5 tipov, ako si užiť športovanie počas menštruácie

Ak majú ženy rady šport, chcú sa z neho prirodzene tešiť aj počas svojich dní. Prečítajte si našich 5 tipov, ako si užiť športovanie počas menštruácie a prispôsobte tak športovú aktivitu vlastnému telu.

1. Dostatok tekutín je základ

Kým niektoré ženy nemajú počas menštruácie problém s fyzickou aktivitou, iné prežívajú veľké bolesti. Ak patríte k prvej skupine, máte šťastie, dbajte však na to, aby ste pri sebe mali vždy dostatok tekutín.

Pri aktívnom pohybe vaše telo stráca tekutiny a hoci sa ženy zvyknú sťažovať skôr na zavodňovanie, dehydratácia nie je riešenie. Fľaša vody alebo nesladeného čaju zmierni bolesti hlavy, vyčerpanie i nízky tlak.

2. Zvoľte vhodné oblečenie

Každá žena by počas menštruácie najradšej chodila vo vyťahaných teplákoch. Ak sa vám zdá, že práve pri športe musíte mať obtiahnuté legíny alebo šortky, nie je to pravda. Pokojne po tých teplákoch alebo jóga nohaviciach siahnite. Ani tangá alebo čipkované nohavičky nie sú v kombinácii s menštruáciou vhodné.

Ak sa dá, uprednostnite čiernu farbu oblečenia a takisto si vyberte voľné strihy zvrškov, ktoré vám nebudú prekážať v prípade nadúvania. Okolo pása si takisto môžete previazať mikinu alebo bundu.

3. Strečing alebo ľahké kardio

Krátky strečing po športovom výkone vám pomôže zmierniť kŕče. A teraz nehovoríme len o silovom tréningu, vystrečovať a natiahnuť brušné svalstvo môžete po každom športe. Vhodné sú aj pozície z jógy, ako napríklad pozícia mačky alebo pozícia s kolenami pritiahnutými k hrudníku.

Ideálnou náhradou za ťažký tréning je ľahký beh alebo rýchla 30-minútová prechádzka. Udržujte rovnakú rýchlosť, čo bude pohodlnejšie pre vaše brucho a zároveň budete mať pocit, že sa až tak nenamáhate.

4. Plávanie upokojuje

Veľa žien si nevie predstaviť, že by sa malo počas svojich dní vyzliecť do plaviek. Plávanie je však výborný spôsob na zmiernenie menštruačných bolestí. Chladná voda totiž príjemne masíruje váš žalúdok a sťahuje cievy a vy sa tak na chvíľu zbavíte nepríjemných kŕčov.

Ak navyše zvolíte vhodnú ochranu, nemusíte sa obávať pretečenia. Menštruačné kalíšky Gentle Day sú hypoalergénne, ekologické a bez latexu a zachytia krv ešte predtým, než opustí vaše telo. Vďaka tomu bude pretečenie menej pravdepodobné.

5. Ďalšie alternatívy správnej ochrany

Pretečenie je tiež jeden z dôvodov, prečo sa ženy vyhýbajú športovej aktivite počas menštruácie. Ak použijete správnu ochranu, udržíte svoj cyklus mimo zraku ostatných. Okrem spomínaných menštruačných kalíškov sú vhodné aj tampóny.

Ak ste sa celkom nezbavili obáv, zdvojte ochranu použitím tampónu alebo kalíška spolu s intímkou. Tampóny a intímky Gentle Day majú výnimočné antibakteriálne a protizápalové účinky a pomôžu vám udržať čistotu aj počas športovej aktivity.

Pamätajte, menštruácia nemusí zastaviť vaše športové ambície. Šport si počas svojich dní môžete užiť rovnako, stačí len prispôsobiť aktivitu svojmu telu a zvoliť správnu ochranu. Všetko ostatné zabezpečia endorfíny, ktoré sa po športe vyplavia z vášho tela.