Smie študent na vysokej škole vykonávať prácu na dohodu? koľko môže zarobiť?

Príspevok v téme: Smie študent na vysokej škole vykonávať prácu na dohodu? koľko môže zarobiť?
studentdohod

Ahojte som študentka na vysokej škole. A viem že ak niekto kto je zaevidovaný na urade prace môže vykonávať prácu na dohodu a nesmie presiahnúť hranicu 139 eur. Inak nebude za nho urad prace hradiť zdravotné poistenie.
Ale ako to je pri študentoch?

Ako sa uzatvarajú pracovné zmluvy? tiež na dohodu? a tiež je tam podmienka že nemôže presiahnúť nejakú hranicu? alebo už môžem zarobiť viac ako 139 eur.? nemusím si to stražiť? a aké povinnosti ho potom čakajú myslím s úradom? to platenie do poisťovne bude za mna stále hradené keďže som študent a budem si takto privyrábať? Dakujem za odpovede

jankaaaaaaaaa

(2) Na základe dohody o brigádnickej práci študentov nemožno vykonávať prácu v rozsahu prekračujúcom v priemere polovicu určeného týždenného pracovného času.
(3) Dodržiavanie dohodnutého a najviac prípustného rozsahu pracovného času podľa odseku 2 sa posudzuje za celú dobu, na ktorú bola dohoda uzatvorená, najdlhšie však za 12 mesiacov.

jankaaaaaaaaa

ked si student tak neplatis ani ty ani tvoj zamestnavatel ziadne odvody ani positenie. to plati za teba stat

veves

nie som si ista ci tam treba sledovat iba hodiny, ja napr. som mala strasne vela odrobene a urobili mi to v praci tak, ze na zmluvu mi dali polovicu z toho co zarabam na hodinu. v skutocnosti dostavam dvojnasobok ale na zmluve je to polka. neviem vlastne preco. hodin kolko odrobim tolko mam. upozornovali ma sice na to ze ako na dohodu nemozem mat viac nez xy, ale niak to uz neriesia.
s uradom nemam skusenosti. do socialnej mi neodvadza zamestnavatel ani ja. ale zdravotne mi plati moja zdravotna poistovna, myslim ze ako jedina ma taku akciu ze aj kombinovanym plati poistenie.

jankaaaaaaaaa