Zaspáva sa vám ťažko? Skúste toto

Spánok chráni telo pred vyčerpaním a má mnoho ďalších pozitívnych vlastností. Poradíme vám, ako sa dostať do pohody a zaspať, aby ste si čo najlepšie oddýchli.
dobrý spánok

Ikea | Zdroj: súkr.archív

Počas spánku naše telo odpočíva a činnosť vedomia a životné pochody a prejavy sú znížené na minimum. Spánok potrebuje každý človek, bez ohľadu na spoločenský status, výšku bankového konta, rasu či národnosť. Spánok chráni telo pred vyčerpaním a má mnoho ďalších pozitívnych vlastností.

Prečo je spánok taký dôležitý?

„Spánkový diplomat“, ako prezývajú britského vedca a profesora neurovedy a psychológie Matthewa Walkera, vo svojej knihe Prečo spíme hovorí o potrebe 8-hodinového spánku. Práve dôkladný, ničím nerušený spánok považuje za supersilu, ktorá vám pomôže pri vyššom výkone, silnejšej imunite, rýchlejšom rozhodovaní. Počuli ste o tom, že muži, ktorí spia 5 hodín denne, majú podstatne menšie semenníky ako muži, ktorí spia 7 hodín a viac?

Matthew Walker hovorí, že spánok zlepšuje fungovanie pamäti a pomáha uchovávať nové informácie. Takže ak sa chcete naučiť niečo nové, musíte sa na to poriadne vyspať.

Ako si navodiť spánok?

Spánkové rituály môžu byť jednou z možností, ako dobre a rýchlo zaspať. Tu je pár jednoduchých pravidiel pre lepší spánok.

  • Nejedzte ťažké jedlá pred spaním.
  • Kým pôjdete spať, vyvarujte sa náročných fyzických aktivít.
  • Vypnite displeje mobilov, tabletov a počítačov, pretože ich svetlo môže narušiť vašu potrebu ísť do postele.
  • Choďte spať pravidelne, približne v rovnakom čase aj cez týždeň, aj cez víkend.
  • Čínska medicína hovorí, že ak ste hore po polnoci, škodí vám to.

Obráťte sa so spánkom na prírodu

Ak sa bránite predpisu liekov na spanie, napriek tomu sa prehadzujete v posteli ako ryba na suchu, siahnite po prírodnej alternatíve. Pomocnú ruku pri zaspávaní vám podajú esenciálne oleje. Esenciálne prírodné oleje môžu navodiť spánok a relaxáciu, napríklad levanduľový olej je známy aj ako pomocník pri problémoch so spánkom detí. Na inhaláciu esenciálnych olejov sa najčastejšie využívajú aromalampy alebo populárne difuzéry, do ktorých môžete nakvapkať jeden druh esenciálneho oleja, alebo rovno celú zmes určenú na spánok. Alternatívou je nakvapkať esenciálny olej na vreckovku a nechať odparovať v spálni použitím difúzera na báze studenej pary.

Tip pre vás: Difúzery vedia byť elegantným a dizajnovým doplnkom, dnes sa vyrábajú s LED podsvietením a praktickým nabíjaním cez nabíjačku mobilného telefónu či laptopu. Postačí pár kvapiek esenciálneho oleja a tento bezsmogový a bezplameňový spôsob privodí relaxačnú atmosféru do vášho príbytku. Výhodou je, že účinky esenciálnych olejov viete využiť nielen pri problémoch so spánkom, ale aj pri budovaní imunity, v boji proti fajčeniu a migréne alebo ako náhradu repelentu.

Pomoc pri zaspávaní na cestách

Ak cestujete, je praktickejšie staviť napríklad na nosné inhalátory, ktoré vo vašej batožine nezaberú žiadne miesto, môžete ich preniesť na palubu lietadla, sú určené pre ženy aj mužov a ich inhaláciou sa vám priamo do tela uvoľní zmes 100-percentných prírodných olejov. Priamo na zaspávanie, uvoľnenie a relaxáciu je určený nosný inhalátor Sleep&Relax, ktorý vám dopomôže k lepšiemu spánku v cudzom prostredí, prípadne zmierni problémy so spánkom.

nosovy inhalator

Zdroj: Altevita

Takýto upokojujúci inhalátor má arómu levandule, mandarínky, ružového dreva, majoránu a bazalky. Levanduľa povzbudzuje pri úzkosti a strese, pomáha pri spánkových poruchách a navodzuje emocionálnu rovnováhu, mandarínka má utišujúce účinky, blahodarne pôsobí pri poruchách spánku a strese. Bazalka je olejom obnovy a lieči svalovú a mentálnu únavu, majorán odbúrava syndróm chronickej únavy. Ružové drevo posilňuje imunitu a má aj povznášajúce účinky.


Využite zľavu 7% na objednávku z eshopu www.altevita.sk a použite zľavový kód: ZDRAVIE


Vždy začnite od seba

Inhalácia je najrýchlejší spôsob, ako využiť silu esenciálnych olejov. Ak však jednoduché triky na váš spánok nezaberajú, problém možno hľadať aj inde. Tradičná čínska medicína spája nespavosť so strachom, stresom, úzkosťou, rovnako hľadá príčiny v zlom stravovaní. Je dôležité uvedomiť si, či vašu nespavosť spôsobuje nové prostredie alebo nosíte v hlave príliš veľa myšlienok a prežívate mnoho emócií. V takom prípade skúste meditovať alebo vyhľadajte odbornú pomoc.