Zdraví ako severania

Európa dlhodobo obsadzuje popredné miesta v rebríčku úmrtí na kardiovaskulárne ochorenia. Paradoxom je, že až v 80 percentách sa dá chorobám srdca a obehového systému predchádzať. Vynikajúci recept na to majú obyvatelia severských krajín.
Zdraví ako severania

Zdroj: Unsplash.com

Už niekoľko po sebe nasledujúcich rokov obyvatelia Škandinávie okupujú prvé miesta rebríčka najšťastnejších ľudí sveta.

Pýtate sa, ako je to možné v krajinách, kde je väčšinu roka zima a tma? Ako môžu byť najšťastnejšími ľuďmi Nóri, hneď po nich Dáni a Švédi?

Objektívne na to vplýva fakt, že väčšina severanov má výborné ekonomické zázemie. Z emocionálneho hľadiska má pozitívny vplyv na pocit šťastia a naplnenia takzvaný ‘koselig‘ .

Útulno- doslovný preklad z Nórčiny je prirodzeným dôsledkom už spomínanej zimy a tmy. Ľudia žijúci v nie príliš prajných poveternostných podmienkach väčšinou trávia čas vo vnútri, čo podporuje vzájomnosť, zdieľanie, medziľudské vzťahy a komunitné spolunažívanie.

Trojlístok dôvodov dopĺňa i skutočnosť, že severania vďaka prístupu k čerstvým rybám prijímajú esenciálne mastné kyseliny v dostatočnom množstve tým najprirodzenejším spôsobom- v potrave.

Prostredníctvom výživových doplnkov sa k omega – 3 mastným kyselinám z krajiny najšťastnejších ľudí môže dostať každý.

Sú „omegy“ nenahraditeľné?

Komunikácia je základ. To isté platí aj o komunikácii prebiehajúcej medzi bunkami v tele. Umožňujú ju polopriepustné bunkové membrány.

Na ich funkciu má zásadný vplyv ich stavba a práve pri procese tvorby membrán majú omega – 3 mastné kyseliny (EPA, DHA) nenahraditeľný vplyv.

Podobne, ako niektoré vitamíny si ich telo nedokáže vytvoriť samé. Je preto úplne závislé na ich prijme z vonku. Či už v potrave alebo prostredníctvom výživových doplnkov.

1 gram denne môže zmeniť štatistiky

Za viac, ako 50 % úmrtí v Európe môžu kardiovaskulárne ochorenia. Slováci sa v rebríčkoch úmrtnosti na civilizačné ochorenia vytrvalo umiestňujú na popredných pozíciách.

Na spomalenie rastu už aj tak dosť vysokých čísel by stačilo pridať 1 g rybieho oleja denne do stravy. Rybí olej je jedným z najhodnotnejších zdrojov omega – 3 mastných kyselín.

Tie sú prirodzene prítomné v tučných morských rybách- lososoch, tuniakoch, makrelách či sardinkách.

Omega – 3 mastné kyseliny znižujú riziko civilizačných chorôb – kardiovaskulárnymi počnúc, úzkosťami a depresiami končiac.

Keď sa vám nedarí zaradiť do svojej stravy dostatočné množstvo čerstvých rýb, siahnite po výživových doplnkoch, vďaka ktorým pohodlne získate chýbajúce esenciálne mastné kyseliny.

OmegaMarin Forte+

Zdroj: NaturaMed Pharmaceutical

Predstavte si rybí olej, ktorý nezapácha a navyše obsahuje aj vitamín podieľajúci sa na dobrej nálade – D. Keď ich chcete prijímať pohodlne, správna adresa pre vás je omegamarineforte.sk.

Tam sa dozviete všetko potrebné o zložení, účinkoch a vplyve unikátneho výživového doplnku OmegaMarine Forte+.