Munchhausenov syndrom

Príspevok v téme: Munchhausenov syndrom
malaanka63

Pred 10 rokmi som bola hospitalizovaná v nemocnici,mala som veľmi závažné operácie s trvalými následkami a až teraz som sa dozvedele,že okrem iných dg. mi diagnostikovali aj horeuvedenú dg.
Až teraz som sa dočítala,aká to je dg a nesúhlasím s ňou.
Mám nejaké možnosti brániť sa?
Teraz sa táto dg bude všade písať,budú sa na mňa pozerať ako na psychiatrického pac.(pritom som nikdy na psychiatrii neležala) a ani ma tam nikto neposielal.
O tejto dg, som sa dozvedela len z opakovanej hospitalizácie a aj to len po prečítaní prepúšťacej správy.
Dovtedy o tom so mnou nikto nič nehovoril.
Ako sa mám brániť,keď nik so mnou o tom nehovoril?
Papier znesie všetko.
Čo by ste mi poradili,ako mám ďalej postupovať?
Privítala by som aj názor odborníka ale aj laikov.

Wiking

Ahoj. Mam obavu, ze jedna moja kamaratka trpi prave tymto syndromom. Je psychiatrickou pacientkou s emocne nestabilnou poruchou osobnosti, v detstve bola sexualne zneuzivana. V slabej chvili sa mi priznala, ze v skole predstierala kolapsy, pretoze mala velmi silnu potrebu proste to urobit. Teraz chodi k neurologicke kvoli epilepsii, robili jej i EEG, kde sa vsak "naslo" len podozrenie na tuto diagnozu. Priznala sa mi, ze skor zachvaty predstiera, nez by ich skutocne dostavala, hoci niekolko ich uz skutocne mala. Predpokladam, ze trpi tymto syndromom, a hoci bola aj hospitalizovana na psychiatrii, nik jej tuto diagnozu nepripisal. Ako by sa jej dalo pomoct?

malaanka63

Agnes ďakujem za radu.
Preberala som sa prepúšťacími správami a nikde som túto dg. nenašla.
A zle som si odpísala číslo dg.
Je to F68.1
Už som napísala o radu na kliniku-túto.
Ide o to,že mi má byť robené špeciálne vyšetrenie na srdcové cievy a ja sa budem cítiť veľmi zle.
Už budem za všetkými lekármi vidieť len to, či mi veria a či nie.
Je to dosť skľučujúce.

Agnes998