Chcem byť učiteľka na prvom stupni

Príspevok v téme: Chcem byť učiteľka na prvom stupni
MrsTeacher

Dobrý deň.

Som študentka strednej pedagogickej školy a chcela by som sa stať pani učiteľkou na prvom stupni keďže mám dobrý vzťah hlavne k takým menším deťom, učiteľstvo na druhom stupni ma tiež láka, ale nelákajú ma drzí žiaci bez záujmu o učebnú látku...česť výnimkám.

Moja otázka znie: Ako sa študuje učiteľstvo pre primárne vzdelávanie? Je pravda, že musím študovať všetko, teda matematika, telesná, hudobná, slovenčina a tak ďalej? Nejde to tak, že si môžem vybrať predmety, ktoré by som chcela učiť? Nemyslím len 2 ako je to na druhom stupni ZŠ, ale či napríklad telesnú výchovu neučí osobitný pedagóg? Na základnej škole v na šom meste je to tak, že 1. a 2. ročník telesnú deti učí triedna učiteľka ale 3. a 4. ročník si ich už berie telocvikárka, ktorá ich učí.

Ďakujem za každú odpoveď :)

Kubo11

Prestaňte panikáriť pani učiteľka. Na VŠ budú ešte väčšie nemehlá ako si ty, neboj. Sú aj ťažšie predmety ako TV.

MrsTeacher

Hru na hudobný nástroj ovládam keďže taký predmet mám aj na strednej a tiež z neho maturujem. Je to hra na klavír a zobcovú flautu. O to by nešlo, skôr tá telesná výchova. Som trošku menej pohybovo zdatná a bojím sa, že na VŠ budú chcieť aby som absolvovala nejaké pohybové skúšky. Ja neviem, možno nejaká gymnastická zostava, kolektívne športy a tak. Mám rada šport, bicyklujem, hrám tenis a milujem turistiku ale nie som ten typ, ktorý je v športe "obratný", snáď ma chápete.

Viem, že tá telesná výchova na prvom stupni nie je nič náročné :) ale mám obavy, že na vysokej škole budú chcieť od nás viac ako budeme učiť. Ja by som sa skôr na vysokej škole konečne rada zbavila telocviku :))

Kubo11

Áno budeš študovať všetky predmety - didaktiku. A mala by si ovládať hru na nejaký hudobný nástroj. Odbor je učiteľstvo pre primárne vzdelávanie.

Pilcuk