Riziko zlomenín sa dá znížiť! A nie je to vôbec zložité

Zlomeniny nie sú nikdy príjemné. Najväčšie riziko však predstavujú pre ľudí v pokročilom veku, ktorí môžu mať oslabené kosti a navyše sa im aj horšie hoja. Prinášame vám preto 3 rady, ako si udržať pevné a silné kosti v každom veku.
ako znížiť riziko zlomenín?

Zdroj: Unsplash.com

Základom je strava

Vyvážená strava bohatá na špecifické vitamíny a minerály je tým najlepším, čo môžete dať vašim kostiam. Mala by byť bohatá na hlavne na zeleninu, ktorá je výborným zdrojom vitamínu C.

Ten stimuluje tvorbu kostných buniek. Dôležitý je aj vitamín D, ktorý nájdete najmä v tučných rybách, a ktorý pomáha telu vstrebávať vápnik.

Je dôležité prijímať aj vápnik, ktorý je základnou stavebnou jednotkou našich kostí. Nájdete ho napríklad v mlieku alebo listovej zelenine.

Pozor na hormóny

Oslabovanie kostí môže spôsobovať aj nízka hladina testosterónu. Tá postihuje hlavne mužov po tridsiatke. Vtedy totiž u mužov začína proces nazývaný aj andropauza, ktorý sa prejavuje spomaľovaním produkcie testosterónu.

Okrem mäknutia kostí spôsobuje aj priberanie, stratu libida, nespavosť či dokonca depresie.

Tvorba testosterónu v tele sa dá zvýšiť stravou bohatou na vitamín D či znížením spotreby alkoholu. Svoju rolu dokážu zohrať aj výživové doplnky.

Prípravok ProMan od NaturaMed Pharmaceuticals bol vyvinutý špeciálne na udržiavanie normálnej hladiny testosterónu.

Obsahuje horčík, ktorý znižuje mieru únavy a vyčerpania, senovku grécku, ktorá funguje ako fyzické a mentálne tonikum, a ženšen, ktorý podporuje vitalitu a pôsobí proti únave.

výživový doplnok pre mužov ProMan Plus

zdroj: NaturaMed Pharmaceuticals

Zacvičte si

Pravidelný šport je jedným z najlepších spôsobov ako si udržať zdravé a pevné kosti. Pozor ale, nie každý šport je prospešný rovnako – niektoré sú efektívnejšie v podporovaní zdravia kostí.

Najlepším športom na posilnenie kostí je silové cvičenie, ideálne s priadnou váhou. A je jedno, či ste mladý alebo starý, výskum ukazuje, že silové cvičenie je efektívne v každom veku.

Viaceré štúdie na mužoch a ženách v pokročilom veku ukázali, že silové cvičenie im pomohlo zvýšiť hustotu a pevnosť kostí.

Viac informácii o produkte ProMan získate na stránke promanplus.sk alebo na telefónnom čísle 0800 444 204.


Mohlo by vás zaujímať:

Osteoporóza a cvičenie: 3 jednoduché cviky, ktoré zvládnete aj doma

Prečo je silový tréning dôležitý pre každého?