Toto robte a vaša imunita zostane silná (7 skvelých tipov)

Imunita je základný a v zásade jediný pilier, ktorý nám pomáha bojovať nielen proti vírusom ale aj proti baktériám. Jej dobrá kondícia si dokáže lepšie poradiť s vonkajším nepriateľom a celkovo urýchliť rekonvalescenciu.
vitamín C pomáha posilňovať imunitu

Zdroj: Pixabay.com

Ako príklad si môžeme uviesť dvoch ľudí - obaja ochorejú v rovnaký čas. Jeden z nich má ľahký priebeh, pociťuje iba niečo ako nachladnutie a do týždňa má pocit, že je v fit. Druhý má rýchly nástup, ťažké prejavy ako je bolesť hrdla, silná nádcha a silný a dusivý kašeľ. A jeho vyliečenie trvá aj 3 týždne. V čom je teda rozdiel?

1. Faktor, ktorý nedokážeme (rýchlo) ovplyvniť

V prvom rade si treba uvedomiť, že zásadným rozdielovým faktorom je celková fyzická a psychická kondícia. Ak si uvedieme opäť príklad v rozdielnej dĺžke liečby medzi vyššie uvedenými pacientmi, pacient s rýchlym vyliečením spĺňa top kondíciu a ten druhý je jeho opak. To znamená, že rýchlo vyliečený je športovec, často vykonáva kardio športy ako napríklad beh, netrpí nadváhou ani cukrovkou a stres dokáže eliminovať práve športom. Ten druhý je domased, s nadváhou a počiatočnou cukrovkou.

Z toho nám vyplýva, že starostlivosť o telo a dušu má priamy vplyv na našu celkovú kondíciu a imunitu. Aj v aktuálnej situácií často počujete o rizikovej skupine, ktorá má s ochorením Covid 19 značné problémy. Starajme sa preto o seba celý rok a značným spôsobom zlepšíte vaše vyhliadky na ľahké vyliečenie sa z choroby.

2. Športujme a udržujme sa v kondícii

Veľmi často sa to opakuje až to niekedy možno stráca svoju váhu - športujte a starajte sa o seba. Je neskutočné množstvo činností a športových smerov, ktoré možno vykonávať aj absolútnym začiatočníkom. Nikdy nie je neskoro na to začať. Výhovorky ako nevládzem, nemám čas, nechce sa mi treba hodiť za seba a jednoducho sa do toho pustiť a vytrvať. Športovanie, hlavne kardio športov významne vplýva aj na tetániu. Väčšina odborníkov sa zhoduje, že novú činnosť musíte vykonávať 28 dní a úplne si zvyknete a na športe sa stanete priam závislým.

3. Eliminujte stres

Mnoho ľudí pociťuje z aktuálnej situácie možno aj strach, sú vhodený do vôd neprebádaných, čo ovplyvňuje aj našu psychiku. Niektorí sú pod tlakom práce a pritom majú deti doma, musia pendlovať medzi rodinou a prácou a starať sa aby všetko fungovalo. Iní sú možno naopak iba doma na nútenom voľne a po dlhej dobe majú svoju rodinu na plný úväzok. To môže byť stresujúce a našej imunite to rozhodne neprospieva.

Niektoré výživové doplnky ako napríklad StressFix dodávajú telu komplex prospešných látok významným spôsobom pomáhajú psychickému zdraviu a budete mať aj kvalitný spánok - viac sa môžete dočítať na stressfix.sk. Takže zmeňte svoje myslenie, urobte si duševnú očistu a doprajte si dlhší spánok.

4. Sme to, čo jeme

Vyvážená výživa, ktorá obsahuje všetky základné zložky obohatené o vitamíny a minerály, je výborným spôsob na posilnenie imunite. V krátkosti vám ukážeme, ktoré potraviny by ste mohli zaradiť do svojho jedálnička.

  • Kapusta - výborným zdroj prospešných baktérií, ktoré sa podieľajú na vašej imunite vo vašom tráviacom trakte. Nezabúdajte, že musí byť kvasená.
  • Jablko - stále dobrý zdroj horčíka a čo je hlavné - vlákniny. Vláknina skvelo reguluje trávenie pomáha udržovať hrubé črevo.
  • Celozrnné pečivo - zasýti na dlhší čas ako to biele a obsahuje až 3 krát viac vlákniny.
  • Cibuľa a cesnak - ich antivírusové účinky sú snáď každému známe. Nezabúdajme tiež, že z cibule dokážeme pripraviť aj výborný sirup na priedušky.
  • Zázvor - stimuluje krvný obeh a udržuje priechodnosť ciev. A keď už je zle, zázvorový čaj je výborným pomocníkom počas ochorenia.

5. Nezabúdajte na vitamíny a minerály

Vitamín C je už taký pojem, ktorý nezískali možno ani antibiotiká. Pravdou však je, že jeho priamy účinok na posilnenie imunity sa nikdy nepreukázal. Čo sa však vedecky podarilo potvrdiť je, že urýchľuje liečbu. Treba si tento rozdiel uvedomiť, aby ste sa zbytočne nedávkovali množstvom vitamínu C. Pozornosť treba venovať aj vitamínom E a D a rovnako prospešný je aj zinok. Éčko je skvelým antioxidantom a využíva sa tiež pr liečbe zápalových ochorení.

V tomto období je veľmi dôležitá aj starosť o svoje duševné zdravie, preto by sme nemali zabúdať na magnézium. Tlmí nervozitu, úzkosť aj búšenie srdca.

6. Urobte si radosť a doprajte smiech

Byť pozitívne naladený je tiež jeden z pilierov silnej imunity. Ľudia, ktorí majú depresiu či úzkosť, sú viac náchylný na rôzne ochorenia ako tí šťastní. Smútok, hnev či ľútosť sú naše prirodzené emócie. Spôsobujú nám ale tlak na hrudi, ktorý nie je zrovna príjemný. Treba preto vyhľadávať pozitívne veci či zážitky, ktoré nám vyčaria úsmev. V čase obmedzených možností môžete zavolať svojmu kamarátovi, pozrieť si dobú komédiu či kúpiť si nejakú maličkosť, ktorá nám zlepší aj upršaný deň.

7. Majte pevne daný režim

Režim a pravidelnosť = to je heslo ktorým by sme sa mali riadiť. Ísť rovnako spať, pravidelne a v rovnako jesť môže telu iba prospieť. Cieľom je optimálny cirkadiálny rytmus, teda denný a nočný režim. Ak sa vám podarí si všetko vhodne nastaviť, vaše telo sa vám odmení kvalitným spánkom a energiou počas dňa.

JaH

ja mam troska problem s busenim srdca, myslite, ze to moze byt tym, ze mam malo horcika? som pod stresom casto, ekd sa nachvilu spomalim, napr cez vikend oddychujem, tak to prejde, alee nie vzdy.. skusim ten horcim, doteraz som brat Ccko a kolagen bionutrian www.bionutrian.com a este zinok a selenium zena naordinovala. ale pridam horcik. dik za clanok

ewka

1.Už 3 rok pijem olej z čiernej rasce a od vtedy som chorá nebola a vyliečil mi aj zápaly.
2. Cčko každé ráno
3. Zinok
4. vitamin D3 raz za týždeň
5. moringa obrovské množstvo vitamínov v 1 produkte
6. veľa tekutín minimálne 2L denne
7. hýbať sa!

Tohto sa držím ja a funguje to skvelo :-)