Možno nechudnete, pretože jete málo

Zaručených rád, ako schudnúť, je plný internet aj článkov v časopisoch v regáloch obchodov. Tú najjednoduchšiu radu vám povie aj každý druhý na počkanie. „Tak toľko nejedz!" Lenže, aj keď nebudete toľko jesť, kilá sa vás môžu držať rovnako. Možno totiž nechudnete práve preto, že jete málo.
hrasok na tanieri - chudnutie mala porcia

Zdroj: Pexels.com

Dôležitú úlohu hrajú mikronutrienty. Môžete jesť dostatok kalórií a necítiť hlad, ale vaše telo nedostane to, čo potrebuje a tak nebude fungovať tak, ako od neho očakávate. Presne takí ľudia potom chodia do poradní Sveta zdravia a čudujú sa, aké zázraky s nimi urobí ozajstné jedlo, a hoci nepoznajú hlad, ide váha dole.

Niektorí jedia ale skutočne málo, a to aj čo sa týka kalorického príjmu. Typickým príznakom sú chute, najčastejšie na sladké. Z dlhodobého hľadiska to potom vyzerá tak, že v priebehu dňa máte tendenciu neustále niečo zobať. Keď sa neovládnete, môže byť váš celkový denný energetický príjem nečakane vysoký. Napríklad, keď si dáte jeden štvorček čokolády, jednu sušienku, jeden chlebíček a dvakrát kávu s mliekom a len s troškou cukru, hneď ste na 1800 kJ, čo je hodnota zodpovedajúca jednému hlavnému jedlu. Ak by ste si teda dali nutrične vyvážený kvalitný obed, urobili by ste lepšie. Na druhú stranu, keď sa poriadne nenajete a chute ovládnete, nebudete mať dostatok živín. Z dlhodobého pohľadu ale nie je možné striktne sa obmedzovať. Raz proste vybuchnete a zlyháte.

Spoznať, aké množstvo je tak akurát, dá zabrať. Musíte sa totiž naučiť počúvať svoje telo. Po prečítaní jedného článku ste síce o niečo múdrejší, ale predsa len na veľa situácií vybavení nebudete. Navyše veľa informácií z časopisov alebo internetu je zavádzajúcich a orientovať sa v nich je koľkokrát nadľudský výkon. Toľko mýtov síce už bolo vyvrátených, ale mnoho ďalších sa objavilo.

  • Medzi najtypickejší, dnes už vyvrátený mýtus, patrí vajíčka a ich vplyv na hladinu cholesterolu. Už vieme, že sa ich báť nemusíme. Vajcia síce obsahujú vysoké množstvo cholesterolu, ale množstvo cholesterolu v krvi je jeho príjmom z potravy ovplyvnené minimálne. A navyše bolo preukázané, že vajcia zvyšujú hladinu HDL cholesterolu, teda toho prospešného.
  • Niekto stále rieši, či je vhodné konzumovať potraviny obsahujúce lepok či laktózu. Odpoveď je áno, ak nemáte diagnostikovanú niektorú z chorôb, ktoré konzumáciu týchto potravín neodporúčajú. Medzi ne patrí napríklad celiakia, alergia na lepok alebo laktózová intolerancia.
  • Či sa oplatí priplatiť si za nálepku BIO záleží na konkrétnej potravine a nemožno povedať, že všetky BIO potraviny sú zdravé a pre každého vhodné.
  • Na vhodnosti používania kokosového oleja sa síce ešte nie všetci odborníci zhodli, ale vieme, že ak to s ním nebudeme preháňať, tak nie je nutné sa ho báť.
rozmyslanie a otazniky

Zdroj: Pexels.com

Nie je kilo ako kilo

Keď začnete strácať hmotnosť, je dôležité uvedomiť si, že kilo tuku je niečo úplne iné ako kilo svalov. Zhodiť kilo svalov je jednoduché. Stačí nejesť dostatok bielkovín a necvičiť. Lenže to je presne to, čo nechcete. Svalová hmota je veľmi cenná a pomáha aj s chudnutím, pretože pre svoju funkciu spotrebováva viac energie. Zhodiť kilo tuku už tak jednoduché ale nie je. Čo ste skutočne schudli, vám pomôže zistiť profesionálny prístroj certifikovaný pre použitie v zdravotníctve v rámci základnej diagnostiky tela v poradniach Sveta zdravia. Realita sa často veľmi líši od predstáv klientov.

Ďalším nemilým prekvapením môže byť aj obyčajný pohľad do zrkadla. Skrátka, ak chcete schudnúť a vyzerať dobre, nestačí riešiť len číslo na váhe. Veď si predstavte stokilového kulturistu a stokilového pána so zaguľateným bruchom. Hmotnosť je stále rovnaká, ale množstvo tuku ešte len ukáže pravdu. Preto číslo na váhe nie je všetko a správna výživa spolu s pohybovou aktivitou sú pre úspešné chudnutie dôležité.

Ak všetko funguje podľa plánu a mení sa vám hmotnosť, menia sa aj nutričné nároky vášho tela. Po čase tak môže dôjsť k ustáleniu ručičky na váhe. V tomto momente je dobré znovu rozobrať jedálniček a prispôsobiť ho vášmu novému fyzickému ja. Najlepšie je porovnať zloženie tela a zmenu jedálnička vykonávať opäť po odbornej konzultácii. Tie posledné kilá k maximálnej spokojnosti totiž niekedy paradoxne stoja najviac práce. Ale za to ten výsledok predsa stojí.

Textová Inzercia

Prevencia hemoroidov a ochorení konečníka

Myslíte si, že tento článok nie je pre vás? Je to omyl. Voči vzniku hemoroidov nie je nikto imúnny.

Darček pre ženu

Kombinácia vitamínov pre ženu. Ideálny darček na vianoce.

Darček pre muža

Kombinácia vitamínov pre muža. Ideálny darček na vianoce.

AVITA

Zdravie je všetko a bez zdravia je všetko ničím. Darujte svojim blízkym vysokokvalitné výživové doplnky v štýlovom balení.