Zľava na cestovné - mám nárok?

Príspevok v téme: Zľava na cestovné - mám nárok?
aspire

Ahojte, chcem sa opýtať, či mám nárok na študenstký lístok, keď som študentka na strednej, ale študujem v tom meste kde bývam. Keď niekam cestujem, tak si musím pýtať celý lístok, lebo nemám tu preukážku. Minule som si ju chcela vybaviť, ale na tej žiadanke bolo napísané, že uviesť nástupnú a výstupnú zastávku. A tam som nevedela čo mám dať keď nikam necestujem pravidelne akože do školy. Existuje vôbec niečo také, aby som mohla mať študenstký aj keď nikde nedochádzam? Lebo kamarátky čo dochádzajú majú tie kartičky. Dúfam, že ste ma pochopili ako to myslím. Je tu niekto taký čo si kupuje študenstký aj keď cetuje len príležitostne? Alebo ako to riešiť? Ďakujem za rady.

jednoockoo

no neviem ako je to s vlakmi, ale na autobusy som si vzdy pytala normalne zlavneny listok a vzdy mi dali, a preukazovala som sa cipovou kartou :) na vlaky je to uz zlozitejsie , tam si mozes vybavit kratu rail plus junior euro 26, ale ked cestujes len obcas tak to neviem cis a ti vyplati :)

happi:-)

v praxi sa to tyka napr tych, kt dochadzaju na prax mimo miesta bydliska, ale skolu maju v mieste bydliska. V kazdom pripade, ziadanka musi byt potvrdena skolou, na kt studujes.

happi:-)

Ak študujete v Slovenskej republike a ešte nevlastníte žiacky preukaz?

Ak ste žiakom na niektorej zo stredných alebo vysokých škôl zriadených v Slovenskej republike a ešte nevlastníte žiacky preukaz aj z dôvodu, že bývate napr. v Bratislave a študujete taktiež v Bratislave, môžete si preukaz vybaviť priamo v pokladnici na najbližšej stanici. Potrebujete k tomu: aktuálnu fotografiu ako na občiansky preukaz, školou potvrdenú Žiadanku na vydanie Preukazu na zľavnené cestovné (je k dispozícii na internetovej stránke alebo aj v ktorejkoľvek pokladnici) a preukaz totožnosti.