyvarky, kde si ich umyvame sami. Jednu mame o ulicu dalej...Pena ma bud vonu kokosu alebo ceresne, mam to rada. Masinky auto dobre neumyju a poskrabu ho.

jajka001_

milli ten zazitok s tym psom, ja som zas musela uskakovat s kočíkom s dieťatom na chodníku pred autom, a este mi zachytil koleso...no sila. nestaci ze človek sa boji prejst cez cestu, stat na zastavke, kde uz tiez par ludi zabilo, alebo ist na chodniku popri ceste, aj na chodniku musi uskakovat

uhlie

Asi na tom zalezi. Znacky na obmedzenie rychlosti sa davaju vseobecne a platia pre kazde pocasie (pokial to nie su tie elektricke na dialnici). Ked je pekne a sucha, prazdna cesta , tak sa da ist celkom bezpecne aj rychlejsie (teraz hovorim o tej technickej stranke, nie o dodrziavani predpisov). No a aj ten aquaplaning sa da dostat aj pri nizsich rychlostiach (zase vlastna skusenost). Zavisi od dezenu. Staci vyst jednym, alebo dvoma kolesami na iny povrch (voda, blato, sneh, lad), ako je zvysok kolies a hned je ohen na streche.

lost

no to hej, aj 60kmh moz byt smrtelne..

no myslim ze to chce prisposobit rychlost okolnostiam - husta premavka tak nepojdem 150 na ialnici, ale ak je prazdna tak je to asi menej rizikove, co myslis? (lebo niekto hovori ze na tom nezalezi ze ci som sam na ceste alebo nie)

uhlie

lost,

auto sa da rozbit na kasu aj pri 60-tke. Uz sa mi to stalo (nie mojim zavinenim). Myslim, ze je rozdiel, ci clovek do niecoho narazi v 100-vke a v 200-vke. Jednak po technickej stranke a jednak po stranke sofera.

lost

uhlie - no ta kapota, tak to mohla byt pekna smola teda...

ono niekedy staci aj velka mucha v 100kmh a je to rana na to celne sklo :)

a taky kamienok nad 150kmh, to by bola asi este vacsia haluz :D :D

lost

a k tomu laseru, uz to pisem 2x , vdaka ti firefox, co zerie gigabajt z ramky..

tam su mRady, cize napr ak je to taky priemerny laser, tak jeho rozptyp moze byt 1,5mRad

To znamena ze ten luc sa rozide/rozptyli o 1,5mm na 1meter..

tj ak ten laser dosvieti na 100metrov, tak jeho luc bude siroky 15centimetrov. co je uz slusne, kedze asi taka velka je ludska hlava.

policajt nema dokonale staticku ruku, cize nie je mozne aby udrzal luc na len kapote (ono je urcite proble mudrzat ho na aute)

ak by bol ten laser takmer dokonaly, tak na 60etrov ma luc priemer 6 cm, co je uz lepsie... ale pri predstave ze meraju na 1km ?! ?! no tam uz oziari CELE auto.. (100-150cm priemer luca)

cize pokial mi nedaju presne informacie a vyjadrenie ze to je ABSOLUTNE neskodne, tak zostavam pranoidny :D

tak ale dufam ze je to slaby laser a mozno ma rozptyp aj menej ako 1mRad.

lost

No ten defekt, co sa stane ak ho dostanem v 130 a co ak v 180? je tam nejaky brutalny rozdiel?
ale zsae podla mna neist "rychlo" len z dovodu defektu alebo stretu s roznou zverou mi pripada take divne :)
iste... chapem ze je to nebezpecnejsie ako v MPR, avsak... ak by som takto rozmyslal, ze vyradit kazde mozne riziko, tak by som mohol auto fakt nechat doma :)
neviem ako matematicky, ale ked idem povedmze 90 na dialnici, tak idem 2x dlhsie na nej, cize mam 2x viac casu dostat defekt, ako ked idem 180. i ked potom v tej 90tke sa to asi lahsie odmanevruje, NO(!) problem je ze ak by tam bol odstavny pruh, tak by sa tam dalo strhnut auto, lenze... teraz je tam len priekopa avsak tato rovnica tiez nemoze byt dobra, lebo ak by som isiel 900kmh, tak by som tam bol az 10z menej ako v 90kmh :) mozno tie 110/130 su vcelku relevantne (hlavne na KVLAITU nasich ciest)
tiez som este nikdy nesiel 200, ale max 180, viac som nechcel lebo :D neviem od akej rychlosti beru vodicak :D no to bolo 70kmh "nad" .. raz som takto isiel, cisto z nudy a pri 170 brutalny dazd.. fakt ze lejak... a tak som mierne spomalil, ze budem sa drzat za takym audi.. a on to tiez drzal na 150 :D :D stierace pri 170 nestihali :)
neviem ci som mal len stastie ze som nedostal ten aquaplaning alebo je to normalne (nepamatam si ake som mal pneu v tom case, ak zimne, tak mam vela stranych anjelov :)))) )
ale tak, pocul som ze pri 70-80kmh je to uz KRITICKE pre auqplaning - ale zase zalezi to od velmi velmi vela faktorov..
a ked som raz isiel na dianici, tiez zcalo prsat, ale tentokrat uz velmi velmi velmi.. a drzal som sa v pravom pruhu celu cestu a "sledoval" som take audi kombi, ci sa zaradi do praveho aspon 1x v tom 40km useku.. no a ked zacalo prsat, on len pribrzdil a v 100vke si to supoval vkuse cez stredny pruh :) tam som uz musel spomalit, lebo 80bola fakt ze dost na tu situaciu (tam bol bazen a nie cesta, a mal som uplne nove pneu ktore by vodu malo krasne zvladat) a uz som si pomyslel ze no nazdar, urcite to niekto nedobrzdi a vpali to do mna :D lebo viditelnost bola mozno 30 metrov a auta islo proste pruh nepruh, kde sa im zapacilo (vid tu audi predomnou, 40km a vzdy v strede, to auto robi z 3rudovky 2prudovku), no ale nastastie ich nebolo tak vela..
ale zase pocul som ze da sa ist v dazdi aj 170 a nic sa nestane.. :D ktovie aka rovnica existuje pre tieto veci :) chytim papier za volantom a zacnem prepocitavat :D
ale rozmyslal som ze skusim tu soklu smyku" ci nejaky taky kurz, kde naucia rozne veci, skusal to uz niekto ?

uhlie

Myslim, ze laserom je zakazane svietit do oci a to aj obycajnym ukazovatkom.

Dvestovkou som zatial nikdy nesiel a ani sa nechystam, aj ked auto by to mozno dalo. Lebo soferovat bezpecne nie je len o tom, ci ma clovek auto momentalne pod kontrolou, ale treba ratat aj s nejakymi necakanymi okolnostami-prasknuta guma (na kolese auta), jama na ceste, zviera na ceste, clovek na ceste, autu pred vami moze uletiet puklica (videl som to uz vela krat), atd... Poviem vam minule som siel 90-tkou mimo mesta a zrazu pocujem obrovsku ranu. Uz som myslel, ze auto je na kusky. Zastavim, ze pozriem, co sa deje a vidim, ze nejaky obrovsky vtak sa mi pocas letu vykadil na kapotu a na streche auta zostala aj mala priehlbina. Fakt to bolo lajno tak na pol kapoty.