Máte doma malého športovca?

Aktívne a zdravé dieťa je dar. S aktivitou však stúpa i riziko úrazov. Urobte maximum pre to, aby sa vaše dieťa mohlo tešiť zo šantenia bez obmedzení.
deti pri hre

Zdroj: Unsplash.com

Krkolomné pády, zrážky a „havárie“ detí v zápale športových aktivít našťastie vo väčšine prípadov končia dobre. Deti za to vďačia neukončenej osifikácii.

Ich kosti ešte nemajú takú tvrdosť, ako kosti dospelého človeka. Nie nadarmo sa preto hovorí, že deti sú „gumené“.

Osifikácia alebo kostnatenie – premena detských kostí na kosti dospelé prebieha zhruba do puberty. Aby všetko šlo hladko, je potrebná vyvážená a na omega – 3 mastné kyseliny bohatá strava.

Rybičky pre aktívne detičky

Omega – 3 mastné kyseliny sú špecifické tým, že si ich telo nedokáže samé vyrobiť. Majú pritom esenciálny vplyv na funkciu mozgu, pevnosť kostí, zdravie zubov, dobrý zrak a silné srdce.

Organizmus je úplne závislý na ich prijme z potravy. Akákoľvek fyzická aktivita je v dobe mobilov a počítačov pre deti prospešná, no netreba zabúdať na to, aby zostala bez nepríjemných následkov.

Sú lepšie rastlinné alebo živočíšne zdroje?

Najhodnotnejším zdrojom omega – 3 mastných kyselín sú tučné ryby z chladných morských vôd – losos, tuniak a makrela.

Omega – 3 mastné kyseliny sa vyskytujú aj v potravinách rastlinného pôvodu, no tie živočíšne sa vstrebávajú lepšie.

Štatistiky dokazujú, že iba 20 % ľudí v našich zemepisných šírkach dokáže prijať odporúčané množstvo týchto zdravých tukov.

Vplýva na to najmä fakt, že sme pomerne ďaleko od mora. Dostať sa k čerstvým morským plodom a rybám, ktoré s čistým svedomím naservírujete deťom, preto nie je úplná samozrejmosť.

V takzvanej západnej strave je prirodzených zdrojov omega – 3 mastných kyselín málo. Odporúčané množstvo omega – 3 mastných kyselín je tvorené dvomi až tromi porciami tučných morských rýb týždenne.

Darí sa vám jesť ryby často? Dbáte o to, aby vaše deti pravidelne jedli ryby?

To, že čerstvú rybu zoženiete a pripravíte však ešte neznamená, že ju malý stravník bude ochotný zjesť. O tom, že jej zje dosť nato, aby boli pokryté nároky aktívneho detského tela na esenciálne mastné kyseliny však môžeme pochybovať.

Na forme záleží

Rybí olej je najbohatším a najhodnotnejším zdrojom spomínaných esenciálnych kyselín. Nie je to však žiadna lahôdka. Má prenikavý zápach, ktorý je predzvesťou jeho chuti.

Mamy, ktoré chcú svojim deťom zabezpečiť optimálnu dávku omega – 3 mastných kyselín preto siahajú po čo najprijateľnejších formách.

omega-3 rybičky

Zdroj: NaturaMed Pharmaceuticals

Už 2 žlté hravé kapsule Omega Marine Rybičky denne sa postarajú o zásobenie detského tela hodnotnými omega – 3 mastnými kyselinami.

Výživový doplnok je obohatený aj o vitamín D s nezastupiteľným vplyvom na obranyschopnosť organizmu.

Všetky dôležité informácie o pôvode a účinkoch výživového doplnku Omega Marine Rybičky nájdete na omegarybicky.sk.