Pripravte si nohy na letnú sezónu!

A to bez ohľadu na to, či sa niekam chystáte alebo budete cestovať na dovolenku. Venujte im dostatočnú pozornosť, aby vám dobre slúžili.
Pripravte si nohy na letnú sezónu!

Zdroj: Freepik.com

Zrejme ste to spozorovali už aj vy, že teplotné výkyvy či stúpanie vonkajších teplôt vzduchu môže nepriaznivo vplývať na kondíciu nôh. Nie zriedka sa stáva, že práve v letných horúčavách zvyknú nohy opúchať, stávajú sa ťažšími a „poslúchajú“ menej ako zvyčajne. Navyše, prechod z vonku do klimatizovanej miestnosti, kde je aj o viac než 10 stupňov nižšia teplota, môže potrápiť nohy ešte o čosi viac. Preto je na mieste myslieť na dolné končatiny už dnes, aby ste boli na letnú sezónu maximálne pripravení.

Zdajú sa vám žily na nohách v lete horšie?

Hlavným vinníkom je horúce letné slnko. Jeho lúče môžu oslabiť horné vrstvy pokožky, narušiť jej vlhkosť a vysušiť ju, vďaka čomu stratí elasticitu. To spôsobuje, že pokožka aj žily tesne pod jej povrchom sa menej ohýbajú a menej prispôsobujú. Výsledkom je, že žily nie sú schopné udržať prietok krvi normálnym spôsobom a krv sa v nich môže hromadiť. Navyše časté vystavenie vysokým teplotám môže spôsobiť rozšírenie krvných ciev, čím sa v žilách zvýši tlak.

Toto vám môže pomôcť:

  • Strážte si svoju telesnú hmotnosť. Je to zrejme pre mnohých ťažké v aktuálnej situácii, ale dôležité je nájsť umiernenosť v jedle a nájsť vyváženosť v prijatej a vynaloženej energii. Navyše, obezita je hlavnou príčinou poškodenia žíl na dolných končatinách a zhoršovania ich príznakov. Obézni ľudia často ani netušia, ako trpia žily, predovšetkým dolných končatín.
  • Pohyb - cvičte, prechádzajte sa, bicyklujte, aby krv v nohách dostatočne cirkulovala. Akonáhle pôjde teplota vonku vyššie, oceníte ochladzovacie plávanie a svižné večerné prechádzky. Chlad pomáha zabrániť rozširovaniu krvných ciev. V tomto období pomôže aj chladnejšia alebo striedavá sprcha na dennej báze.
  • Udržujte hydratáciu organizmu príjmom dostatočného množstva tekutín, aby ste si udržali hladkú a pružnú pokožku.
  • Nezabudnite na dostatočný prísun vitamínov pre váš organizmus – napríklad provitamín A (betakarotén) ako aj vitamín C. Ideálne, vo forme ovocia či výživových doplnkov. Siahnite po sezónnom ovocí ako jahody, čerešne, višne, čučoriedky, banány či červený melón - všetky sú prirodzene bohaté aj na vitamín C a minerály, ako je draslík. Rovnako myslite aj na cielenú výživu nôh, ideálne s obsahom aktívnych látok diosmín a hesperidín. Tie sú súčasťou výživového doplnku Mobivenal micro simple, pričom Mobivenal micro je obohatený aj o aescín (prírodný výťažok z Pagaštanu konského, ktorý prispieva k normálnej činnosti cievnej sústavy).
  • Majte poruke krém na opaľovanie. Prečo? Lebo tenšia pokožka a žily pod ňou môžu byť počas leta a ostrého slnka náchylnejšie k nepriaznivým zmenám. Krém na opaľovanie s vyšším faktorom chráni nielen nohy, ale aj ostatné partie tela. Nezabudnite napríklad na tvár a nos, kde je pokožka ešte o čosi tenšia než inde. Navyše, ak si krém zaobstaráte teraz, bude pravdepodobne lacnejší než v sezóne.
  • Majte na pamäti, čo nosíte alebo teraz je ten správny čas popremýšľať nad letným šatníkom. Vyvarujte sa odevom, ktoré môžu obmedzovať krvný obeh a prietok krvi - pevne priliehajúce oblečenie okolo nôh a pása.
  • Platí najmä pre ženy - snažte sa obmedziť módnu obuv a radšej siahnite po pohodlnej. Je dôležité, aby ste mali správne držanie tela a nezaťažovali tak svoje nohy.

Chcete vedieť viac? Sledujte nás na stránkach www.mobivenal.sk a www.mojenohy.sk, nájdete nás aj na Facebook stránke Mobivenal.

Mobivenal na problemy s nohami

Bausch Health | Zdroj: súkr.archív