Nízkotučné sa nerovná zdravé. Ako vyberať správne?

Býva váš nákupný košík nabitý nízkotučnými potravinami? Je načase svoje návyky zmeniť. Vyberať si potraviny s najnižším obsahom tuku nie je správnym riešením. Ak chcete schudnúť, tadiaľto cesta nevedie. Nie všetky tuky sú totiž tými najhoršími. Pre celkové zdravie sú dôležité všetky živiny. Naše telo potrebuje prijímať tuky, cukry, bielkoviny aj vlákninu. Namiesto vylučovania tukov je lepším riešením zmenšiť porcie. Vyberaním nízkotučných výrobkov nedosiahnete vysnívanú postavu.
nízkotučné neznamená zdravé

Zdroj: Pixabay.com

Košík plný netučných výrobkov

Naplnením košíka nízkotučnými výrobkami z vás modelka nebude. Netešte sa, že takto sa zbavíte prebytočných kíl. Nízky obsah tuku sa kompenzuje navýšením cukrov, a zas naopak. Jogurty majú dokonca tzv. vylepšené chute. Sú však veľmi vzdialené od zdravej výživy.

Do mliečnych výrobkov zbavených tuku sa pridávajú napr. stabilizátory, zahusťovadlá, škroby, a iné nezdravosti. Jogurt musí byť predsa chutný a sladký. Vylepšená chuť poteší mnohé mlsné jazýčky.

Energetická hodnota je v takomto prípade omnoho vyššia než u bežných výrobkov. Do pol hodiny však opäť rozmýšľate nad tým, čo si ešte zobnete.

Zdroj: Pixabay.com

Spôsobuje obezitu iba tuk?

Primárne určite nie. Majú to na svedomí nevhodné zdroje sacharidov, nazývaných aj jednoduché cukry. Možno neuveríte, ale tuky majú v strave nezastupiteľné miesto.

Pre zdravie sú dokonca nevyhnutné. Musia sa prijímať v správnom množstve a zložení. Dôležitosť majú pri syntéze hormónov a sú tam, kde bývajú vitamíny rozpustné práve v nich.

Navodzujú aj dlhší pocit nasýtenia. Okrem toho spomaľujú vstrebávanie sacharidov. Prijatú energiu v potrave menia na mechanickú. Nie je tajomstvom, že v návykoch obyvateľstva prevládajú viac sacharidové pokrmy.

TIP: Ak máte pocit, že sa nevyznáte v tom množstve údajov, stiahnite si aplikácie. Naučia vás, ktoré potraviny sú pre vás vhodné, a čo obsahujú. Zaznamenávaním potravín, ktoré skonzumujete, zistíte ich zloženie. Postupne sa naučíte vyberať tie najvhodnejšie a najmenej kalorické.

Tuky a prospešné, to fakt?

Skutočne je to pravda. Existujú totiž aj dobré tuky. Možno ste nevedeli, ale takýmito tukmi disponujú aj niektoré syry. Širokú ponuku nájdete v tomto letáku. Ak neviete syrom odolať, prečítajte si aj zaujímavosti o francúzskom chudnutí.

Zloženie výrobkov je treba pozerať starostlivo. Len tak zistíte, či je výrobok pre vás vhodný. Cestu k peknej postave si určite nevybojujete kúpou nízkotučných potravín. Nevyhadzujte za ne zbytočne vaše peniaze.

Nachádzajú sa aj v týchto potravinách:

  • rybí, kokosový a panenský olivový olej
  • obyčajné maslo
  • semiačka ľanové, sezamové a iné
  • orechy vlašské, mandle a iné orechy.

Zdroj: Pexels.com

Kde nie je tuk, tam je cukor

Vojna na tuky je dnes veľmi populárna. Ich odstránenie z potravín sa stalo skutočne obľúbené. Tuk je však väčšinou nahradený nezdravým variantom. Náhradou býva množstvo cukru.

Pri nízkotučných mliečnych produktoch je napríklad odstránená mastná kyselina CLA, ktorá je však výborným pomocníkom pri efektívnom chudnutí z tukových zásob.

Sú teda zdravšie takéto výrobky? K štíhlej postave veru nepomôžu. V nízkotučnej verzii nájdete dnes veľa druhov potravín. Okrem mliečnych výrobkov sú to aj čokolády, zmrzliny, nápoje, a iné.

Znížený podiel tuku vás okamžite kladne osloví. Ide však skôr o skvelú reklamu a akúsi módnu vlnu.

Zhrnutie

Už viete, že k vytúženému cieľu sa nedopracujete nízkotučnými výrobkami. Opak je pravdou. Naše telo funguje ako jedna veľká továreň. Na svoju nepretržitú činnosť a prevádzku potrebuje všetky živiny.

Odstránenie tukov z potravín musíte nahradiť niečím iným. To druhé je väčšinou chutné, ale nezdravé. Nepodliehajte reklame proti tukom, lebo kúpou nízkotučných výrobkov sa tučnými stanete naopak práve vy.