Veľmi rýchlo priberá

Príspevok v téme: Veľmi rýchlo priberá
Sierra

Dobrý deň. Som študentka na SŠ, a samozrejme K tomu patria aj menšie alebo veľké stresy. Po čase som si však ale všimla, že som za krátky čas veľmi pribrala, A moja váha stále kolíše hore A dole
Môže to byť spôsobené stresom zo školy, alebo niečím iným? Vopred ďakujem za všetky odpovede.
Ps: snažím sa jesť zdravo

odpovedam

Kultak, vzdy ide o mnozstvo, nie zlozenie. Neexistuje zdrava a nezdrava potravina. Fitness priemysel vyprodukoval kopec mytov, na ktorych postavil celu svoju filozofiu stravovania. Pritom viac nez polovica tychto veci su hluposti a nemaju s bytim "fit" nic spolocne. Napriklad aj delenie tukov na dobre a zle je hlupost, neexistuju. Ale to len na okraj, to nemierim na teba, len vseobecne.

Kila sa naberaju aj pri strese. U muzov je to lahsie, vy take problemy nemate a nepoznate.

Hypotalamus vylucuje gonadotropin, ktory zase vplyva na vylucovanie hormonov LH a FSH. Ich vplyv sa na organizmus zeny a muza lisi. U muza su zodpovedne za produkciu testosteronu, u zien za progesteron a estrogen.

Pod vplyvom stresu sa u zien hormon progesteron moze premienat na kortizol, ktory sposobi dominanciu estrogenu. A vieme, aky ma estrogen vplyv na energeticku rovnovahu zien - negativnu. Preto zeny po menopauze maju problem zhodit kila, hoci nejedia vela.

Dalsim rozdielom u pohlavi je kispeptin - zeny ho maju markantne viac. je to latka velmi citliva na leptin, inzulin a ghrelin. Preto su zeny citlivejsie na zmeny v ich energetickej rovnovahe. Zmena hladiny estrogenu u zeny meni metabolicke funkcie. takze povedat, ze "kila nepriberas zo stresu" je len dalsia hlupost. Tak jednoducho to nefunguje. Hlavne, ak zena hladuje (staci vynechanie jedneho jedla) na disbalans.

Kultak

A cestoviny nie sú zdravé?Perfektný zdroj komplexných sacharidov a bielkovín.Do diéty sa moc nehodia to je pravda ale ,že by boli nezdravé.