Gymnazium alebo obchodna akademia

*inko

Evi, moc nesúhlasím s tým že gymnazistom sa na výške ekonomického zamerania ťažko začína. Ja som nemala Ani len najmenšie základy z ekon., pretože som maturovala z
prírodných vied a matiky a prijimacky som tiež nerobila (kvôli priemeru) ekonomiu som si vybrala ako ľahšiu cestu, oproti architektúre a stavebnému projektovaniu. No a vôbec žiaden problém. A čo si vsimam tak gymplakom to učenie ide na VŠ oveľa ľahšie. Ale to je iba moja skúsenosť samozrejme.
Decka z obchodných mali oveľa väčšie problémy ako gymnazisti, nie len s matikou, ale aj účtom napr. Pretože na strednej mali zaužívané iné postupy a spôsoby a tu to vyzadovali zrazu inak.

Eva531

Predpokladam, ze nakolko sa dobre uci, tak pre buducnost prejavi zaujem o vysokoskolske studium. A od toho sa odvijaju dalsie moznosti. Obchodnu akademiu by som jej poradila jedine v tom pripade, ak by mala pre buducnost vazny zaujem studovat len a len na vysokej skole ekonomickeho zamerania. Cize nebolo by od veci kupit nejaku jednoduchu tenucku knizku zaklady ekonomie a dat jej ju precitat uz teraz, aby aspon priblizne zhodnotila, ci by ju nieco take zaujimalo. Ja osobne by som ludom, ktori vysli z gymnazii, neradila studovat vysoku skolu ekonomickeho zamerania, lebo ti, ktori vysli z obchodnej akademie, to maju na vysokej skole neporovnatelne lahsie, pretoze to, co je na vysokej skole pre absolventov gymnazia uplne nove a nezname, maju absoleventi obchodnej akademie uz davno "v malicku", cize prvy rocnik na VS zvladnu hravo a takmer bez ucenia, zatial, co gymplaci musia poriadne driet, aby obstali v ich konkurencii. Ak by ale nebola zrovna vysoka skola ekonomickeho zamerania jej hlavnym zivotnym cielom a bud si nevie predstavit, ci by ju takato VS bavila, alebo je viac-menej nerozhodna a vobec nevie, co by chcela a co by ju bavilo, tak potom jednoznacne gympel. Ak sa ale rozhodne pre gymnazium, tak po maturite radsej ruky prec od VS ekonomickeho zamerania :) Ako dalsiu vyhodu obchodnej akademie by som oznacila strojopis, ktory gymplaci neovladaju a ak uz jej nebude na nic ine dobry, tak aspon na chatovanie na Facebooku, ktore zvladne za kratsi cas ako jej priatelia - gymnazisti :) Ale vazne: tazko sa mi pozera na panicky v banke, ktore tukaju do pocitacovej klavesnice (pravdepodobne absolventky nestastnej kombinacie - gymnazium/VS-ekonomickeho zamerania) dvoma prstami, co v konecnom dosledku iba a zvysuje nervozitu a podrazdenost kazdeho klienta cakajuceho v nekonecne dlhom rade. Ja mam gymnazium a mali sme tam taky maly kruzok strojopisu, na ktory som ale nezanevrela a chatovanie na Facebooku mi pomaha napredovat v rychlosti pisania, no absolventom OA sa v rychlosti pisania ani zdaleka nevyrovnam. :) Tolko moje postrehy. Prijemny vecer a vela stastia pri vybere skoly :)

lentilkaa

Ja som tretiačka na OA. Naozaj je ťažké, aby sa deviatačká rozhodovala, čo chce v živote robiť. Je pravda, že z gymplu má väčšiu šancu dostať sa na VŠ, pretože na väčšinu VŠ sa robia prijímačky z matematiky, ktorej je na gympli oveľa viac ako na OA. U nás sa kladie najväčší dôraz na účtovníctvo, ktoré je naozaj ťažké. Účto je už teraz na viacero školách, ale nie na všetkých je rovnaké. Na našej škole preberieme celé účtovnictvo, aj v programoch ako olymp, omega a alfa, a presne toto preberú aj na VŠ. Ale v konečnom dôsledku si myslím, že ak by chcela ísť na VŠ, tak z gympla má väčšiu šancu. Ale tiež nie je gympel ako gympel, napr.u nás v meste je gympel, čo počujem ako prechádzka ružovou záhradou..

Prskalka

Nikdy neviete čo sa stane, aká bude budúcnosť a tak inteligentné dievča.

Ak skončí gympel a okolnosti jej nedovolia ísť na výšku tak môže do konca života robiť v lidli pri pokladni.. alebo ak nedokonci nasledne na to výšku.

Ale ak dokončí OA bude mať aspoň niečo. Mimochodom ale teraz mnoho ľudí čo vyjde výšku sú nepoužitelný a mnoho takých je práve z tých čo predtým chodili na gymnázium. Lebo je to v podstate len ako druhá základka.

Podvojné účtovníctvo je tak tažká vec že sa to sama tažko naučí. OA je rozhodne lepšia, nie len zameraná na štúdium ale aj na život. V gympli ti dajú teóriu a v OA dajú teóriu aj prax. A aj keby sa čokoľvek stalo vždy tam bude mať ekonomiku, účtovníctvo a počítače. Čo je jedným z najlepších riešení. A ak sa naučí účtovníctvo na dobrej úrovni, môže si založiť živnosť a ako moja susedka pracovať z domu, určovať si dobu a velke firmy jej platia za to aby im spravila uctovnictvo.

Nebojte sa, nejako uz bude, ja by som volila OA.

A ak sa nebude pacit tak proste prestúpi na inú školu a vybavene.

douvli1

Ja som kedysi tiež riešila podobnú dilemu, vzali ma na gymnázium aj na OA. Rozhodla som sa pre OA. Perfektne som sa tam naučila strojopis, takže po škole som nemala problém zohnať fajn prácu, pretože som hneď po maturite nevedela, čo chcem ďalej študovať. Potom som sa rozhodla ísť externe na právo, a neľutujem, pekne zarábam a popritom si robím školu, kde napr. nemám problém s písaním dlhých prác na PC, vedomosti z gymnázia som ako tak dohnala pred prijímačkami na VŠ :-)

lentilkaaa

DejwX...nezavidim ti...no ale pobavilo ma ze nejaku lbu ucitelku si nazval vplyvnym clovekom :))) co sa nezoberiete a nejdete za riaditelkou vsetci..pripadne da sa robit komisionalna skuska kde bude viacero vyucujucich...alebo to skuste riesit aj spolu s rodicmi...pravda je ze ked si student strednej skoly tak sam toho nezmozes vela....ale teda pokial to co pises zodpoveda realite tak sa to podla mna da nejako riesit...aspon sa pokuste o to

DejwX

To je taký paradox...človek sa teší cez leto, že konečne vypadne z tejto školy... a nakoniec to vyzerá tak, že sa to tak skoro nestane skutočnosťou (proste chcem to stoj čo stoj úspešne ukončiť...zmaturovať a bye bye... predsa len, tri aj pol roka zabitých na tejto škole...). Ale sakra, kvôli jednému predmetu... ono je to dosť nespravodlivé... tu nejde len o mňa, ale o viacerých ľudí....dokonca aj o tých, ktorí si navolili s touto osobou semináre z MAT a majú tam 5ky... ďalší paradox...ľudia, ktorí sa zaujímajú o matiku a chcú z nej maturovať.... aj tým sa stane osudná...

xy:)

dejw, "gympeľ" nie je pre kazdeho. samozrejme, ze kazdy baziruje na svojom predmete - rata sa, ze kazdy sa budes ucit na 100 percent, ci je to chemia, alebo geografia, alebo slovencina. preto tam sami jednotkari ani prakticky neexistuju.