Študium po SZŠ

Príspevok v téme: Študium po SZŠ
Mar-Tina

dobry den, momentalne studujem na SZŠ no uz pomaly rozmyslam kam po skonceni skoly.. rozmyslam nad tym ze by som sla na UPJŠ a to bud na ošetrovatelstvo alebo na medicinu ... no mediciny sa trosku aj obavam ze by som to nemusela zvladnut i ked ma zdravotnictvo bavi a z odbornych predmetov mam zatial same jednotky. no na druhu stranu by sa asi viac oplatila ta medicina nez " len " osetrovatelstvo ...
Tak by som uvitala rady od tych ktorí studuju jeden ci druhy odbor . Vopred dakujem :-)

Chris_P

Ja som išla na LF z gymnázia, ale tiež som drela doma a chodila aj na prípravný kurz, lebo tej chémie je fakt dosť.
Áno, samozrejme sa môžeš prihlásiť aj na 2 odbory na tej istej fakulte, v tom ti nikto nebude brániť, ale platíš poplatok za oba odbory, čiže za prijímačky.
V ČR je to kus múdrejšie, lebo taktiež sa môžeš hlásiť aj na 2 odbory, ale výsledok prijímacej skúšky sa Ti počíta na oba odbory, čiže robíš prijímačky iba raz.
Asi najľahšie sa dnes dostaneš na Ostravskú univerzitu, tam berú aj študentov zo SR bez prijímačiek s priemerom 1,0 ale neviem či nie je podmienkou gymnázium.

Mar-Tina

dakujem za odpoved. no prave takychto predmetov ako je chemia atd sa dost obavam nakolko ja uz v tretom rocniku na strednej chemiu nemam cize jedine riesenie by bolo mat doucovanie ale bojim sa ze by som to nedohnala kedze chemia na zdravotnych skolach je v podstate minimalna a beru sa uplne zakladne veci ( aspon na tej mojej skole ) ...Ale chcela by som sa este opytat ci sa da hlasit na dva odbory na tej istej skole? alebo je to vsade inak?

Chris_P

Ahoj, ja som síce medička, takže o medicíne Ti toho viem napísať viac, ale zase mi je cudzie ani ošetrovateľstvo, nakoľko poznám baby čo študujú oše.