Partneri
ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk Klik-Klinik - online doktori
Internet.sk
Internet.sk ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk

Serlift - skusenosti

Drozdajka

adamko123 mala som tiez podobny problem ako ty a myslela si ze mi uz nikto a nic nepomoze. Vzdy som sa mala s kym porozpravat o akomkolvek probleme. Vzdy som si myslela ze psychologa nepotrebujem. Tiez som sa citila chybna a menejcenna preto ze berem antidepresiva ale v tomto mi skutocne pomohol psycholog. Ako som neskor zistila pri takychto stavoch sa nestaci napchavat liekmi, treba aj psychicku podporu a psychologa vrelo odporucam.

assadadasdsa

prvych 5 dni som mal neziaduce ucinky
zavrate , kusok cudne stavy

cakal som 14 dni pokial zacnu ucinkovat oficialne

to co prislo 13 den som necakal

dostal som este silnejsiu depresiu ako pred samotnou liecbou

trvala 2 dni a potom co som sam lieky vysadil som sa zacal citit lepsie

aj v pribalovom letaku sa uvadza vedlajsi mozny efekt depresia

davkovanie som mal jednu tabletu vecer

som sklamany z tohto " lieku "
neviem ci este mam verit antidepresivam

adamko123

Ja už beriem Serlift od mojich 15 rokov, mával som opakované stavy mánie a depresie, lenže teraz som už z toho oblbnutý. Pripadám si ako psychicky chorý človek, poraďte mi, čo mám robiť ?

Nimue

Snáď toto niekomu pomôže. Tu je môj príbeh...
Serlift som brala zhruba 2 roky, kvôli silnej depresii ktorú som mala po istom období môjho života. Ku nemu som mala ešte Sulpirid.
Počas týchto 2 rokov som mala obdobia ked som ho načas (pár dní až 2týždne) vysadila. Bolo to kvôli mojej lenivosti a strachu chodiť ku doktorom :D čiže som si išla po recept neskôr ako som mala.
Keď som ho vysadila, približne po 2 dňoch sa dostavili - bolesti hlavy, rozostrené videnie, pocit akoby mi niečo tlačilo zhora na hlavu, zvýšená agresivita, plačlivosť...
Toto všetko zmizlo akonáhle som ho nasadila naspäť. Dávku nebolo potrebné zvyšovať.
Tak som ho brala ďalej.
Lenže...posledné mesiace sa môj psychický stav začal zhoršovať, začala som mať samovražedné myšlienky, nevládala som už ďalej a to aj napriek tomu že som brala tieto antidepresíva. Dokonca som začala mať pocit že už ani neúčinkujú. Bola som podráždená, smutná, nedokázala som sa z ničoho tešiť.
Tak ma to už naštvalo a posledný týždeň som bez antidepresív.
Vysadila som ich na vlastnú päsť.
A viete čo sa stalo?
Depresia zmizla...aj samovražedné myšlienky. Predvčerom som mala takú dobrú náladu akú som posledné mesiace už dlho nemala, bola som šťastná, veselá. Ono tých zmien som na sebe spozorovala viac,ale je to na dlho.Tá základná je tá, že bez tabletiek nemám pocit že je časť mojej osobnosti utlmená. Viem sa lepšie rozhodovať. A nemám pocit že som taká...zakonzervovaná.
A tak ma zarazilo že ten účinok antidepresív po čase vyprchal.Akoby si na nich moje telo aj mozog zvykli. Na začiatku účinkovali, to áno, tá depka kvôli ktorej som ich začala brať bola preč, lenže časom sa vrátila aj na antidepresívach.
Preto si myslím že tieto lieky sú síce pomocné keď už je človeku najhoršie, ale z dlhodobého hlľadiska užívania, nevyriešia problém s depresiou. To je môj názor.
Nie na všetko je dobrá tabletka. Osobne, mi oveľa viac ako tabletky pomohla psychoterapia, ak sa nad tým takto zamýšľam. Pretože tá ma naučila aj niečo zmeniť v mojom myslení, tabletka ma nenaučila nič, len to že si ju akože dám a na čas , kým si dám ďalšiu mi bude lepšie. Osobne si myslím že ma otupila k pocitom ktoré mali svoju príčinu. Príčinu navyknutého spôsobu riešenia mojich pocitov, problémov. Pri psychoterapii som pracovala na zmene tohoto spôsobu myslenia, prežívania. Tabletky liečia príznaky ale nie príčinu.
A po čase prestanú účinkovať lebo si na nich telo zvykne. Zvyšovanie dávky síce môže byť riešením,ale je to bludný kruh.
Teraz to vysadenie tabletiek znášam lepšie, nie je to ideálne ani teraz, no tým že som si tým prešla už viac krát( kedysi dááávno na strednej keď som mala pubertu a depky, ešte k tomu som aj melancholik takže to bolo ťažké obdobie, som brala Seroxat a to vám boli abstinenčné príznaky po vysadení...ako na silných drogách)
tak viem že to po čase prejde. Neviem či v budúcnosti budem znovu brať antidepresíva, keďže teraz by som ich chcela na čas vysadiť. A keďže viem že moja osobnosť je taká že prirodzene všetko prežívam oveľa viac ako "bežný človek". Ale nechcem sa ku nim teraz vrátiť. Zvlášť nie po tom čo som vytriezvela z tých hrozných stavov za posledné mesiace.

asus1

Ahojte, prosím vás o radu. Pred dvoma rokmi som si postupne vysadil všetky lieky Lexaurin, Vasocardin, Gerodorm a Ixel. Ostal som na diazepame 2,5mg deň. Na tejto dávke som už tie dva roky. Bolo mi celkom fajn síce som so sebou trochu aj bojoval.. Dnes mi predpísala lekárka Serlift. Pravdu povediac mám strach začať ho brať a pokaziť dvojročnú snahu. Možno je to hlúposť ale poraďte prosím začať či nie? :-/

Mario1222

Dobrý deň, ja som 3 roky užíval antidepresíva SERLIFT v dávke 200mg, v marci 2010 som ich začal užívať a v júni 2013 vysadil. Vysadil som ich ale náhle, nie postupným znižovaním. Prosím vás, ako dlho môže trvať Syndróm z vysadenia(abstinenčné príznaky) po vysadení ? Lebo pár mesiacov po vysadení ma trápili hlavne bolesti hlavy, nevoľnosť, poruchy spánku a problémy s pamäťou. Ďakujem za pomoc.

rich

nazdar ludia...beriem serlift zhruba uz 4. alebo 5.rok raz som vysadzal a bolo to hrozne hlavne uz ked som mal davkovanie ze polovicu raz dva krat do tyzdna ...prvy tyzden nic pohoda a druhy uz sa to horsilo sa my zacali znovu prejavovat stavy nepokoja neprimeranej egresivity prechody do depresii obcasne uzkosti panicke zachvaty alebo mozem to nazvat aj šoky...ble neznasam tie stavy ...pomaly zistujem ze moje telo si asi nedokaze vytvarat serotonin a budem musiet ostat na polovici tablety kazdy druhy den...a samozrejme beriem k tomu kventiax..50mg hodinu pred spanim ..jedine co ma trapi je to ze zasa vysadzam serlift beriem uz len dvakrat do tyzdna 50mg a zase zacinam pocitovat ako sa mi vsetky hovadiny zacinaju vracat do hlavy..neviem ci to treba nejak prekonat vydrzat mozno je to len nejaky abstak neviem ako sa zariadit nema tu nekdo podobnu skusenost ?

serliftak508

Ahojte. Ako pozeram je to uz dost stara tema. Ale kedze zo serliftom mam skusenosti, musim sa ozvat. Uzivam ich totiz, s malymi prestavkami od 15 tich rokov. A teraz mam 19. Mal som silnu panicku poruchu, OCD, a depresie. Zo zaciatku mi v pomohli uplne maximalne, potom po vysadeni sa mi vsetko opat vratilo mozno este v horsej forme, po druhov vysadeni zas a tak ho uzivam uz stvrty rok. Musim povedat ze mi robia fakt dobre, udrzuju ma aby som nepadol do depky. No tiez chcem podotknut, ze cim viac ich uzivam, tym menej citim ucinok. Akoby si moj organizmus nane zvykal. A ktovie ci sa mi dperesie nevracaju kvoli nim. Snad ich beriem uz posledny krat v mojom zivote. Ak si to nahodou este niekto precita, tak nech zareaguje. A tiez sa ma mozte hocico opytat... dugy

amicka

Mne ososbne serlift pomohol,ale az po niekolkych tyzdnoch,myslim si,zeby som mala skusit aj vyssiu davku a nepribrala som od nich,skor som schudla 4kg