Ako prekonať strach z koronavírusu? Tu je 5 odporúčaní

Od všadiaľ nám znie jedno slovo a neustále nás obklopuje - koronavírus. Ovplyvňuje naše životy a spôsobuje nám nielen obavy z možného nakazenia, ale aj existencionálne problémy.
ako prekonať strach z koronavírusu

Zdroj: Unsplash.com

Nevieme do kedy bude tento chaos trvať, na uliciach stretáme ľudí s rúškami, ktoré nosia pre obavu z nakazenia, obchody sú zavreté a naša sloboda sa do výraznej miery ohraničila. Pre ľudí nie len so psychickými problémami spôsobuje úzkosti a strach, aká bude budúcnosť. Ako sa s nimi dá vyrovnať?

Uvažujme racionálne

V prvom rade si treba uvedomiť, že úzkosť a hlavne strach, sú naše prehistorické vlastnosti, ktoré nám pomáhali (aj aj pomáhajú) prežiť. V súčasnej dobe však neraz spôsobujú problémy aj v bežnom živote a zásadným spôsobom nás ovplyvňujú. Preto sa treba vždy na akúkoľvek problematiku pozrieť objektívnym a kritickým spôsobom, a inak to nie je ani pri súčasnej epidémií. Žiaľ, pravdou je, že situácia je vážna. Viete však spraviť niekoľko opatrení a premeniť túto negatívnu situáciu na pozitívnu.

Ochraňujme seba aj ostatných

V prvom rade začnite dodržiavaním základných odporúčaní a hygienických návykov, ako je napríklad nosenie rúška či pravidelné umývanie rúk. Taktiež dodržujte optimálnu vzdialenosť, aspoň 2 metre, od ľudí, ktorí by mohli byť nositeľmi vírusu. To, sú 3 základné odporúčania, ktoré, keď budete dodržiavať, budete si môcť povedať: áno, robím všetko preto, aby som sa nenakazil a neohrozil tým aj mojich blízkych. Týmto spôsobom si môžete do veľkej miery znížiť svoj, možno aj subjektívny, pocit prehnanej úzkosti či strachu.

Odstráňte stres so situácie aj celkového zaťaženia

Organizmus ľudí nie je stavaný na neustály stres či psychický nápor. Je to záťaž, ktorá nielen zaťažuje ľudské telo, ale ovplyvňuje aj našu imunitu. Je preukázaná súvislosť medzi stresom a zníženou imunitou a jej schopnosť prípadne reagovať na napadnutie vírusmi. Preto sa netreba nechať celodenne zaťažovať množstvom negatívnych informácií, ako sa vyvíja situácia u nás a vo svete. Obmedzte prísun týchto informácií iba na nevyhnutné minimum. Doprajte si tiež dostatok odpočinku, nakoľko trojica: spánok - imunita - psychické zdravie sú navzájom hlboko previazané.

Zlepšenie môžete dosiahnuť aj, napríklad, s prírodnými tabletkami na spanie alebo vhodným výživovým doplnkom. Dobrou voľbou je aj Stressfix, výživový doplnok, ktorý je vyvinutý presne na podobné situácie, kedy je myseľ zaťažovaná stresom a vy sa potrebujete upokojiť a hlavne dobre vyspať. Obsahuje 14 vitamínov, minerálov a bylinných extraktov, ktoré vám kompletne pokryjú dennú potrebu ľudského tela. Viac informácií si môžete pozrieť aj na https://stressfix.sk a pridať sa k množstvu ľudí, ktorým pomáha preklenúť sa cez ťažké životné situácie, ak to nevyžaduje lekár, aj bez antidepresív.

Využime svoj čas plnohodnotne

ako sa zbaviť strachu - využime čas

Zdroj: Unsplash.com

Dostali sme príležitosť, ktorá nemusí prísť ďalšie desaťročie (a dúfajme že, v tom negatívnom zmysle ani nepríde) a tým je čas. Čas, ktorý môžeme stráviť so svojimi blízkymi, na ktorých často-krát v bežnej realite, nemáme vôbec čas. Hoci žijeme v jednej domácnosti, líhame do jednej postele, stretávame sa pri odchode do práce a do školy, sa vlastne ani nevidíme.

Nemáme na to jednoducho dosť času, ani schopnosť venovať im dostatok pozornosti, lebo sme pohltení kvantitou pracovných povinností, sme pod stresom, aby sme podávali dostatočné výkony v škole alebo ste mamičkou na plný úväzok a hoci ste fyzicky doma, svoju rodinu ani nevnímate. Preto by sme si mali uvedomiť, že sa nám otvorili dvere do sŕdc našich detí, partnerov a celej rodiny.

Využite tento okamih k plnohodnotnému dialógu, opätovné spoznanie vašich blízkych. Pýtajte sa ich ako sa majú, ako sa im darí vo svojich profesiách, ak ste mužom venujte pozornosť vaším partnerkám či manželkám, ukážte im nápomocnú ruku pri domácich prácach a odbremente ich od neustálej prítomnosti vašich detí, aby si aj vaša polovička mohla konečne oddýchnuť.

Šport výrazne ovplyvňuje strach a úzkosť

Samozrejme, v tom dobrom slova zmysle. Šport je výborný pomocník, ktorý vám napríklad aj s pomocou StressFixu dokáže nakopnúť množstvo sérotoninu, čo sa odzrkadlí na vašej pozitívnej nálade. Kedy, keď nie teraz?! Začnite vykonávať činnosť, na ktorú väčšinu roka nemáte absolútne čas.

Najperspektívnejšie sa ukazujú kardio športy. Behanie, aktívna chôdza v tempe či plávanie, dokážu vrátiť množstvo vydanej energie v podobe pohody a dobrého pocitu, že ste to zvládli. Nezabúdajte na pravidelnosť a určitú záťaž, ktorú si musíte optimálne nastaviť. Niekto zvládne beh aj na pol hodinu a pre niekoho bude aj 5 minút dostatočnou záťažou. Pred tréningom a po ňom, je dôležitý strečing, dokonca dôležitejší ako samotné cvičenie a do tempa sa dostávajte postupne. A myslite na to - že benefit sa ukáže časom - takže opakovanie je matka múdrosti.