Aky mate nazor na zrusenie poplatkov u lekara?

Príspevok v téme: Aky mate nazor na zrusenie poplatkov u lekara?
uplatok

Ja som za lebo po ich zavedeni napr. za prednostne vysetrenie to zacalo vela lekarov zneuzivat ze zamerne objednavali najma lekari specialisti pacientov na odborne vysetrenia a kontroly aj o pol roka alebo aj osem mesiacov. Cize pacient musi cakat aj viac ako pol roka kym sa dostane na odborne vysetrenie alebo kontrolu. A tym pacienti su nuteni ak chcu prist skor platit za prednostne vysetrenie 10 alebo aj viac eur.

0vecka

Olinaa no sak to ... tieto hodnotenie by mala robit tretia strana a davat by ich mohli len zakaznici ktorym vystavil ucet... to by mohla robit napr poistovna... tie hodnotenia na nete su naprd z viacerych dovodov aj ked beriem ze lepsie ako nic

olinaa

Este by som chcela doplnit, ze pristup lekara k pacientovi sa zlepsi len vtedy ak ich bude dostatok, ak nebudu nam utekat do zahranicia. Je tu napr. vela staznosti na zubarov a hladanie noveho, aj to moze vyriesit len konkurencia. Mam brata v Kanade a ten sa cudoval ze mam problem najst si zubara. Vo Vancouveri ze ich maju prebytok a kazdy zakaznik je im vzacny. U nas to je naopak, zakaznik -pacient musi znasat aroganciu niektorých lekarov.
Vseobecna poistovna , pocuvame s medii ma velke straty. Kto je za to zodpovedny? Kto bral za zodpovednost a riadenie velke platy?

Olinaa

No mohli, aj akoze su, ale vyzaduju registraciu. A pocula som ze niektori pani doktori sa citia dotknuti . Tiez ak si pozries niektore tie hodnotenia, akoby si to tam sestricka napisala, hlavne tie chvaly.

olinaa

Malokto sa odvazi pravdivo napisat hodnotenie lekara ak je odkazany k nemu stale chodit. Lekarov je nedostatok, aj v tom je problem. Zakon o moznosti slobodnej volby lekara, sa da mozno vyuzit vo vacsich mestach. V menšom, kde ich je nedostatok, povedia: my mame dost svojich pacientov, novych neberieme.

0vecka

meriM toto hovorim uz davno.. Problem je v Systeme kde si povedali ze ludske zdravie je to najdolezitejsie a preto liecit mozu iba ludia ktori maju za sebou brualne tazke Studium a teda je ich dost malo. Pritom si dovolim tvrdit ze taky veterinar ma takisto dostatocne vedomosti na liecenie zvierat nehovoriac o Tom ze sa ovela menej specializuje. kludne by mohli spravit Studium mediciny lahsie pre mna za mna nech tym ludom nedaju nazov Doktor ale cojaviem zdravotny specialista a bolo by lekarov dost a aj by boli lacny a dovolim si tvrdit ze aj uroven by isla hore kedze tito ludia by sa o pracu Bali a nie ako lekari co seru na ludi a vedia ze ich nikto nevyhodi kym ich neprichytia pri fakt nejakom pruseri. Odkedy som poisteny sukromne tak fakt vidim ake palky sa tam davaju.

dalej je imho nevyhnutne spravit System kde by sa dali lekari hodnotit, take hodnotenie by mohol dat len pacient ktory tam bol a mohol by dat jedno anonymne a jedno verejne hodnotenie. Tymto by sa vycistil trh od lekarov ktory zdieraju pacientov.

fakt tento System je velmi farizejsky a vobec nenaplna potencial ktori tu mame

meriM

Prednostné vyšetrenie sa v minulosti zneužívalo a zase sa bude. Poznám prípady, keď si lekári účtovali automaticky za objednanie (na určitú hodinu, čo na tom, že si človek ešte ďalšie 2 posedel v čakárni), za kontroly tiež.
Ak niekto spomína slabo ohodnotenú prácu lekárov - porovnajte si ich s inými vyštudovanými profesiami, hoci aj s veterinármi. Moje zvieratko nemalo žiadne poistenie, za vyšetrenie som bežne platila 5 - 10 €, za pohotovosť cca 40, ale bolo v tom všetko - rontgen, injekcie, lieky, kontrola, s tým, že som mohla prísť kedykoľvek, ak by nastalo zhoršenie stavu, a v rámci danej liečby som už neplatila. Moja starká s rakovinou nemala také šťastie, celý život platila poistenie, a aj tak pri každej návšteve "špecialistu" musela doniesť obálku. Jej "špecialista" ju po operácii objednal na kontrolu o 3 mesiace. Toto nie je len o nedostatku peňazí (zdravotnícku mafiu nepopieram), je to o ľuďoch a systéme, aký sa vytvoril.

Urobiť normálny prehľadný objednávkový systém, kde by si pacient vedel pozrieť voľné termíny (a povedzme, vo vyhradených hodinách aj doplatiť), nie je také ťažké... keby bol záujem. Reštaurácie, kaderníctva, autoservisy dokážu plánovať návštevy zákazníkov, lekári nie?